Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   C20 Till TRS 2006!? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=11076)

UP6936 2008-04-02 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av SVoyager
Tack Lars, detsamma!! Defenatly hoping that we will continue this cooperation! ;)

SV

Don't worry, we will!!!

//Lars S

Romet12 2008-04-02 16:23

Jag har hittat ett fel, när man ser tåget utifrån, då ser man fortvarande att dörrpanelen på höger sidan är fel.

Men inuti ser detta ok ut, som det ska....

Tack!

Romet12 2008-04-02 16:47

Citat:

Ursprungligen postat av Jonmpa
Ja så här ser krysset i dataskärmen i tåget ut, jag provade att trycka Ctrl och f1, men det kommer upp en ruta där det står att det inte fungerar eller nåt sånt.
mvh Johnny Nilsson

Vad har du för slags Tåg spel? TRS2006?, TRS2004?
Jag ser att du har fett nice skin på panelen...

Jonmpa 2008-04-02 16:54

HEJ! Jag kör Trainz Classics nu. mvh Johnny Nilsson

Romet12 2008-04-02 17:02

Citat:

Ursprungligen postat av Jonmpa
HEJ! Jag kör Trainz Classics nu. mvh Johnny Nilsson

Är den bätre än TRS2006?

SVoyager 2008-04-02 18:36

Citat:

Ursprungligen postat av Romet12
Jag har hittat ett fel, när man ser tåget utifrån, då ser man fortvarande att dörrpanelen på höger sidan är fel.

Men inuti ser detta ok ut, som det ska....

Tack!

F****, 3dmodel är inte samma utifrån än inifrån, har glömt att fixa det som finns utifrån. Det är inte en stort problem, ska fixa men behöver inte att släppa 1.4 igen. (if there is a bigger bug, the fix will be released at the same time, till then, no need to rerelease).

SV

Jonmpa 2008-04-02 21:04

[quote=Romet12]Är den bätre än TRS2006?[/quote/

Ja, jag tycker det, för den går lite stadigare om man säger så tycker jag.
mvh Johnny Nilsson

Romet12 2008-04-03 07:47

Svoyager, jag kan ge ett tips om vad du kan göra för nytt d.v.s att vilket tåg du ska bygga...

Spårvagn A32

Romet12 2008-04-06 20:32

Wow helt otroligt hur C20 ser ut och hur den funkar.
Asså, jag känner mig som riktig Tunnelbaneförare...

Tack!:D

En fråga:

Ska du ha samma hemsida d.v.s http://www.svoyager.com kvar när du börjar göra nya projekter och lägga dev log på hemsidan eller gör du en ny hemsida för varje projekt som du tillverkar?

rapid94 2008-04-06 20:36

Citat:

Svoyager, jag kan ge ett tips om vad du kan göra för nytt d.v.s att vilket tåg du ska bygga...

Spårvagn A32

eller en X40 eller X60/X61 :)

Dennis 2008-04-19 19:14

Manual

Nån som kan länka manualen på svenska till cmp?

SVoyager 2008-07-12 04:28

Hejsan! Det var länge sen till sista meddelanden.

Med den senaste epost från auran om TRS2009 har jag bestämd att fortsätta lite på C20:n.

Inga stora saker men jag har gjort om den små skärm på höger sidan. Tog en hel del av dagen att göra. Kolla här:

www.svoyager.com/smallscreen1.jpg
www.svoyager.com/smallscreen2.jpg

Cheers!
SV

UP6936 2008-07-13 14:08

Welcome back!!

//Lars S

Romet12 2008-07-13 15:31

Välkommen tillbaka! :)

Romet12 2008-07-17 18:16

Har en fråga.
Hur mycket av tåget d.v.s C20'n är klar?
Jag ser att du jobbar med små detaljer och sånt.....

Jonmpa 2008-07-18 09:48

En liten stilla undran...

Eftersom det finns ding ding dong på förarmicken så borde det väl gå att snickra till ett mickklicksljud också när man släpper mickknappen, jag förstår om det är något som du David inte vill ta hand om, men om jag visste hur man gör skulle jag göra det själv för
verklighetskänslans och för det roliga känslans skull.
Mvh Johnny Nilsson

SVoyager 2008-07-18 20:20

jag kan skapa nånting på skripten för att kunna spela en ljud fil till. (just nu, spelar den ding etc ljud fil men den används till annan plats så man kan inte ändra den, men om jag också spelar en tom utrop ljud fil, man ska kunna ändra den för att kunna spela din egen röst eller någon annans).

