Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Officielt: PROJEKT GÖTEBORG! (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25165)

rock 2010-10-17 21:03

Snyggt, jobbat som vanligt. Är de snart julafton?

GBGtram 2010-10-17 21:13

:p

Citat:

Ursprungligen postat av rock (Inlägg 220478)
Snyggt, jobbat som vanligt. Är de snart julafton?

Haha ja julafton kommer ju inte för den 24:de Dec, men jag fattar att du menar PT GBG julafton typ hehehe och det dröjer väl lite till men vi finslipar allt, och funderar på hur vi ska göra med alla objekt, över 1700st olika Kuild:er... :o

Men Själva rutten ligger i november nån gång upp på Meidafire tror vi :grin:

Silverwolf 2010-10-17 21:58

GBGtram angre, eller ikke, så har sporene en lisens. Og den tyder klart at de er bare til gratis bruk. Om du finner eller lager andre spor, som kan brukes i betalvare så kan du inkludere dem. Men da altså ikke disse iflg. lisensen.

GBGtram, og så kan du se på forkjellige måter å lage banen mindre (arkivering i .7zip) og så har du en online gratis tjeneste som handler filer opp til 2 GB, om jeg ikke tar feil. Helt gratis da.

GBGtram 2010-10-17 23:44

Citat:

Ursprungligen postat av Silverwolf (Inlägg 220489)
GBGtram angre, eller ikke, så har sporene en lisens. Og den tyder klart at de er bare til gratis bruk. Om du finner eller lager andre spor, som kan brukes i betalvare så kan du inkludere dem. Men da altså ikke disse iflg. lisensen.

GBGtram, og så kan du se på forkjellige måter å lage banen mindre (arkivering i .7zip) og så har du en online gratis tjeneste som handler filer opp til 2 GB, om jeg ikke tar feil. Helt gratis da.

okaj tackar för tipset:tumme_upp:

Silverwolf 2010-10-18 01:06

Prøv iDrive, vet ikke om jeg kan lenke. Det er jo ikke reklame, men ett verktøy for å holde GBG gratis http://www.idrive.com/online-backup-features.htm#1 Se om den funker, hvis ikke finnes det alternativer.

rock 2010-10-18 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av GBGtram (Inlägg 220480)
Haha ja julafton kommer ju inte för den 24:de Dec, men jag fattar att du menar PT GBG julafton typ hehehe och det dröjer väl lite till men vi finslipar allt, och funderar på hur vi ska göra med alla objekt, över 1700st olika Kuild:er... :o

Men Själva rutten ligger i november nån gång upp på Meidafire tror vi :grin:

Oj, med andra ord har de trillat in många nya hus m.m :)

rock 2010-10-18 17:15

Jag kanske skulle kunna bidra med och slänga upp en FTP där vi kan lägga upp filerna. Bäst är ju och packa hela rasket i en fil med winrar så behöver vi bara länka till en fil här i forumet. Jag har 10/10mbit, så de ska nog räcka. Överväger och uppgradera till 100/100mbit.

Silverwolf 2010-10-18 17:57

Og ikke glem å kreditere alle tredjepartskapere som du har. Legg det i en tekstfil i rarfilen. Men best å lage en 7zip fil. Mye bedre kompresjon, om du har tid å vente på det.

Erik SF 2010-10-19 15:39

Ojoj vilken bana! Riktigt snyggt. Är själv Göteborgare och bor i Frölunda. Mycket likt värkligheten.

GBGtram 2010-10-19 16:52

Citat:

Ursprungligen postat av Erik SF (Inlägg 220599)
Ojoj vilken bana! Riktigt snyggt. Är själv Göteborgare och bor i Frölunda. Mycket likt värkligheten.

Tackar och roligt att höra att en till Göteborgare.. känner igen sig hehe..., jag tänkte när jag hinner visa lite bilder på Frödlunda Torg och i närheten ( längs spårvägen då).. så får du se hur verkligt vi bygger, .. tanken med PT GBG är att de ska kännas som att man kör spårvagn på riktgit i GBG.. därför strävar vi efter att bygga så verkligt som möjligt..:grin:

Erik SF 2010-10-20 15:11

Det skulle vara roligt. Dessvärre måste jag nog skaffa en bättre dator för att kunna köra banan.

GBGtram 2010-10-20 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av Erik SF (Inlägg 220679)
Det skulle vara roligt. Dessvärre måste jag nog skaffa en bättre dator för att kunna köra banan.

okaj jag själv so byggt rutten sitte ri en likande situation, jag har byggt rutten i en lapptopp med ett riktigt dåligt grafikkort, att de laggar, hackar när man kör osv.. men till jul ska jag någon gång fixa en bättre eller en stationär, de rekommenderas att man har en bra dator om man vill köra PT GBG V.1.0 so släpps senare.. :grin:

Erik SF 2010-10-21 15:43

Jag har just en Laptop. Mina egna banor som inte är så himla bra laggar ganska mycket ibland. Och banor som redan finns i spelet går knappt att köra.

GBGtram 2010-10-24 11:49

2 bifogad(e) fil(er)
jo de vet jag och de är väldigt eller nästan extremt jobbigt.....så bättre med en kraftfull bärbar eller en stationär dator då alltså :)

Nu kommer bilder, på den 1:a är vi på väg mot Vårväderstorget på Hisingen, andra bilden vet nog några Göteborgare vart det är... linje 11 kör dit... hehe japp Saltholmen ( fast nu är detta på bilden Saltholmens färjeläge...

Bygget går som sagt sakta framåt men om allt går bra så runt den 19november kommer jag att ha mkt byggtid kvar och de blir mera byggande...
Snart ska Gampa förberada dig på att börja bygga Vintersenssionen med med massa snö i GBG.... , kanske gör vi en ommålning på vagnarna så de har snö på sig med.. "vinteruniform" hehe

GBGtram 2010-10-24 22:46

bildextra

2 bifogad(e) fil(er)
vill bara lägga till en bild som är ganska sommrig.. och nice, bilden är dock tagen ifrån buss-vägen efter kungssten mot Majorna...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:35.