![]() |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Broddbo, ca 10 kilometer från Sala! :)
|
Helt underbart.. helt enkelt underbart
Snälla en bild mer! Låt oss se Dalarnas landskap! :tumme_upp: |
Citat:
|
Citat:
Lastet ned på nytt og instalerte og da var broen på riktig sted. Merkelig at du skal få en slik feil i nedlastingen. Ellers meget bra rute Bønan.:applad: |
Citat:
|
Nu har jag också kört delar av banan. Riktigt trevligt och riktigt snyggt! Kan inte säga det på annat sätt! :)
Bra gjort! :tumme_upp::applad: |
2 bifogad(e) fil(er)
I de djupa svenska skogarna... :grin:
|
Altså det så fint!
Värt är vi? :) |
Mellan Broddbo och Rosshyttan. :)
|
Så nära Dalarna nu, bara 5 km kvar!
Och 10 till Avesta! :tumme_upp: |
2 bifogad(e) fil(er)
Ute en sväng i naturen :)
|
Citat:
Har du fått prøvd ? |
2 bifogad(e) fil(er)
Två bilder till från sträckan mellan Broddbo och Rosshyttan. TiB hyrde ut en X50 till SJ under några år, kan säga er att det tåget ville man INTE hamna på när man skulle till Stockholm...:visslar:
|
Hur kommer det sig stolparna är bruna? :)
aka varför har du bytt? |
Jag har dubbla set, mittsträckan av Dalabanan, dvs Sala - Hedemora, är ej upprustad på samma sätt, så gamla rostiga stolpar står kvar. Vissa sträckor har till och med träslipers kvar!
|
Riktigt fint! :applad: De där stolparna känner jag igen. Är det från den virutuella Museispårvägen Malmköping? :)
|
Citat:
Hur fort får man köra på sträckan Sala - Hedemora? Och hur fort får man köra på sträckan med träslipers? |
Tackar! Ja, det kan tänkas att jag har lånat dom därifrån... :visslar:
Ja faktiskt, det gamla skarvspåret byttes ut till helsvetsat i slutet av 80-talet, men en hel del träslipers fick ligga kvar. Sala - Hedemora har en kortare 150-sträcka och flera 140-sträckor, troligtvis är det dock inte träslipers där. Det finns flera 130-sträckor på Dalabanan med träslipers. :) |
Unbeleivable..
med tanke på det inte bara är persontåg som trafikerar sträckan. Kommer träslipersna syns i rutten? |
Japp, kommer att använda DBTracks som innehåller träspår.
En kul detalj är att både sträckan Stockholm C - Stockholm Södra och stora delar av Stockholms T-bana har träslipers, detta för att minska bullret. :) |
Citat:
|
Citat:
|
Frågar den stolta vinnaren (inte^^) har vi kommit till Dalarna? :)
|
Citat:
|
Hej!
Har nu kört Gnesta - Sala - Gnesta och det funkar bra i MSTS. Kör jag i OPENRAILS så är alla signaler röda, går att passera utan problem. Tar man fram track monitor så visar signalerna grönt. Någon som har lösning på problemet? Kan man få fram nästa station i OR som i MSTS? Hälsar Anders |
Citat:
I aktivitetskörning fungerar signalerna korrekt.;) |
Hej!
Har gjort en aktivitet där jag kör från Gnesta till Sala. Ett IC-tåg men ingen mötande trafik. Alla signaler i Gnesta visar rött och någon enstaka visar grönt därefter. Måste det vara mötande trafik eller har jag missat någon uppdatering av OR? Hälsar Anders |
Har du senaste experimental relese? Jag har inga signalproblem!
|
Hej!
Har nog missat någon uppdatering. Hittade någonting som heter OR X och nu funkar det. Hälsar Anders |
Aha, du körde förra "stabila" versionen. Full med fel, OR X är mycket bättre (även om buggar kan förekomma)!
|
Nu har jag också testat rutten, körde från Sala till Uppsala. Ser förbenat bra ut och hoppas att du fortsätter bygga ut rutten...
|
Ser på trainsim.com at det er lagt ut en oppdatering inneholdene
en lydfil som skal brukes ved lydproblemer på stockholmsruten. Hvilke lydproblemer er det ? |
Tack Pierre! :ber:
Stockholmsrutten använder spårljud från DK2000, har man inte den kommer det felmeddelanden. Denna fil innehåller DK2000s spårljud. Har du inga problem finns det ingen anledning att ladda ner den. :) |
Citat:
Den fungerer her så da trenger jeg den ikke:) Sier som Pierre at jeg også håper på at du fortsetter å bygge på ruten , den er megabra :tumme_upp: |
hei
her kjem en video eg tok mot sala eller sale, husker ikke ka det het, er no på veg fra uppsala c
http://www.youtube.com/watch?v=FwvBt...ature=youtu.be |
Det är grymt bönan! När jag ser denna rutt blir jag själv så sjukt motiverad att fortsätta bygga :) Keep it up :)
|
Tackar, kul att kunna vara en inspirationskälla! :tumme_upp:
|
Vad använder du för olika sorters tallar i rutten?
Mina som jag gjort är högkvalitativa och fungerar inte att sätta ut i en för stor mängd, de är mer av förgrundsobjekt. Jag är i behov av fina bakgrundsobjekt också :) |
Objektet heter något i stil med tall_dunge, plocka gärna ur rutten. :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:14. |