Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   JBJ R2 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=6787)

Hawk 2007-05-14 02:13

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Dson
Jag radar upp några punkter här på sträckan Västerby-Säringe, kan säkert ha glömt några...

Lat: 48.35457 Lon -114.22135 <- Inte så farligt. Syns knappt i RE...
Lat: 48.35869 Lon -114.21421 <- Värre här. Mycket värre. Spåret ligger flera meter ovanför marken:-))
Lat: 48.37217 Lon -114.19137 <- Inte så farligt. Knappt så det syns här heller, men ändå...
Lat: 48.38298 Lon -114.16954 <- Inte heller så farligt. Samma som ovan, syns knappt.

Hej

Har fixat till Säringe nu, fick bygga en ny banvallsramp.;)

Totte 2007-05-14 10:24

4 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag tog bilder som jag vill visa för justering av rutten. H-skylten skymmer signalen, förvarningskyltalrna till huvudsignaler skall tas bort och bergen över spåren i flera ställen i samma område

Dson 2007-05-14 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av Hawk
Hej

Har fixat till Säringe nu, fick bygga en ny banvallsramp.;)

Dräggel! Ser ju ruggigt snyggt ut, tummen upp Hawk!:tumupp:

Totte 2007-05-14 22:45

5 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag hittade mer! En buske på spåret, tuta-skylt långt till vänster, flygande björkar, marken över spåren, V-tutaskylt, marken över spåren och förvarningsskylt till huvudsignal tas bort (finns ju försignal istället).

Totte 2007-05-14 22:45

2 bifogad(e) fil(er)
två bilder till.

Hawk 2007-05-14 22:53

Hej:)
Tack, fantastisk hjälp, detta ska fixas till, som allt annat som ni hittar.
Fy på sej Mazz, ett sånt slarv..;)
hehehehe:p

Mazz 2007-05-14 23:28

Citat:

Fy på sej Mazz, ett sånt slarv..;)
hehehehe:p

Tja, du kunde ju sagt till att du skulle lägga upp rutten så plötsligt, det var som sagt en arbetskopia, helt ogranskad, så dessa saker tänker jag definitivt inte klä skott för. :)

Mycket av dessa saker som nu hittas/påtalas har funnits länge i rutten dessutom, det fanns inget hinder att du själv fixat en del av dessa under vintern/våren, om bara lusten funnits.

Det går säkerligen att få ihop ett dryga 50-tal saker som bör åtgärdas, av arten spårnära kosmetiska justeringar. Om man vill... :rolleyes: :D

Hawk 2007-05-21 23:09

Citat:

Ursprungligen postat av Mazz
Tja, du kunde ju sagt till att du skulle lägga upp rutten så plötsligt, det var som sagt en arbetskopia, helt ogranskad, så dessa saker tänker jag definitivt inte klä skott för. :)

Mycket av dessa saker som nu hittas/påtalas har funnits länge i rutten dessutom, det fanns inget hinder att du själv fixat en del av dessa under vintern/våren, om bara lusten funnits.

Det går säkerligen att få ihop ett dryga 50-tal saker som bör åtgärdas, av arten spårnära kosmetiska justeringar. Om man vill... :rolleyes: :D

Se så mazz, ta inte illa upp, de va menat som ett skämt, därav smajlisarna.

Rutten genomgick en rätt avancerad komprimering, med diverse justeringar i filerna, samt alla onödiga filer borttagna, innan ja la upp den för nerladdning, så den kunde inte kallas "arbetskopia" direkt..

Jag har säkert kunnat byggt på rutten, men vi kom ju överens om att så fort du va klar mä signalerna, så skulle rutten släppas, Omedlbart.
Faktum är ju att jag kände mej rätt färdig mä rutten redan 2004, när jag å Pursche höll på mä den.
Men eftersom du nu lagt om alla spår, så kunde ju inte jag veta att de va lite mark i spåren, eller spår i luft, på sina ställen...;)
Resten får fixas till i en kommande uppdatering.
Jag bygger för fullt numera, så alla fel som ni här i forumet hittar, är perfekt, så kan jag fixa till de på en gång.
Rutten är rätt lång, så om ja skulle ha satt igång att småjustera allt efter att jag fick den "signalklara" rutten av dej mazz, så hade de som ja skrev, säkert aldrig blivit nån rutt släppt, nånsin...

