![]() |
Borde väl räcka med säv 34
|
Citat:
Wow, vilket arbete du gör! Imponerande snyggt! :tumme_upp::ber: Jag tror det bara står 34 utan Säv på spårnummersskyltarna. Det är vita kvadratiska skyltar som är monterade i kontaktledningsbryggan ovanför spåret. |
Spårnummerskyltar är väl normalt bara svarta siffror på vit botten.
Här är ett exempel på hur det ser ut vid Solna/Hagalund: https://youtu.be/tuJOBaEi4Rc?t=2283 När det gäller markers har jag valt att skriva ut hela namnet på alla siding markers (stickspår), typ "Solna spår 18B". Sedan har jag destination markers där det behövs för att se till att tågen går på rätt spår, dvs i princip före och efter alla växlar det finns risk att tågen byter spår i scenarion om man inte bestämmer på vilket spår de ska gå. Där har jag kortat ner namnen så att det bara är stationssignatur + spårnamn + eventuell ytterligare benämning, typ "Cst U1" eller "Ke N2 Citybanan" |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Tack Hgv för info! Här visar jag Sävenäs vändskiva. Allt funkar bra där.:grin: Kan du fixa portarna så de kan öppnas, Mazz? |
Snyggt jobbat Totte.
|
Jätte snyggt Totte
|
Citat:
Bra arbeid:) |
Citat:
|
Videonytt!
https://youtu.be/FIckLLhZh3o |
Snyggt sävenäs växer fram.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Tack!
Nu visar jag bild om spår 74 är borta enligt= https://www.postvagnen.com/sjk-forum...3%A4r-ju-borta |
Personligen tycker jag du ska dra klart spår 74 och ha det som det varit i alla år tidigare så man kan köra direkt till sävenäs.
|
Jag tog bort den för att de gav problem med signaler.
Men jag kan testa. Då blir Sth 40 där. |
Otroligt jobb! :applad:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Var är vi nånstans?:Fnissa:
|
Svårt? Ledtråd, spåret är inte elektrifierad.:grin:
|
Ingen aning, men någonstans på DVVJ.
|
Hej Totte.
Hur går det med byggandet? Går det framåt |
DVVJ är rätt. Stationen är Tisselskog.
Jag la spår ända till Dals Långed. Många sjö-vyer och många slussar. Bilder visar senare.:grin: |
Spännande .Lycka till.
|
Tack sa mycket for Ruten.
Freeroam scenario fungera inte. Inte Tag i Trollhatan Jag skall titta vidare. Hälsningar Ruud fran Niederländerna |
Citat:
Tack för du intresserar Trollhattan! Du kan ju ta bort alla scenarion och skapa egna, så funkar den. Rutten är i betaversion. |
1 bifogad(e) fil(er)
Billingfors!:Yeah:
|
Snyggt jobbat Totte.
Lycka till med fortsättningen. |
Snyggt Totte
|
Snyggt Totte
|
1 bifogad(e) fil(er)
Va, många i forumet sover!
Tisselskog färdig! |
Det går snyggt framåt. Bra jobbat.
Såg inga signaler ,men kommer senare . God fortsättning. |
Citat:
Den här banan har inte signaler, mest som varningsskyltar.;) |
Bra jobbet! :Yeah:
|
Hej!
Det börjar bli jobbigt för mig att bygga. Jag får väldigt ofta "out of memory" när jag målar över mark-textur. Väldigt tröttsamt! Jag sparar mycket ofta. Jag justerade växlingsfilen fram och tillbaka för få datorn att funka tillfredsställande och det hjälpte inte. |
Låter mystiskt att det blir så ofta.
Bra att du sparar ofta. Lycka till med arbetet. |
Totte.
Har det ordnat sig för dig med byggandet? |
Rute fungere bra nu i Trainsimulator 32. manga tack!
Jag sukna nu assets Marmar stationer, Bohus, Nödinge, Nol och Surte! Jag hopes Du förstå min Svensk och will hjälpe mig varma hälsningar från Niederländerna Ruud |
Hej!
Smajlet: Det går bra men långsamt. saurer: klicka länken RW Trollhattan och Bergensbanen Beta i min signatur. |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag bifogar Fil om Assets till Trollhattan och jag tror allt är tillräckligt för att rutten skall fungera. |
Hej!
Jag vill gärna ha lite hjälp av er att lösa problem. Så jag släpper Trollhattan 200830 för betatest. Ni har säkert läst alla problem om rutten. Så ladda ner den från min signatur "RW-Trollhattan och Bergensbanen Beta". |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
RWTools hittade endast dessa fyra "fel" hos mig med Trollhättan-rutten. Kanske kan de vara till någon hjälp.
Annars, att öppna Trollhättan nu gick ovanligt snabbt och jag fick inga felmeddelanden. Provade att köra iväg med ståltåget från Trollhättan norrut med en stackars ensam Rc4 och det gick tungt men bra för övrigt. Fram till Bjurhems utfartssignal mot Mellerud där det blev tvärstopp och fruset spel. Samma problem jag har på Jönköpingsbanan i Forserum. Något med vägskydd i kombination med andra signaler som spökar tror jag men har inte kollat djupare. Frånsett låsningen i Bjurhem var det inga problem. Jag fortsätter att testa.:) |
Hej Mibl!
Bra att du upptäckte om Bjurhem, jag fixade med länkarna till alla signaler där. Rörligbroskylten, ja den måste ju uppdateras av newS. Tiles 000000+000071 är på DVVJ-banan, det vet jag inte hur ska lösas. Ska kolla spåren där. Hoppas du hittar fler fel. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:38. |