![]() |
Tack Hgv för uppmärksamhet!
Orienteringstavlor till V-skydden på vissa ställe har jag satt upp sifferskylt, orsaken tavlan står nära vägskydd. Vänstra X-signalen saknar, ja, det var problem då. Jag ska prova placera dem och testa. Orienteringstavla till HD står mellan 1.5 - 2 km före HD orsaken hög hastighet på spåret (200km/h) och ensamt RC1 1019 bromsas fullt så bromsträckan blev drygt 1.5 km långt. |
Hej!
Nu är rutten uppdaterad och finnes i min signatur "RW-Trollhattan och Bergensbanen Beta". Sträckan mellan Lödöse Södra och tunneln är färdig! Trevlig resa!:grin: |
Trevligt, ska ta en titt på detta senare i helgen :)
|
Hej!
Jag sökte många olika kartor för att få koll på spåren med växlar från Lödöse mot Göteborg. Finns dessvärre inte nå´n karta alls få tag på. Så jag kan inte lägga mer spår förrän jag får se de senaste kartuppdateringar. Vore tacksam om någon här som hittar bra karta.:) Helst med flygfoto. |
Prova att fråga på Postvagnen om någon kan hjälpa med karta :)
|
Citat:
|
Hej!
Jag hittade färdig flygfoto karta från Lantmäteriet. Den använder koordinatsystem SWEREF 99 TM och RailWorks använder WGS84. Helt olika! Ni kan kolla här: http://kso2.lantmateriet.se/# Omvandlingsidan: http://rl.se/rt90 |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
VA DÖTT DET HÄR PÅ HELA FORUMET!:mad: Jag påbörjade bygga landskap SCA-pappersbrukets-banan till Lilla Edet.:grin: |
Gött Totte, mer godståg åt folket! :D
Har för mig att den banan är i dåligt skick med sth 10 typ, eller har den rustats upp på senare tid? |
Banan har viss del rustats upp. STH är på 40. I Lödöse så finns två växlar som möte, där släpps en oljetankvagn av på sidospåret och hela spårområdet är på 10 km/t. Lokföraren står framför loket och fjärrstyr tåget.;)
|
Kul att du bygger vidare. Vet att det är lite dött på forumet, men så är det ibland..folk har annat att göra också. Bygg på, ser fram emot fortsättningen!
|
Hello,
I'd like to test your routes Bergensbanen and Trollhattan. How long are these routes? Do I just have to download the routes and assets? Or do I have to own specific payware routes? |
Citat:
For Bergensbanen required payment routes CajonPass, Donner Pass and StevenPass. Take a chance and buy for it's discounted. For Trollhattan no payment route. |
Ok, thank you!
Unfortunatly I can't get these routes working.. On Bergensbanen everything is black and when it's installed, trollhattan is not visible in the menu. In Trollhattan I need many rolling stock, but I don't know exactly where I get these. |
Hej!
Jag söker enkel fotbollsplan. Inga åskådarläktar. Bara skyddsnät bakom målburarna. Hoppas ni hittar eller har ni redan i datorn.:) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:15. |