Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Pisstråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20233)

Bombardier Train 2009-11-17 09:59

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 197119)
Måste avreagera mig lite på MSTS nu! Jag hade gjort en riktigt avancerad aktivitet från Fredericia till Köpenhamn på DK2000, och sen när man sitter där och kör, och precis ankommer till Roskilde, upptäcker man att man har lagt tågvägen över till spår 1 vid stationen, sedan över till spår 4 igen efter den. Spår 1 & 2 är i aktiviteten helt nerlusade av AI-trafik, så där blev det självklart stoppsignal. När jag sedan gick in AE för att ändra, gick det inte att öppna sparfilen. Därför blir jag tvungen att börja om i Fredericia igen, och förlorade därför ca 1,5 h körning. Usch vad man kan bli sur!:mad::mad:

Vad synd, för jag antar att aktiviteten hade blivit riktigt bra annars. :)

X2an 2009-11-18 15:06

Citat:

Ursprungligen postat av simhag8 (Inlägg 197089)
Har ont i armen efter vaccinet, och så fick man lämna in nya kameran,
(Canon 1000D) :mad::mad:

Säger du det? Jag ska själv ta dos två 1 dec, med jag tog det för åtta dagar sen, och jag mår helt prima. Och synd med kameran, men har du pengar till en ny då? Men hmm.. varför postar jag här nu när jag inte har något att klaga på?

Jockes 2009-11-26 22:06

dumma 6an... förut var det dansk/norsk text.. nu är det ingen :mad:

Nu är texten tillbaka :tumme_upp: och nu börjar vaccinet verka.. :(

Dson 2009-11-26 23:08

Citat:

Ursprungligen postat av Jockes (Inlägg 198016)
dumma 6an... förut var det dansk/norsk text.. nu är det ingen :mad:

Äsch, lättare att kolla då om inte annat?:)
Dessutom över man upp sin engelska väldigt bra utan texten...;)

Affe 2009-11-26 23:38

Jag hatar medierna som måste överdriva detta med svininfluensan, eller A/H1N1.

Micke.L 2009-11-27 10:23

Jag tog sprutan igår. Under natten fick jag ett smakprov av svininfluensan, men nu mår jag bra igen. Så jag är glad att jag tog den.

Inte för att jag är rädd för flunsan utan för att jag vill inte må så dåligt som jag gjorde inatt i typ 2 veckor.

Schulz 2009-11-27 11:17

Citat:

Ursprungligen postat av Affe (Inlägg 198019)
Jag hatar medierna som måste överdriva detta med svininfluensan, eller A/H1N1.

Kom ihåg att den heter den nya influensan!

Medias benämning på det kan förvridas ganska intensivt åt att vi muteras till grisar, vilket givetvis förvärrar medias namn på den nya influensan.

Dson 2009-11-27 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 198023)
Jag tog sprutan igår. Under natten fick jag ett smakprov av svininfluensan, men nu mår jag bra igen. Så jag är glad att jag tog den.

Inte för att jag är rädd för flunsan utan för att jag vill inte må så dåligt som jag gjorde inatt i typ 2 veckor.

Sen finns det också minst ett argument till som är nog så bra..

Man dör inte av vaccinet, men kan mycket väl göra det av den nya influensan. Det finns inget till synes mönster över vilka som drabbas hårdast utan det verkar mer eller mindre vara slumpen som avgör...

Kristian 2009-11-27 11:35

På jobbet skjuts svininfluensesprutan upp hela tiden. Jag ska inte ta den, men å kollegornas vägnar (de som ska ta den, vill säga) postar jag detta här. De börjar surna.

En annan pissig sak är att kjoltåget ska ut och provköras. Har inget emot provköringen, men att växla ihop det och klargöra är icke roligt!

Silverwolf 2009-11-27 11:58

Studenter har det gøy ^^ www.youtube.com/watch?v=pQTn8PHBq70

simonbertilsson 2009-11-27 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz (Inlägg 198024)
Kom ihåg att den heter den nya influensan!

Medias benämning på det kan förvridas ganska intensivt åt att vi muteras till grisar, vilket givetvis förvärrar medias namn på den nya influensan.

"Den nya influensan" är ett idiotiskt namn. Det säger ingenting om vad det rör sig om. Nya influensatyper dyker upp hela tiden, och varje år bryter influensan ut...

Bombardier Train 2009-11-27 14:23

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 198023)

Hoppas du mår bättre nu! Själv tog jag sprutan i tisdags, men jag har inte haft/fått någon biverkning som tur är. :)

Silverwolf 2009-11-27 14:38

Ang. influensaen, det er ulovlig å bli vaksinert her, med mindre en har stilling i staten, man kan heller ikke kjøpe vaksinen på apoteket. Var på sykehuset i dag, og ingen panikk, ingen masker.. bare selkspaer som tjener tonnevis av penger på vår frykt.

Basse 2009-11-30 16:34

Helgen var inte direkt rolig, innehöll bl.a. Morfar ramlade, bröt nacken och fick opereras. En nära väns släkting ligger även på sjukhus, med bara timmar/dagar kvar att leva. Men det värsta är att en barndomskompis dog natten till söndag.

simhag8 2009-11-30 16:44

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 198260)
Helgen var inte direkt rolig, innehöll bl.a. Morfar ramlade, bröt nacken och fick opereras. En nära väns släkting ligger även på sjukhus, med bara timmar/dagar kvar att leva. Men det värsta är att en barndomskompis dog natten till söndag.

oj, det var inte en rolig helg kan man säga ...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:14.