![]() |
1 bifogad(e) fil(er)
Klipper och klistrar för glatta livet...
Ytterligare en bild så ni ser vad som har gjorts (även om jag mest jobbat på baksidan idag) Oroa er inte luftslangarna kommer, men för att få dem någorlunda bra gör jag texturen först. |
Ser mycket snyggt ut.
Alla IORE loken är döpta efter stationer efter malmbanan vilket både står tydligt på loket och en bild som anknyter till sationen på något sätt. Kommer du att göra texturer till dom andra loken också? |
Ser riktigt bra ut! Lycka till med resten:tumupp:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Buggiga skuggor, default boggier, inga strömupptagare och en br 101:as config...
men det är iallafall ett framsteg |
ett litet steg för mäniskan, ett stort steg för iore o sealpower ;) väldigt fint, kommer att bli bra när det blir färdigt
|
Hur fick du ens in den så snabbt i trainz... Och hur snabbt gick detta...:eek: :eek:
|
Ibland har man tur...
Nåväl, det krävdes en hel del arbete och humörförsämrande inccidenter för att den skulle komma in. Har dock fastnat på boggierna nu och lyckas inte få dem att se snygga ut/fungera över huvud taget. Kommer iallafalla att texturera det andra loket i det här paret, sen får vi väl ser hur det blir med resten, jag har en hel del saker som blivit försummade under det här projektet som bör göras. |
Ett mindre genombrott som fått mig på rätt spår igen...
Återstår bara att se om man kan få in pantografen... http://img225.imageshack.us/img225/1952/ingamech6.jpg |
jag fick inte fram någon bild :cool: det säger bara fel vid sidhämtningen
|
Jaha, den blev lite för stor och imageshack går segt idag...
nytt försök: http://img216.imageshack.us/img216/7708/iore13zj9.jpg |
Tjusigt. Det tar sig, sa mordbrännaren.
|
riktigt snyggt måste jag säga
|
Någon som vet varför mina hjulanimationer inte fungerar? De fungerar bra i Gmax och jag har placerat filen Anim.KIN i samma mapp som Config.txt, som jag läste i en tutorial att man skulle göra och enligt tutorialen skulle allt vara frid och fröjd sen... verkligheten ser dock annars ut.
Ogillar att fråga om hjälp, men nu börjar jag på att bli less på att saker inte funkar som de borde. Kommer att forsätta pröva mig fram dock. |
Halloj sealpower.
Har noll koll, på sånt här. Den enda hjälp, som jag kan bistå med. Är dom tutorialerna som finns hos Auran. http://www.auran.com/TRS2006/index.php Ligger under downloads (gröna raden till vänster) och sedan under Learning Centre. Men jag misstänker, att du redan har kikat på dessa tutorialer. |
Oja, har redan kollat på dem, får försöka göra lite "backwards engineering" på nån annans boggier och se hur de är gjorda...
För övrigt... På grund av att den inte finns att tillgå på någon känd hemsida... Är det någon ur STW som fortfarande har ett exemplar av TEE liggande någonstans som ni skulle kunna vara vänliga att dela med er av? |
|
Mums... :D
|
Citat:
Hallå! Jag hade också problem med animationen för Ra-boggin. Har för mig att animationen endast fungerade i DCC-mode, inte i Cab-mode. Nu var det ett tag sedan jag höll på, så självklart har jag glömt hur det var, men jag tror att det hade att göra med raden direct-drive 0 Här är min config för Ra-boggin ifall det kan hjälpa något. Kod:
kuid <KUID2:60247:101:1> |
Tack så mycket båda två.
Det var inte värre än att jag hade glömt animdist... :D så nu funkar de, bägge två. Ska nu se om jag kan få den där pantografen till att fungera hyfsat... |
Okej, nästan inget har hänt under den tid som jag inte rapporterat någonting, jag har försökt med pantografen men den vägrar fungera så jag har bytt och kör med en liknande pantograf från ett annat bombardier-lok... åtminstone tills vidare.
Kommer att få fruktansvärt lite tid de kommande 2 veckorna att arbeta på loket, så jag funderade på att ge mig på och göra en liten beta-test runda (snarare alpha-test men whatever) Så jag skulle behöva några frivilliga (De som hjälpt mig mest under det här projektet kommer att vara självskrivna, om de vill) Så ungefär 3 personer allt som allt, den som testar ska kunna ge god konstruktiv kritik och gärna sammanställa ett dokument där olika aspekter av loket bedöms och kommenteras och gärna med bilder som pekar ut ev. brister (främst i 3d-modellen eftersom det är den som är mest klar) Så vad säger ni? Edit: okej, då en liten bild. Gjort en snabb ändring till 104'an http://img136.imageshack.us/img136/5...e103104fm1.jpg |
Läs PM till dig
|
det är väldigt snyggt !! :D
|
Tackar och bockar.
