![]() |
Ett litet förslag som du kan bygga är Vägbommar till vägfärjor, skulle vara en trevlig detalj att ha med i rutterna.
Tusen tack för ditt arbete som du har lagt ner på dessa övergångar! :) |
1 bifogad(e) fil(er)
Just testing does these crossings work properly, and this is from Säbyholm layout, but those old crossings are boring so I did make this all by myself.
|
Just det, lite svar sent omsider:o.
Kurar har jag några stycken i 3D men saknar texturer. Någon som har bilder? Helst som textur men även som förlaga för att måla egna texturer. Det är egentligen därför jag fastnat med dem. Samma gäller övriga typer av bommar, finns det bilder så öppnar sig möjligheter. Bommar till färjor, broar bör ingå i ett separat paket då det inte är ett vägskydd för järnvägen. Ett sånt paket skulle dock kunna bygga på logiken i STW vägskydd. Juhis, reply sent. /Mats |
Vägskydd utan bommar?
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Lägger denna fråga i den här gamla tråden fast det gäller senaste versionen STW Vägskydd 1.2. Har försökt sätta ut ett vägskydd utan bommar men med bara ljud/ljus-signaler. Får det inte att fungera. Är det så att det alltid måste vara med bommar i anläggningen? Bilden är från Trainz 2012. Hälsningar |
Går det att sänka ner bommarna under marken?
|
1 bifogad(e) fil(er)
Jag har gjort några vägövergångar utan bommar och det har inte varit några problem med dem. Dock så använder jag Trs 2009. Men om det gör någon skillnad vet jag inte.
Kan det vara så att du missat någon bokstav eller siffra när du döpt de olika delarna? Det är lätt hänt. Jag vet inte hur många gånger jag har fått rätta till mina vägskydd för att jag har slarvat med namn och inställningar. Jag skickar med en bild från ett av mina vägskydd. Bilden är en del av en större bild, det är därför den är lite kornig. |
Problemet löst !
Hej!
Tack för svar och påpekanden. Det var mycket riktigt som Ursus94 sa: Det fattades en siffra på SVS-triggern i spåret ! Kanske jag tänkte att det inte behövdes då det bara var en trig, men ack va ja bedrog mig. Vis av detta kommer två viktiga tips: 1. Det måste vara ett nummer på varje detalj i väganläggningen. 2. Det får inte vara å, ä eller ö i anläggningens namn på tre bokstäver. Hälsningar |
1 bifogad(e) fil(er)
Nä men, Benkegbg - du har ju själv varit med om att utarbeta manualen för svs-vägskydd!
Nu fick jag roligt på din bekostnade -. tusen tack hedersknyffel. Men allvarligt talet. Manualen är alldeles utmärkt (skryt) och rekommenderas till alla TRS-medlemmar i Forum. Den kan vara svår att hitta eftersom manulen är inbakad i "Starthjälp för ny medlemmar" - vilket kanske skrämt gamla medlemmar. Nisse |
Ja, jag skäms. Men även den bäste kan göra fel. :tumme_upp: Samtidigt fick alla en liten blänkare på vad som kan gå fel.
|
Citat:
Nisse |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:20. |