Det är lätt at göra, så ska det vara på nästa versionen.
SV

Romet12 2008-07-19 12:04

Knappen ATO, skulle du kunna fixa den så att den funkar. Grejen e att när jag trycker på den, då börjar tåget köra, men jag kan inte stänga av den sen...

Jonmpa 2008-07-19 12:16

Då måste man väl gå ur hytten och högerklicka med pekdonet så att en stor ruta kommer upp och då väljer man: Get of train så att autopiloten slutar köra tåget eller? mvh Johnny Nilsson

SVoyager 2008-07-19 19:22

När autopiloten är på kan man inte trycka på nån knapp. Så är det omöjligt att stänga av autopiloten via knappen (man kan göra det via HUD och höger clicka som jonmpa sa. man kan välja stoppa tåget och när den har stoppat blir autopiloten av). Jag har många människor som frågar om det och jag undrar om jag skulle bara ta bort funktionen på ato knappen. hmm.

SV

Romet12 2008-07-22 20:24

Har en fråga.

Sparkfot 2008-07-22 23:31

Citat:

Har en fråga.

Kolla inlägget 1375 i denna tråd, det är 5 dagar sen du ställde samma fråga.;)

Romet12 2008-07-25 09:29

HjÄlp!

Kan någon hjälpa mig?
Har ett problem, jag vill göra egna destinationkoder, men hittar inte config.txt där man kan göra egna. På http://svoyager.com/faq/faq_sv.htm
står det så:

Q: Jag vill använda min egen destinationskoder, kan jag göra det?
A: Visst, du kan manuella ändra dem i config.txt filen av det AB delen. Där redan finns det riktig listan med båda namn och kod. Titta på hur jag har gjort det och det är klart att du ska kunna ändra dem som du vill.

Men jag hittar inte stället AB.....

SVoyager 2008-07-25 09:50

Oj förlåt! Det är gammalt information, jag måste ändra det!

På senaste versionen finns det nu på "SoundPack" config.txt fil, kuid2:171003:10:14 .

Ska uppdatera FAQ.

SV

Dson 2008-08-15 20:35

Hallå alla.
Testade idag C20n och Stockholms tunnelbana, det var ett bra tag sen.

Men har tyvärr lite problem med ljudet... Det handlar om när ett byte mellan två ljudfiler sker, då har TRS svårt att hänga med och det blir helt tyst innan den andra filen hinner igång. Och när man håller en jämn hastighet så blir det helt tyst... Dessutom är ljudet ojämnt, ibland lågt, ibland högt. Problemet förekommer även på Berlin U-Bahn, men inte på default-ljuden som följer med TRS, utan verkar vara något annat problem.

Någon som känner igen sig, och kanske till och med har en lösning? Installerade de senaste drivrutinerna för ljudkortet men det hjälpte inte...:confused:

Andreas 2008-08-15 21:10

Jag har både c20 och tunnelbanan..

Men inga stationer finns där???
Vad är det som fattas??

vfp420b 2008-08-15 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas
Jag har både c20 och tunnelbanan..

Men inga stationer finns där???
Vad är det som fattas??

En massa KUID'er ifrån DLS, som finns i någon annan tråd.. Sen behöver du ladda ner required contents från svoyagers hemsida.. Den ligger precis under länken till att ladda ned själva tunnelbanan.

gustaf_26 2008-08-15 23:31

Citat:

Ursprungligen postat av Dson
Hallå alla.
Testade idag C20n och Stockholms tunnelbana, det var ett bra tag sen.

Men har tyvärr lite problem med ljudet... Det handlar om när ett byte mellan två ljudfiler sker, då har TRS svårt att hänga med och det blir helt tyst innan den andra filen hinner igång. Och när man håller en jämn hastighet så blir det helt tyst... Dessutom är ljudet ojämnt, ibland lågt, ibland högt. Problemet förekommer även på Berlin U-Bahn, men inte på default-ljuden som följer med TRS, utan verkar vara något annat problem.

Någon som känner igen sig, och kanske till och med har en lösning? Installerade de senaste drivrutinerna för ljudkortet men det hjälpte inte...:confused:

Japp, har samma problem och de beror inte på ljudkortet. Har testat på 4 olika datorer med olika ljudkort men utropen hörs ändå inte

Dson 2008-08-15 23:48

Citat:

Ursprungligen postat av gustaf_26
Japp, har samma problem och de beror inte på ljudkortet. Har testat på 4 olika datorer med olika ljudkort men utropen hörs ändå inte

Om utropen verkligen inte hörs, har du då testat att ställa in destinationen på tumhjulen? Står det bara nollor där, kommer det inte ropas något.