Nu med Bengan och Kenny på plats 1 och 2 saknar jag bara en testare till... Testet inleds ungefär klockan 21 imorgon (fredag) kväll och varar väl sisådär 2 veckor. |
Hej, Sealpower! Jag skulle gärna kunna vara med och testa detta magnifika objekt. :)
|
jag skulle också vilja:D
|
Okej då jag kan sträcka mig till 4 testara, men nu är det fullt.
|
Hej, sealpower! Såg att du har försökt skicka ett PM till mig, men min inkorg var full.. Testa igen, har rensat nu.. :)
|
Citat:
Som jag skrev i mailet tidigare. Så vet jag inte riktigt, om jag skulle vara någon bra Beta-testare. Har ingen erfarenhet av detta. Jag avstår gärna (icke sant) från detta och överlåter det hela hellre till mer kunnigt folk, så att Iore kommer i goda händer. Kenny har redan anmält intresse. Själv tror jag att MatsH, Rojje och Hgkn kan tillföra mer som Beta-testare, än vad jag själv kan. Naturligtvist vill jag prova på Iore redan nu, men kan avstå till bättre kunnigt folk. Däremot har jag inget emot att tjuvstarta lite med henne här hemma redan nu i Betaversion. EDIT: Anledningen till dessa namn. Är deras erfarenhet utav Trainz. Dom har varit med från start och har kunskap från alla dom tidigare versionerna som har funnits utav Trainz. |
Jo det vore kanske bättre... Ja så får det väl bli, om någon av de som du nämnde vill testa är det klart att de ska få det. Dock kan du gott få ett exemplar att leka med efter allt du gjort.
Angående Iore. *mesh -95% klar *boggier -ca 80% klara *Engine specifications -okänt antal %, vet inte hur den beter sig i verkligen, krävs en del tweaking *Pantografer 20% -Upphör aldrig att förbtylla mig vad man ska göra för att de inte ska se helt sjuka ut ingame. testversionen börjar närma sig färdigställning dock, ifall jag inte sagt 21 till alla så skulle jag släppt den 20... |
5 bifogad(e) fil(er)
Tackar Jakob.
Hade inga problem, med installationen. Har bara hunnit provköra lite grann och inte stött på några större problem än. Som du skriver om Engine specifications. Där hängde jag på henne 50 tomma Uadh-vagnar och då tuffade hon på i 62-63 km. Ska prova med last också, samt med Uno-vagnarna för att se. Dm3:an kom bara upp i 27 km, med 50 fulla Uno-vagnar. |
Om ändå jag kunde lyckats så bra med mina screenshots...
Jag har själv kört med runt 50 fulla Uno-vagnar och fått upp tåget i ungefär samma antal km/h som vagnar. Du har inte haft några problem med interiören? Daniel rapporterar att hans inte beter sig som den ska. |
5 bifogad(e) fil(er)
Har testat lite till.
Saknar ikon för loket under förare och i listan vid utsättning, men det har inget med loket att göra och så är det ju bara en Beta än så länge. Däremot, så vill hon gärna rulla bakåt vid stopp i motlut med 50 lastade Uno. Glider tillbaka 10-15 meter ibland. Har inte märkt av något med interiören. Men jag är inte mycket för hyttkörning och föredrar att se tågen från utsidan, när dom plöjer sig fram genom landskapet. Tycker att då har fått till vädringen rätt bra på henne. Gillar hjulenstänken du har fått till på plogen. Ingen tanke, att skita till henne lite över strålkastarna också, bara lite stänk? |
Jag har inte stött på något problem än. Jag tycker du fick till fina buffertar. Det är ett otroligt snyggt tåg. Jag återkommer med mer tyckande:)
|
1 bifogad(e) fil(er)
När jag hade 50 stycken fulla malmvagnar så fick jag upp den i 50. Med 50 tomma vagnar blev det 102 och utan vagnar alls blev det 137
|
Det var ju väldigt märkligt... :confused: eftersom den max ska gå 80... och den gör det för mig...
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Aha... nu har jag upptäckt varför variationerna är så stora... har aldrig själv testkört den i DCC-mode... Den gick ganska mycket snabbare där... I Cab-mode funkar det dock bra.
Visste inte vars jag skulle börja, så jag lekte med kritor istället... omväxling förnöjer heter det ju. |
Kom också upp i 137 km. Men då gjorde jag, som jag skrev tidigare. Ställde reglaget på Max. Anser inte detta som något fel, då det i mina ögon inte är syftet med det hela i Trainz. Blir ju bara ett skenande tåg, som går emot signaler och kör upp växeln om den ligger fel, med urspårning som följd.
Att hon rullade bakåt 10-15 meter i motlut med fullastade malmvagnar. Beror nog på en tavla från mig själv. Detta har skett, när jag manuellt har stoppat henne med reglaget. Kört fram en bit och stannat igen. Har inte råkat ut för detta, när hon har stanna med A1 förare i motlut vid stoppsignal. EDIT: Trevligt med fler varianter av henne. Har du fler på gång. |
1 bifogad(e) fil(er)
Jag hade kanske tänkt mig göra åtminstone en ihopsatt enhet till, då får man 3 totalt.
Har även updaterat engins_specs för att ge bättre värden i DCC-mode och kan installeras efter behag. (eftersom den antagligen kommer bete sig så i den riktiga versionen är det bara att ni vänjer er...) |
Breakthrough!
1 bifogad(e) fil(er)
Lite allmänt även för de som inte är beta-testare.
Ett väldigt stort genombrott, jag har lyckats komma över ett problem som hindrat projektets framskridande rejält... Äntligen fungerar mina pantografer! Vilket innebär att jag ligger långt framför min tidsplanering! Nu behövs bara att mina ädla beta-testare kan hosta upp tillräckligt många problem som jag kan rätta till, så att jag inte behöver vara overksam. Innan jul borde jag nog ha färdigställt henne för release. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:46. |