![]() |
För att underlätta lite för er.
Så har ni mitt OK, att använda mina egengjorda objekt så som vissa vägmärken m.m. Då jag har bytt mailadress sen configarna skrevs. Så står det bengolle eller kuid:73394. Så är det OK för mig. Angående mina ommålningar. Kan jag inte utlova någonting mer, än att det är OK från mig. Men inte hur dom ställer sig, dom som har gjort objekten. |
okaj de tackar vi för :tumme_upp: de flesta svenska skapare har vi fått tillstånd av och nu även dig,, jättebra. Men nu ska vi jobba vidare med att kontakta skapare.
EDIT: NI 2 som nyligen anmält er som betatestare, ni har platserna. :) |
Håller på att utveckla .com hemsidan för projektet:
http://www.projektgoteborg.com Här hittar du senaste bilderna, alla bilder, snart när allt är klart så kommer ni kunna kontakta oss via sidan bl.a http://projektgoteborg.com/bilder/ |
Fixat destinationsskyltarna
Har fixat klart ALLA destinationsskyltar som vi ska ha med, kan tillkomma några till senare, annars är det klart, texturerna mm.
|
Klart man vill ha den största och troligen bästa spårvagnsbanan i cybervärlden. Eftersom originalet, Göteborg, är så fantastiskt.
Som sagt jag vill ha CDn för vilket pris det än blir. BetaTestare är jag nog ingen bra just nu då min tid är alldeles för begränsad ett tag framöver. Tack för det ni gjort hittills och lycka till med färdigställandet. /Jens |
Kul , de verkar ju som du vart i Göteborg så som du beskriver de :tumme_upp:
Men Alla som vill förhandsboka skivan kan hålla sig uppdaterade här, så står det när PT GBGs skiva kommer att kunna beställas via www.projektgoteborg.com ( är just nu under uppbyggnad) . |
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=26295
Hoppas ni blir nöjda! :grin: |
:)
:tumme_upp::applad: Jätte snyggt!
|
kul att veta!Byggstatus!
2 bifogad(e) fil(er)
Beta-test platserna är nu fulla och info om hur de blir kommer, alla objekt till PT GBG har ett storleksvärde på 2,1GB! mer blir de, därför är de lättare om de finns på CD men om 2 månader kommer ju PT GBG version:1 ut ( betarutten, e vers;0,9).
NYTT: JUST NU BYGGSTATUS: Mölndals Centrum, Tågstation, spårvagns hållplats, buss-brohållplatsen. Bilder: 1: knappt 1 timme gamla Mölndals tågstation som får sammankopplingar med busshållplatsen ovan , på bron och över gången till spårvagnen. Busskurer, skyltar mm kommer att placeras på bron sedan ( detta ingår inte i Beta versionen , efter som den redan är klarbyggd 2: Centralens bygge är under paus men startar snart igen, härliga neonljus för den som utsmyckning. |
Citat:
hej jag skulle villar blir den fjärde beta testare akriv svar |
Svar...
HEj vi fixar de, men just nu värkar de som om de blir en skiva så de man står för är frakten hem till dig plus skivan. Du är vår sista betatestare, platserna är nu fulla.
|
Hur mycket (ungefär) kommer frakten kosta? Jag bor ju i Stockholm. Hur ska man betala? :)
|
Svar..
Citat:
Betalningen kommer att genom mitt kontonummer eller samarbetes företaget EcoSafe UF ( Jag är en av ägarna :P) Men allt du behöver veta kommer i helgen, imon troligtvis, vi ska prata med posten om detta med. |
Citat:
|
Citat:
Uppgift för er som är Exklusiva beta testare: Ni får hela spårvangsnätet och på vissa platser finns de extra hög detaljrikedom ( i Huvudskivan, runt 4 juni så är de överallt detaljrikt :D) De ni får göra är att tycka till om banan, nåt du vill ändra på, eller nåt du vill att vi ska lägga till, alltså ge synpunkter. |
Jag vill hoppa av om det går bra. Lycka till med banan
|
Citat:
|
Jag kan tänka mig att bli Betatestare om ni nu har en ledig plats, trots mitt första avslag.
Vill ni ha mig till det så ställer jag gärna upp |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Har absolut inga problem med att det kostar några kronor för att vara betatestare (dvs för frakt och så). Tycker lätt att det ärt värt det för att få ett provsmak av mästerverket lite tidigare än man skulle fått annars :)
|
Citat:
Redan fulla? Och inte är jag en av dem? Det där med att ge ut kontonr. till folk är inte och lita på Markus. EcoSafe uf har ju en admin, avgift för sånt ;) Jag och GBGtram är ju VD:ar till företaget. |
Svar och Nedladdningsbar info
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Byggstatus: Mölndal C & Mölndals-ån, med fabrikerna, butiker mm. Redan nu kan du ladda ner de 1:a info bladet i PDF format, där står hastighetsregler, allt om växlarna och säkerheten ( som på riktigt). |
INFO & byggstatus
Hoppas ni som har eller ska ladda ner PT GBGs info blankett del:1; Säkerhet, hastigheter mm har fått nytta av den, allt som står där är till att användas för PT GBGs Spårvagns-rutt och regler liksom hastighetsbestämmelser är som på riktigt.
