![]() |
Men det gör det haha!
Åkte gennom Gensta med 180 knyck. Nu är det nattåg 94 som gäller. Ruller in på Gävle station just nu ;) |
Måste ha varit någon form av eftersläpning i displayen, jag har upplevt att den blir lite koko i tunnlar och det finns ju en del såna i området. Gnesta i 180 är dock helt troligt. :)
|
ombord.info.se
Finns en karta där x2 färdator skriver hur fort tåget kör =) (but what do i know^^) Så ett tåg till Mora på Centralen. 17:46. IC 42 kanske? Och har loktåget ersätts av ett X3000.. det är så synd Bönan.. Vem vill åka Regina från Sthlm till Mora? :Fnissa: |
Ingen... Huga! :visslar:
|
Då var spåren lagda fram till Säter... :)
|
Och jag åkte raka spåret tebaka hem^^
4000 km räls på 4 dagar :grin: SJ Nattågs ombyggda SSRT BF4-P vagnar kan absolut inte rekommenderas!!!! Till alla er som ska åka nattåg i sittvagn, se till att få plats i en B7B vagn. (Ombyggd BF4 vagn) Åkte hela sträckan Gnesta - Uppsala blandt annat och kan bara säga: Bönan, jätte bra jobbat på sthlms rutten din! :tumme_upp: Ser fram mot nästa screenshots från Säter! :tumupp: |
Tack tack! :ber:
|
Absolutt enig med mikban , kjempeflott rute :grin:
Jeg har kjørt stockholmsruten hele julen :grin::grin: Takk for det gamle året til dere alle :grin: |
Nu blir det 180 sträcka!! :tumme_upp:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Tänkte liva upp tråden lite igen med första inlägget i 2014
Här syns SL's X10 i väntan på vidare färd mot Heby :) |
1 bifogad(e) fil(er)
En väldigt tidig bild från Säter. Någon som känner igen sig? ;)
|
Hej!
Nähe vete jag inte. :rolleyes: RE-bilden är liten, jag har större bild att jobba med.;) |
Ja, jag provade att göra bilden större, men det kändes ovant och konstigt, så jag bytte tillbaka. :rolleyes:
|
Citat:
|
Blir det ljus på stationen på natten? :)
|
Ja! :)
|
Jättebra! Kommer du placera ut fler objekt på platformen föruttom folk och stationsnamskyltar till en början? :)
|
Säter kommer få samma utstyrsel som övriga stationer, dvs folk, belysning och skyltar.
|
Vet du vad Sth genom Säter station är?
Har hört tals om att dom ville uppgradera Dalabanan :) |
Bara 6 min kvar till Siljan :visslar:
Det ska bli underbart att få åka brevid den! :) |
Hallå :)
Säg till när du kommer till Leksand så kan jag skicka över ett godsmagasin om du vill. Jag tror inte att det är släppt till MSTS tidigare utan endast till Trainz. Detta är ett av fyra olika gamla godsmagasin som finns i Leksand. mvh .... Mats http://www.banbyggarna.se/trs06/bild...eksand%202.jpg |
Åhå, perfekt ju! Ska absolut säga till, det där blir jättebra till rutten. Alla svenska objekt är av intresse! :)
|
Säter, äntligen!
4 bifogad(e) fil(er)
Säter har varit rent helvetiskt att få till, men nu är jag i stort sett klar och ganska nöjd med resultatet. Hoppas ni också är det! :)
|
Citat:
|
"Weiter so! ;)"
|
2 bifogad(e) fil(er)
2 kilometer avklarade mellan Säter och Hedemora, 14 kilometer kvar! :Yeah:
|
Uj!
Då blir väl rutten klar inom en månad...!:drool: |
Tänkte bygga färdigt till Borlänge (26 km) eller Falun (50 km) innan jag släpper ny version, eftersom det är slutstationen för många av tågen från Stockholm. :)
|
Citat:
|
Fint!
Du, vi får nog samarbeta lite på rutten, eftersom vi bygger samma sträcka, men till olika simulatorer. Bara det att vi började från olika startpunkter. Du började från Stockholm, Själv bygger Jag falun-Borlänge, som blir första release, sedan tänkte jag bygga Siljanbanan innan jag bygger etappvis mot Stockholm. |
Ja, om någon av våra duktiga 3d-skapare har lust att bygga objekt vore det ju fantastiskt att få till både MSTS och RW! :)
|
javisst, men också ifrån erfarenheter och "Hur byggde den andra personen den här sträckan?". t.ex.
|
Ja, det också! :)
|
1 bifogad(e) fil(er)
En till såhär på kvällskvisten den sista dagen i frihet (skolan börjar igen imorrn...)! :D
|
Det ser fint ut bönan! :)
|
Hej. Väldigt snygga landskap,
Hälsningar Olle M |
Tack alla! :)
|
3 bifogad(e) fil(er)
Det har varit tyst på tok för länge här. Nu har jag äntligen tack vare "det fina" vädret fått fart på bygget igen, och avsnittet Säter-Hedemora är nu klart till ungefär en fjärdedel.
Några bilder! :) |
:applad::applad:Kjempefine bilder , godt at du er igang igjen:applad::applad:
|
3 bifogad(e) fil(er)
Det är inte dött, det går bara lite trögt just nu... :o
Strax utanför Vikmanshyttan! :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:06. |