Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Rc-loket som beta mot Aurans Rc-lok. (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=22686)

Bengan 2009-03-30 15:53

Citat:

Ursprungligen postat av Rojje (Inlägg 179043)
En fråga, det står att backspeglarna är animerade. Hur fäller man in och ut dom? Hyttbyte? Knapp?

Annars är det en superb modell. Vilket lyft jämfört med Aurans Rc, natt och dag. :tumme_upp: :ber:

Själv har jag inget svar, på din fråga.
Kör inte själv, så mycket från hytten. Utan föredrar, att bara beundra tågen utifrån, när dom dundrar förbi.
Har bara sett, hur speglarna byter plats med färdriktningen. En riktigt, trevlig detalj.

Hoppas, att någon annan. Har svar på din fråga. Kan vara bra att veta, när man skulle bli sugen på lite hyttkörning.

Bengan 2009-03-30 16:38

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av simhag8 (Inlägg 179004)
Jag har bara fått in ett rc lok i spelet. är det så för alla ?..

En liten bild. Hur du gör, för att få fram dom andra texturerna + alla andra detaljer.

Frågetecken och klicka på loket.
Så får du fram denna ruta, sen är det bara att välja på.

Dennis 2009-03-30 17:08

Fungerar allt material som är till Trs 06 till Ts 09 också?

rac_hammer 2009-03-30 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av Dennis (Inlägg 179093)

jag kör 2009 och det mesta funkar även en del från 04 funkar också men 09 e bättre och smidigare att använda:tumme_upp:

Bengan 2009-03-30 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av Dennis (Inlägg 179093)

Det mesta, utav allt gammalt matrial fungerar.
Men man får många röda och gula utropstecken, på sakerna i cmp.

Dennis 2009-03-30 17:30

Tack, då vet jag.:)

simhag8 2009-03-30 17:35

En fråga till jag har bara orange lok och det sj loket ...

rac_hammer 2009-03-30 18:18

Citat:

Ursprungligen postat av simhag8 (Inlägg 179106)
En fråga till jag har bara orange lok och det sj loket ...

om det e rc loket du menar så finns det en Beta 2 på member area som du kan ladda ner om du köpte det första de nya färgerna finns där:Skvaller:

MatsS 2009-03-31 13:15

Citat:

En fråga, det står att backspeglarna är animerade. Hur fäller man in och ut dom? Hyttbyte? Knapp?
Tyvärr har jag inte hittat någon funktion för att manuellt kontrollera vindrutetorkare och backspeglar. Därför sker det enbart med automatik nu. Det går att skapa ett reglage i hytten och sen koppla den till en knapp men där är vi inte ännu. Hytten är som sagt ett projekt i sig. Vet någon något annat sätt att koppla ihop knapp med skript så är jag idel öra:).

Automatiken fungerar så här:

Backspeglar - Då loket är längst fram i ett tågsätt är speglarna framåt utfällda. Är loket inne i tågsättet är alla infällda (multipelkörning). Är loket ensamt är båda utfällda.

Vindrutetorkare - Är det någon typ av nederbörd (regn eller snö) går torkarna i normalhastighet. Vid "max" nederbörd dubbel hastighet. De är enbart aktiva i den hytt man sitter i, förutsatt att det är loket längst fram i tågsättet.

Mats

rac_hammer 2009-04-12 20:47

jag har ett litet tips/ tanke varför skriva med lok nummret tex 1009 ? vore det itne bättre att göra en lika enkel feture som när man byter plog där man kan döpa loket själv :Skvaller:

Janne 2009-04-12 21:14

Citat:

Ursprungligen postat av rac_hammer (Inlägg 180442)
jag har ett litet tips/ tanke varför skriva med lok nummret tex 1009 ? vore det itne bättre att göra en lika enkel feture som när man byter plog där man kan döpa loket själv :Skvaller:

Det är tekniskt möjligt och vi har gjort så tidigare på andra lok men problemet är att i många fall skulle inte numret stämma överens med vald textur då det skiljer en del mellan individerna. Utseendemässigt skulle det bli fel.

sicknote 2009-04-12 21:16

Önskemål om det tas emot sådana?

Vet inte om det står någonstans i inläggen ovanför(?) men jaa... Svarta färgsättningen, provlokets (Rz) färgsättning? Silverpilen osv osv.. Att kunna välja enbenta strömavtagare? är det något ni har funderat på/håller på med?

Fredrik 2009-04-12 21:27

Janne målar så det stå härliga till. Övriga förbättringar får vi se vad som kommer med tiden

sicknote 2009-04-12 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik (Inlägg 180452)
Janne målar så det stå härliga till. Övriga förbättringar får vi se vad som kommer med tiden

UNderbart!

Hawk 2009-07-20 23:32

Hej:)
Ett tappert försök att få svar på min fråga:;)
Kan man måla om loket själv?

edit
Jag är bara intresserad av en version till nya RW

.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:40.