De kommer senare att komma flera info blad, alla dessa medföljer i PT GBG- Skivan så klart. Byggstatus: just nu byggs de lite över allt, Mölndals området med dess sjukhus, industiområde, Mölndals bangård mm byggs just nu även spåret mot Borås som håller sig inom vår huvudrutt-area ( om ni förstår hur vi menar där, vi ökar inte nuvarade byggytan utan bygger tills kanten). Även Mölndals-Bro börjar ta form. |
Ser redan fram emot nästa infoblad :)
|
Beta -rutten & info
Beta rutten är nu sparad och ska fixas till lite, de gör vi i helgen. Så tidigast måndag ska beta rutten vara klar och skivorna ska fixas under veckan.
Nästa info blad är alla spårvagns modeller som finns i PT GBG och linjenätskartan. |
Citat:
Och som jag förstått det får ni inte det heller om ni inte byggt alla objekt / fått tillstånd att sälja rutten? |
Svar och nytt infoblad
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
----------------------------------------------------------------------- Nu kommer nåt nytt som inte äns sthlms tunnelbana har ( tror vi) iallafall inte så här många linjer nu släpper vi MAPEN & Linjenätskartan på PT GBG rutten! ( den ingår i skivan med) |
Vi håller på med att reda ut detta och det kommer att ta ett tag.
|
Allvarligare fel i PT GBG rutten upptäckt
Nu har vi upptäck ett fel sedan vi bytte namn på sessionen så har även AJs cross alltså trafiksignal-övergångarna börjat krånglat, de slår om grönt, rött gult hela tiden destuom finns de inte än ända bil, inte än ända vi tror att de har med signalerna att göra eller nån som vet ( Nej de är inget med den knappen på spineline menyn att göra , de har vi kollat)
Hur ska vi lösa detta? Felet gäller även BETA versionen ( vi släpper helst inte betan för än de mesta fungerar)! |
Jag tycker att du är påväg att göra ett mästerverk. Jag har ju själv försökt att bygga Göteborg men gav upp pågrund av att det blev inte likt i huvudtaget men fortsätt att bygga vidare vet jag. har lite frågor bara: Hur fick du tag på Busstation, bussar och broöppningen? skulle vara tacksam om man också kunde få dessa.
|
Citat:
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25520 |
Citat:
|
En titt på BETA fodralerna
6 bifogad(e) fil(er)
Här är bilderna på BETA fodralerna, 5 st fodraler.
På 2 av de hade vi samma färg som de andra men färg-patronen höll visst på att ta slut så det blev lite lila-ljus färgad men ganska snyggt och utan linjer. På originalet (Riktiga versionen sedan kommer vi förhoppningsvis att ha en ny färgpatron (haha). Vi kommer att göra nya fodraldesigner för den riktiga versionen. Arbete just Nu: BETA rutten finslipning. rutten ska brännas över antingen som en autorun istallationsfil som ska fungera helt själv med installationen eller som CDP fil som man måste manuellt installera (får se senast under nästa vecka) MVH Projekt Göteborg. |
???
kommer spårvagnarna att ingå i den "Fullständiga Banan"
|
Citat:
|
Bilder
3 bifogad(e) fil(er)
nu har de vart bild-dött ett tag här kommer lite bilder från bygget som byggs, detaljer är vi noga med ( detta du ser nu finns inte i BETA -versionen, nu byggs " Huvudrutten"..
Bild1: älvsborgsbrons på fart med alla dejalter, vägräcke mm ska även upp. Bild2: Vid cykelbanan på ävlsborgs bron med den mäktiga bakgrunden över Skandia hamnen och oljeraffen Bild3: Spårvagn M31 mot Angered ( mötande) på väg in i Mölndals hållplats.. |
Byggstatus för veckan
Betan är klar och nu undersöker vi större fel i den. I veckan ( eller oturligt nästa vecka) blir de premiär bör BETA-testarna att få provsmak av PT GBGs rutt.
BYGGSTATUS: Just nu byggs: Vägarna & husen kring Torp, Örgryte. Grönsakstorget och Järntorgets område med hus, träd gator mm.. byggs just nu. Även längs Göteborgs kanalen som vi kallar den, den kanalen längst in, närmsat järntorget, de letas även för fullt efter en lämplig byggnad för feskekôrkan :grin: |
Freeware eller Ej ifall att det kosta isåfall var kan man få tag i den OCH PRIS?
och just det :applad::applad::applad:fantastisk bana:ber::tumme_upp: |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:05. |