![]() |
1 bifogad(e) fil(er)
Nåt sånt här är det väl ni pratar om?
Den uppmärksamme ser naturligtvis att det skall vara en röd MM, inte blå! |
Citat:
Och en bra ide, att man ska kunna skjuta tavlan i sidled från vänster till höger, så att man kan an vända den till olika spårvidder. |
Citat:
|
Precis en sådan :)
|
Citat:
I nedanstående post visar RobertE en Morabrygga och brevid elspärrtavlan en bryggstolpw med en 3.35 m utliggare på !!!! http://www.e-buzz.se/forum/showpost....7&postcount=27 Den stolpen och utliggaren hittar jag inte!? Kan nån tala om var jag hittar den??? Det är ett måste om jag skall få detta rätt !!!!! |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
De skall ha ungefär den stl. Använder man mindre är det någon underlig under stl för bangårdar eller liknande
|
En bra fråga framför allt ställd till Svenolov. Bakgrunden är att jag har fem banor som skall få en Svenska signal-make upp. Det innebär bl a att 5-600 kilometerskyltar skall installeras (100 är klara).
Kan man använda Surveyors Replace assets att ersätta alla gamla signaler med de nya. Teoretiskt tror jag att det går, men frågan är; hur går det då med konfigurationen? Nisse |
Bryggmontage av tavlor ????
Nu måste ni hjälpa mig!
I denna post ställer jag en fråga: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....1&postcount=50 vore tacksam för svar!!! |
Citat:
Har du inte STW luftledningspaket. Jag minns inte själv var jag hittade dom, jag tror att det var STW hemsida. |
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
STWs sceneryobjekt är ju höj- och sänk-bara och vår nya monteringslinjal kan vara till stor hjälp! Jag har försökt anpassa bryggmontaget på Elspärrtavla och Elsäkerhetstavlorna så att dom skall gå att justera till bryggorna men jag behöver ha det hela ordentligt testat !!! Det är det som "public-betatestare är till för :visslar: Jag bifogar en RAR med de nya varianterna av dessa tavlor och vore tacksam för respons :applad: |
Ännu en kul liten bibrodukt ...
1 bifogad(e) fil(er)
... som utnyttjar Svenolovs fiffiga TSide-skript.
Gul eller röd och justerbar till våra 4 vanligaste spårvidder samt finjusterbar i höjdled. Inte illa!? |
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Däremot har jag fixat så att bromsskon stoppar vagnar vars hastighet understiger ## kph (för närvarande 18 kph). Vid större hastigheter hoppar vagnen över och vagnsättet spårar ur. Tyvärr kan man inte gestalta den släpning som sker i verkligheten under öronbedövande gnissel. Däremot fungerar "skjutspassning" utmärkt med stopp vid bromsskon. Vad kan vara en realistisk hastighet utan att vagnarna spårar ur ??? Bilderna visar en s.k. bromssläde och ett shot från skjutsning av G-vagn med ett något udda "växellok" |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:37. |