![]() |
Citat:
|
Ja, tydligen. Men signalpatch och aktiviteterna behövs väl? :)
|
6 bifogad(e) fil(er)
Nu blir det bilder från en regnig höstnatt. :)
|
nåra till
8 bifogad(e) fil(er)
Hej http://msts.pointclark.net/msts/icon7a.gif
Här kommer några fler bilder från JBJR2 Från andra ändan av banan, Bjusjöhamn. |
Ser ju helt super ut, otroligt att jag aldrig har testat banan!:grin::tumme_upp:
|
Jag har inte heller testat banan någon gång trots att den är fin. Men det ska jag självklart göra när den nya datorn fungerar. :)
|
2 bifogad(e) fil(er)
Jag kör mest amerikanskt numer, närmare bestämt kanadensiskt. Har fått jobb på Canadian Pacific's i Revelstoke, BC
Bifogar två bilder tagna längs med Canandian Pacific's Mountain Subdivision (Eller med MSTS-språk: Rogers Pass):) Första bilden visar CP 803-104, ett koltåg på väg från Golden till Revelstoke där ett personalbyte sker. Först i tåget drar CP #9503 och #9531 och 70 vagnar bort, längst bak i tåget finns CEFX #1044 som skjuter på:) Andra bilden tog jag inatt under en färd från Revelstoke till Golden med ett tomt koltåg:) Okej, okej, jag VET att det är MSTS, jag lever mig bara in i det för mycket:D |
Citat:
|
Citat:
Rejält bra rutt och tåg, körkänslan är riktigt bra och det gäller veta hur man ska hantera tåget i de branta lutningarna på upp till 24‰ när tågvikterna närmar sig 10,000 ton. Rutten går från Field, BC, via Golden, BC till Revelstoke, BC och passerar över Rogers Pass med lutningar på upp till 2,4% (24 ) och tågen består normalt av tre stycken AC4400CW med tågvikter på upp mot 10.000 ton:) Helt klart värd pengarna!:) Sen har jag gjort lite små ändringar själv, bl.a. monterat dit hyttsignaleringen som syns och även ändrat ljusbilden från strålkastarna till mer realistiska värden. |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Här är en till bild från Italien, kvällens nattåg från Reggio de Calabria mot Neapel har varit på väg i en halvtimme och passerar en mindre station. Drivkraften är två FS E444-lok, kraftfulla expresslok med STH 200 km/h, och det är 13 vagnar. Rutten och tågen finns här: http://www.trenomania.it/eng/index.asp
Mycket bra sida med massor av högkvalitiva freeware-tåg, rutter och annat!:) |
1 bifogad(e) fil(er)
Här är en hyttbild från den samma. Var inte oroliga, tavlan med "75" är bara en varningstavla...;)
|
Fina bilder! Hytten ser riktigt avancerad ut. :tumme_upp:
|
Ja, och du skulle bara höra ljudet!:cool:
|
Jag förstår att ljudet säkert är minst lika bra. Finns det natthytt också? :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:27. |