![]() |
Grabbar!
Tat lugnt. Har tagit kontakt med SMOK svenska motorvagnsklubben i Falköping. Hoppas de kan reda ut det hela. Meddelar här så fort jag fått svar. Kalle |
Tack Bengan,
på filmen från DWJ syns ganska tydligt fast vitt framåt och fast rött bakåt. Men det är möjligt att det har funnits andra varianter, blinkande kan ha införts senare då det uppmärksammas lättare än fast - vi får höra vad SMOK säger? |
Citat:
|
110322 I väntans tider
2 bifogad(e) fil(er)
I väntan på "att vi enade skall stå" i slutljusfrågan så "transplanterar" jag in "vitala "organ i Interiorn. Satt ut alla fästpunkter och satt in en "train_brake_lever" t.v. och en "reverser_lever", tutknappen hänger i luften och Svenolovs "radio_button" lyser konstant - när den slocknar är slutet nära! Inget spår på sista bilden p.g.a. att jag körde ut i leråkern en nanosekund efter jag tryckt på Prt Scr:
|
110322 Kvällen!
1 bifogad(e) fil(er)
Har satt dit dom omdiskuterade luftintagen på "styrbordsidan!. Vi behöver en dúmmy-mesh i STL-koppel för att få mina fyrkantiga coronor att fungera! Skickar den till Svenolov och Korvtiger för kontroll först! Så blir det väl en uppdatering av STL-koppel????
|
Citat:
|
Citat:
|
Va spännande att följa Y6:ans utveckling!
Jag själv har gjort cab till MSTS: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=14354 Komentera gärna! |
Hej Totte
Synd att det inte går att använda mapping-tekniken som du använt i Trainz. Testade detta en gång fast jag fick massa trädgrenar och annat som stod nära banvallen rakt in ihytten och ner i knät när jag satt å körde min Ybo6. Inget vidare. Nackdelen med din teknink är väl kanske att man inte kan vrida kamrerna runt i hytten. Det skulle se konstigt ut eftersom främre väggen består av en rak vägg med påklistrad perspektivbild av förarhytten. Rätta mig om jag har fel. Eller har du hittat någon manjefik lösning till detta? Kanske skulle jag installera mitt MTS och kolla på Tottes motorvagn. Ser ju mycket fint och verklighetsnära ut. LokKalle |
Citat:
Själva motorvagnen är gjord av Robban och cabben gjorde jag. |
110323 sista alfan till test idag.
2 bifogad(e) fil(er)
Hytten är i grunden klar så när som på färdigskriptning. Y6 har fått lite förbättrade texturer m.m. Slutljusen är gjorda enligt Ekans förslag som jag tror stämmer? Bifoga två bilder på vad som återstår för Svenolov att "roa" sig med framöver!
|
Hei fine bilder. Dette ser meget bra ut.:ber::tumme_upp::grin:
Disse var i Norge. Jeg tror det var Y7: http://www.jernbane.net/db/type.asp?ID=81 Hadde vert fint med disse også.:grin: |
lan, det där lyckas du väldig bra! Lycka till!
|
Citat:
|
110323 God natt, ses i morrn!
1 bifogad(e) fil(er)
Fick några bra boggitexturer av LokKalle, så jag har använt delar av dem på boggin, kanske nån ser att det "blitt" bättre!!??
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:55. |