Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Pisstråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20233)

Schulz 2010-08-11 01:09

Både laptopen och den stationära har helt plötsligt problem med att läsa av USB-enheter. Tur att bredbandet och mobilen funkar, men resten fungerar märkligt nog inte. Har provat de vanliga knepen att formatera disken samt avinstallera drivrutinerna (så att de återinstalleras när man kopplar in en enhet), utan resultat. Ytterst märkligt att de är på det viset, några USB-komponenter fungerar ju.

Schulz 2010-08-23 07:05

En av mina bästa vänner hoppade framför tåget i helgen. Man är helt förstörd!

Dson 2010-08-23 09:39

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz (Inlägg 216438)
En av mina bästa vänner hoppade framför tåget i helgen. Man är helt förstörd!

Jag beklagar verkligen... Finns inte mycket mer att skriva, det är en så stor sak ändå. Alla mina tankar går till dig, och hans/hennes andra anhöriga.

Mikey 2010-09-04 20:19

Övningskörde idag på en helt vanlig 90-väg med solen rakt framifrån. Helt plötsligt ser jag ett stort moln av plast och glas framför mig och en millisekund senare har jag en bil med totalt krossad front flygandes rakt mot mig på min sida. Snabbt som tusan fick jag väja undan, nästan ner i diket och stampa på bromsen så jag lyckades missa bilen med mindre än en halvmeter. Jag klippte dock en vägskylt som den andra bilisten mejade ner samt hennes framdäck som flög av. Med resultat av detta for kameran i golvet med en rejäl duns. Efter att ha testat och kollat så verkar kameran fungera, annat finns dock att säga om kofångaren på våran bil...
Hur kvinnan lyckades ta sig upp på en stor hög refug, klippa två stolpar och flyga ut mot trafik precis framför mig på en raksträcka är dock fortfarande ett mysterium. Men chocken sitter fortfarande kvar... :(

_gege 2010-09-04 21:24

Citat:

Ursprungligen postat av Mikey (Inlägg 217067)
Övningskörde idag på en helt vanlig 90-väg med solen rakt framifrån. Helt plötsligt ser jag ett stort moln av plast och glas framför mig och en millisekund senare har jag en bil med totalt krossad front flygandes rakt mot mig på min sida. Snabbt som tusan fick jag väja undan, nästan ner i diket och stampa på bromsen så jag lyckades missa bilen med mindre än en halvmeter. Jag klippte dock en vägskylt som den andra bilisten mejade ner samt hennes framdäck som flög av. Med resultat av detta for kameran i golvet med en rejäl duns. Efter att ha testat och kollat så verkar kameran fungera, annat finns dock att säga om kofångaren på våran bil...
Hur kvinnan lyckades ta sig upp på en stor hög refug, klippa två stolpar och flyga ut mot trafik precis framför mig på en raksträcka är dock fortfarande ett mysterium. Men chocken sitter fortfarande kvar... :(

Fy fan, tur att du är fysiskt oskadd!

Micke.L 2010-09-15 13:50

Blir så jävla sur på att man suttit o byggt i RW i typ en timme, med massa små detaljer, sen så kraschar spelet utan att spara -.-

Kristian 2010-09-15 22:32

Ska bila upp genom Norrland och ned genom Norge med start på måndag, självklart känner jag nu hur en förkylning växer i kroppen... :(

Dson 2010-09-21 01:21

Behövs det nämnas? Vi Socialdemokrater gjorde ett skitval i år och Sverigedemokraterna har plockat hela 20 mandat i riksdagen. Fy. Fan. Värre dagar får man leta efter...

Bombardier Train 2010-09-30 21:53

Imorgon kan man inte handla med 50-öringarna. Det tycker jag är trist! :tumner::vetej:

simonbertilsson 2010-09-30 22:36

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 219233)
Imorgon kan man inte handla med 50-öringarna. Det tycker jag är trist! :tumner::vetej:

Du är den första jag hört som tycker det är dåligt att de där mynten försvinner.
Det var ju ändå ingen som ville ha dem, så varför ska vi hantera mynten då? Det kostar ju multum att ha en massa mynt i omlopp som ingen vill ha.

Micke.L 2010-09-30 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 219233)

Nej, det är väldigt skönt att slippa dom. Inget kostar ju 50öre längre. då är det bara onödig småmynt som man måste ha minst två för att kunna köpa nått.

Sparkfot 2010-10-01 01:04

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 219242)
Nej, det är väldigt skönt att slippa dom. Inget kostar ju 50öre längre. då är det bara onödig småmynt som man måste ha minst två för att kunna köpa nått.

50-öres tuggumin finns/fanns väl kvar? Typ Jenka.

Kristian 2010-10-01 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot (Inlägg 219244)
50-öres tuggumin finns/fanns väl kvar? Typ Jenka.

De kostar en krona sedan ett tag tillbaka.

Sparkfot 2010-10-02 01:18

Citat:

Ursprungligen postat av Kristian (Inlägg 219265)
De kostar en krona sedan ett tag tillbaka.

Åh fasen, bättre var det på min tid när de fortfarande kostade 50 öre. Man börjar bli gammal. :rolleyes:

Patrix 2010-10-02 11:51

Behöver ny dator..
Min laptop från 1803 går ju inte att spela på...
Vill ju testa alla era projekt osv..
Någon som kan sponsra? :grin:
Testa detta mycket avreagerande slå-på-datorn-spel! :)
http://cdn3.sbnation.com/imported_as...mputer_axe.jpg

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:49.