Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Forumsproblem. Fler som har? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=9158)

Mazz 2005-06-18 00:23

Nu rocker det fett, må man säga... :cool:

Tack Fredrik för ditt stora engagemang att få ihop en bra lösning!!!

Är redan gladare! :)

Deskgrunt 2005-06-18 05:10

Nu rör han ju på sig! :tumupp: :D

Jag tillhör en av dem som ännu inte betalat men det skall ske omgående på måndag! Fattade det som att det räckte med slutet av månaden, var ju inte meningen att du skulle ligga ute med pengar!

Blev det AMD maskinen?

Bengan 2005-06-18 06:59

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik

Till alla er som bidragit (Alla har dock inte betalat utan en del ville vänta till lönen så där har jag själv gått in och betalat det som fattades) vill jag bara säga STORT TACK.

Det är tack vare er hjälpsamma medlemmar vi kunnat få till denna lösning!

Hahaha:D:D:D. Tänk vad en del är lättlurade. Ska tänka på dig nästa helg när jag tar lite sill och nubbe, meddans du får hålla dig till lite mört och vatten;).

Jag säger som Povel Ramel sjunger.

Måndag morgon:rolleyes:.

Bengan

Pierre 2005-06-18 09:54

Forumet är snabbt som attan... Tack Fredrik!

Fredrik 2005-06-18 10:31

Deskgrunt:

Det är lugnt. Till de som erbjöd sig att hjälpa mailade jag och talade om att det var helt okej att de väntade till de fått lön/studiebidrag. Däremot hoppas jag att de som erbjöd sig att hjälpa till det gör det även när lönen kommit annars blir det svårt att hålla den kalkyl som räknades fram :)

Ja, det blev en AMD Semperon 2600+ 1,6 GHz (socket 754) med 1 GB RAM och 40 GB hårddisk. Moderkortet är ett med inbyggt VGA, nätverk, ljud och RAID-funktion. I och med att Mazz övertalade mig att ta en med socket 754 är det bara att sätta i en AMD64 om det skulle behövas :D

Rogge 2005-06-18 15:51

Underbart! :)

Nu rullar ju forumet på hur fint som helst! Stort tack Fredrik för all tid du lagt/lägger ner för att få det att fungera! :tumupp:

Förresten, är det fler än jag som måste logga in manuellt varje gång man besöker det nya forumet?

Pierre 2005-06-18 19:13

"Förresten, är det fler än jag som måste logga in manuellt varje gång man besöker det nya forumet?"

Nej, jag behöver inte logga in varje gång. Och forumet funkar skitbra!

Deskgrunt 2005-06-18 23:52

Jag fick logga in första gången på nya servern men det är normalt eftersom cookie-filen är kopplad till domän/ip och servern nu har ny adress.

Men sen har det funkat fint.

Måste ni logga in varje besök är det lite skumt, kan bero på att cookien inte sparas mellan sessioner av nån anledning. Ni har den lilla rutan ikryssad för aut. inloggning när ni skriver i lösen?

Arre 2005-06-19 10:08

Underbart
Det tar mindre än en sekund att "vandra runt" i forumet

Rogge 2005-06-19 15:08

Citat:

Ursprungligen postat av Rogge
Förresten, är det fler än jag som måste logga in manuellt varje gång man besöker det nya forumet?

Det löste sig, tömde jag cachen manuellt eller via webläsaren så fungerade det inte utan det var först när jag tömde cachen via brandväggen, ZA. :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:52.