Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   NKLJs Asea- och AEG-lok ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34295)

lan 2013-06-18 16:20

Tak och panto i slutversion ...

2 bifogad(e) fil(er)
tycker jag. En lätt patina i färgerna (lärdom från Ekan och Bengan) och ganska mörkt så det inte ser "grällt" ut (lärdom från Korvtiger).

Andra bilden visar loket ur den vinkel som "lurade" mig att tro att taket var nedsänkt (lärdom från Dalle) - "UPP alla fotografer - UPP, UPP, UPP!!!" :Fnissa:

Nu skall jag ägna mig åt hytten ett tag så får vi se om vi kan köra NKLJ nästan på riktigt? :kora:

Bengan 2013-06-18 16:38

Snyggt Lennart.

EDIT: Glömde ställa frågan om du kommer att göra alla individer med sina namn eller om det stannar på dom 3 i tråden (Uddeholm, Munkfors och Skoghall).

Av en slump, så ramlade Sidospår 2/13 in från Gävle idag. Där fanns 3st lite sämre ritningar på Storbehållarvagnar litt Nmt, Q35p och Q35up. Om intresse finns, så kan jag plocka fram och installera skanner igen.

legotrainzman 2013-06-18 18:08

Vad vackra loken blir, och med en fungerande hytt också:drool:

alex 2013-06-18 18:30

Fantastiskt vacker modell! :applad:

lan 2013-06-18 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 278483)
Snyggt Lennart.

EDIT: Glömde ställa frågan om du kommer att göra alla individer med sina namn eller om det stannar på dom 3 i tråden (Uddeholm, Munkfors och Skoghall).

Av en slump, så ramlade Sidospår 2/13 in från Gävle idag. Där fanns 3st lite sämre ritningar på Storbehållarvagnar litt Nmt, Q35p och Q35up. Om intresse finns, så kan jag plocka fram och installera skanner igen.

Alla 6 loken finns i en texturegroup, Ja!

Ta bet lugnt med vagnarna, jag har ett ev. AEG-lok att ägna mig åt när den dagen kommer!?

dalchr01 2013-06-18 19:00

Löjligt snyggt, årets modell om ni frågar mig! :applad:

Får man besvära herrn om någon bild på loket med plogar, stängda luckor och uppfälld pantograf, gärna med några vagnar intill? :drool:

lan 2013-06-18 20:42

Citat:

Ursprungligen postat av dalchr01 (Inlägg 278490)
Löjligt snyggt, årets modell om ni frågar mig! :applad:

Får man besvära herrn om någon bild på loket med plogar, stängda luckor och uppfälld pantograf, gärna med några vagnar intill? :drool:

Tyvärr sånt man inte hinner mitt i "byggrushen" men nåt kan jag nog skaka fram!

lan 2013-06-18 21:20

På begäran av Dalle ...

1 bifogad(e) fil(er)
... mina landskap är långt från Ekan eller Relyklass men en :drool:-bild iallafall, tåget får väl tala, inte skogen:

Multipelkopplade 103 Skoghall och 105 Stjärnsfors med tåg söderut i skymmningen med blandad last. Närmast loken två överföringsvagnar med en O-vagn med pappersmassa och en G-vagn med möbler till "Antikrundan" i Karlstad, därefter diverse 891-vagnar, bl.a. en Op med disponent Papyrus Papphammars Volvo Duett följd av lite blandade laster :Fnissa:

Det återstår inte mycket av kontaktledningen efter senaste stormen :oskyldig:

Tack till Dalle för all hjälp:

dalchr01 2013-06-18 22:42

Tack för bilden!

Just 103 Skoghall körde jag 1983 från Deje till Myra med fem normalspårsvagnar i lasten, ska bli en fantastisk upplevelse att göra om det i Trainz! Ja visst fanken, måste ju bygga banan då...:grin:

Jag besökte banan flera gånger mellan 1983-1990, och det längsta tåget jag såg var två lok och 22 normalspårsvagnar, maffigt!

legotrainzman 2013-06-18 23:47

Mycket snyggt

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 278494)
Det återstår inte mycket av kontaktledningen efter senaste stormen :oskyldig:

Det förklarar varför man anände Z4p lokomoter för ett tag sedan. Hoppas man kan igång elen snart:rolleyes:

Jockes 2013-06-19 00:00

Riktigt fint!!! :tumme_upp::applad:

Ska gå igenom bilderna från idag, och då kommer du få massor av bilder på hytten, motorer, sidobilder, hjulbilder mm. av loken (ASEA och AEG), (samt Uddeholmaren och en malmvagn, ifall att.. :rolleyes:)

lan 2013-06-20 13:04

Efter Jockes ...

3 bifogad(e) fil(er)
... fotosafari till Hagfors har det ramlat in en hel drös bilder som lett till att många delar av texturerna och mesherna kunnat förbättras:

Jockes 2013-06-20 13:10

Hehe, det är så lite så! Även ett nytt koppel tror jag behövs, det nuvarande är jättelitet i jämförelse med hur det ser ut i verkligheten :rolleyes: Har lite bilder på kopplet och koppelhöjd (höjd över rälskant) (tyvärr mätte jag dock inte upp mer om kopplet...)

Jättefint arbete dock! :applad:

lan 2013-06-20 16:56

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Jockes (Inlägg 278557)
Hehe, det är så lite så! Även ett nytt koppel tror jag behövs, det nuvarande är jättelitet i jämförelse med hur det ser ut i verkligheten :rolleyes: Har lite bilder på kopplet och koppelhöjd (höjd över rälskant) (tyvärr mätte jag dock inte upp mer om kopplet...)

Jättefint arbete dock! :applad:

NKLJ-kopplet ingår i STL NG-koppel och koppelhöjd och avstånd skall stämma med detta system!!! Men själva järnklumpen har jag gjort större så det ser mer realistisk ut !? När du nu ställt så utmärkta texturförlagor till mitt förfogande får jag ju anstränga mig lite :grin:

lan 2013-06-22 12:51

Som en liten förberedelse ...

2 bifogad(e) fil(er)
... inför kommande Release kommer här en liten Körinstruktion så att du är väl förberedd när den dagen kommer:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:29.