Ha de:)

Mazz 2007-05-22 00:22

Citat:

Se så mazz, ta inte illa upp, de va menat som ett skämt, därav smajlisarna.

Faktum är ju att jag kände mej rätt färdig mä rutten redan 2004, när jag å Pursche höll på mä den.
Men eftersom du nu lagt om alla spår, så kunde ju inte jag veta att de va lite mark i spåren, eller spår i luft, på sina ställen...;)

Hihi, jag tog inte illa upp, det är bara en tågsimulator det här. :)

Jo, jag vet att du kände dig klar med rutten redan 2004, så det va nog inte riktigt vettigt att jag la om spåren egentligen när man tittar i backspegeln. Men, nu är det gjort, ni får försöka leva med att de gamla spåren inte finns kvar... :p Jag hade roligt under tiden iallafall... :cool:

Väldigt trevligt att du bygger för fullt nu, stort lycka till med fortsättningen! :tumupp:

benkegbg 2007-05-27 20:02

Saknar lok och vagnar

Hej!
Jag har nu laddat ner JBJR2 och allt som behövs (hoppas jag). I inledningstexten sägs att man kan välja på diverse lok, såsom Da, Du och Rc1 bland annat. Men i listan finns bara de som ingår som standard, Acela, KIHA, Dash och liknande. Jag har tydligen missat något eller lagt in det fel. Jag laddade ner JBJR2 och lade hela mappen inne i MSTS Routes mapp. Skall det vara så eller ska de delas upp på annan plats?
Någon som kan hjälpa mig?
Hälsningar
Bengt

Marcus Gustavsson 2007-05-27 20:16

asså du måstre ju ladda ner loken :)

Totte 2007-05-27 20:29

Hej!
Du har lagt rutten på rätt plats, ja det är rätt. Du kanske har bara orginaltågen i datorn. Då får du ladda hem svenska tåg från http://www.banbyggarna.se/msts/msts.htm och
http://msts.pointclark.net/e-buzz/files/html/
Dessutom ska du skapa consist för att de ska finnas svenska tåg i listan.
Hur? Se http://www.banbyggarna.se/guider/Consist.htm
Hoppas det löser sig.

Totte 2007-05-27 23:20

Hittat fler...

4 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Tunnelmynning måste justeras vid antal ställen. Träd vid spåret. Staket står på spåret och en gubbe står också på spåret. Gantrybryggornas stolpar får ej stå vid kanten av plattfromen.
Lat 48.23738 lon-113.52662
48.24113 -113.49542
48.24063 -113.41255
48.31734 -113.35528

Hawk 2007-05-31 23:26

hej:)

Ni som räknar med en "uppdatering" till JBJ2, ni får nog vänta.....
Det fattas fortfarande viktiga 3D-objekt.
Sedan så är väl frågan m NÅGON över huvetaget bryr sej.....
Rutten finns ju nu, alla kan köra på den, förutsatt att ni lyckats få igång rutten...med alla konstiga add-ons som behövs......:p
Alla kan bygga aktiviteter mm.

Om det nu skulle komma en uppdatering, så tror ja rätt starkt, att det får bli en HELT ny rutt, detta för att det tillkommit så många nya objekt mm.

Frågan är bara om någon är intresserad av en helt ny version av JBJ2...:rolleyes:

Så fick ja sagt de;)

Bommar och alla fel som är upptäckta är fixade.
Även saknade broar mm.:)

hör av er......:)

.

Dson 2007-06-01 08:45

Jodå, visst skulle man bry sig!

Rutten är riktigt riktigt bra! Men den har sina "små" (Här och var rätt stora. Som bron ut från Törevalla, tjosan där såg ingenting bra ut...) skavanker här och var.

Men i övrigt en riktigt bra rutt, välsignalerat och bra!:)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:26.