Men då vet jag att det inte är pga ljudkortet i alla fall! Har som sagt sett det på flera andra tåg med egna mer avancerade ljud, har ibland hört det i MSTS också...

gustaf_26 2008-08-16 08:54

Citat:

Ursprungligen postat av Dson
Om utropen verkligen inte hörs, har du då testat att ställa in destinationen på tumhjulen? Står det bara nollor där, kommer det inte ropas något.

Men då vet jag att det inte är pga ljudkortet i alla fall! Har som sagt sett det på flera andra tåg med egna mer avancerade ljud, har ibland hört det i MSTS också...

Utropen hörs inne i vagnen men inte i hytten

Dennis 2008-08-16 12:49

Svoyager varför gör du inte ett spel av detta om det går så man kan köpa?
Då hade ju du kanske fått in pengar.
Men det är ju bra att det är gratis också :)

P.S
Nån som har manualen på svenska hur man laddar ner den?

Romet12 2008-08-18 17:30

När blir nästa version klar?

SVoyager 2008-08-19 20:29

Hej, lite nyhet från mig.

Det är kanske inte en bra nyhet för ni men det är en bra nyhet för mig.

En vecka efter min sista meddelande har jag fått ett email från en vän som arbetar på ett företag som har just börjat. Dem behövde en nätverk administratör för att planera, installera och administrera nätverken. Så jag tog jobbet. Jag har två jobb nu så det är klart att jag ska ha ingen tid på c20. Efter åtta år att göra samma jobb i en internet företag nu tar jag tar en stort steg framåt och det är mycket viktigt att jag "prioritize" jobbet över c20.

När allt ska vara installerat, configured, fonctionnal, ska jag ha mer tid igen på c20 men nu är projekten stoppat igen. Hoppas ni förstår!

SV

Romet12 2008-08-19 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av SVoyager
Hej, lite nyhet från mig.

Det är kanske inte en bra nyhet för ni men det är en bra nyhet för mig.

En vecka efter min sista meddelande har jag fått ett email från en vän som arbetar på ett företag som har just börjat. Dem behövde en nätverk administratör för att planera, installera och administrera nätverken. Så jag tog jobbet. Jag har två jobb nu så det är klart att jag ska ha ingen tid på c20. Efter åtta år att göra samma jobb i en internet företag nu tar jag tar en stort steg framåt och det är mycket viktigt att jag "prioritize" jobbet över c20.

När allt ska vara installerat, configured, fonctionnal, ska jag ha mer tid igen på c20 men nu är projekten stoppat igen. Hoppas ni förstår!

SV

Grattis! :D
Lycka till då

noah 2008-10-20 18:37

Page not found / Sidan kan inte visas

Hej Svoyager! Kan inte få fram sidan. Det står Sidan kan inte visas på engelska Page Not Found.
Och jag som ville så gärna ha det. Vet nå vad det kan bero på???

SVoyager 2008-10-20 20:08

hmm nån fel länk på min websidan???

försök igen och post länken som inte fungerar och jag ska fixa den.

SV

Romet12 2008-10-25 12:01

Hejhej!

Jag undrar en sak. Vad betyder dessa och vad används de till?

1. VAGANTAL
2. LINJE
3. KOD
4. TUR

http://d.imagehost.org/0952/fr_ga.jpg

och en fråga till, vad används knappen TEST till?

vfp420b 2008-10-25 16:28

Citat:

Hejhej!

Jag undrar en sak. Vad betyder dessa och vad används de till?

1. VAGANTAL
2. LINJE
3. KOD
4. TUR
http://d.imagehost.org/0952/fr_ga.jpg

och en fråga till, vad används knappen TEST till?

Destinationsknapparna drar du om du vill ändra destinationsskylten, vilket nummer som är för vilken station ska finnas förklarad i en annan tråd här.
Vagnantal är helt enkelt hur många vagnar det är bakom, om det är bara en vagn, eller 2 eller 3. Linje skulle jag väl kunna tänka mig är vilken linje man kör på. Tur är väl turnumret för just det tåget.

Micke.L 2008-10-25 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av vfp420b
Destinationsknapparna drar du om du vill ändra destinationsskylten, vilket nummer som är för vilken station ska finnas förklarad i en annan tråd här.
Vagnantal är helt enkelt hur många vagnar det är bakom, om det är bara en vagn, eller 2 eller 3. Linje skulle jag väl kunna tänka mig är vilken linje man kör på. Tur är väl turnumret för just det tåget.

Linje är vilken linje man kör på (ex Linje 14 = Mot fruängen / mörby c) Och tur är som Tobbe säger turnumret.

Romet12 2008-10-25 16:46

Jag gjort ett litet film där jag kör med C20!
http://www.youtube.com/watch?v=QZQ3uLLzd8c

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:15.