![]() |
Absolut inget fel på grafiken i MSTS, det hänger ju också en hel del på vad det är för rutt man kör! :)
|
Mycket snyggt Bönan! Blir alltid lika imponerad över vad man kan göra i msts när jag ser dina bilder! :)
|
Tackar, det är trevlig att höra! Jag måste säga att jag är djupt imponerad av dina bilder från Trainz, bland det snyggaste jag har sett!:applad:
|
Megabra bønan :tumme_upp::tumme_upp: Gleder meg :applad:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Jag forsökte laga ett destinationsskylt,
men jag saknar båda s och sd shapes och jag vet tyärr inte tillräckligt mycket om det för att kunde tillverka dom. Skyltpaketet finns på banbyggarna.se Någon som kan hjälpa? :) Såhär ser bilden ut änsålänge.. |
Såna där skyltar finns inte på svenska stationer sedan många år tillbaka. Bombardier Train fixade moderna skyltar som ligger någonstans i Downloads-forumet, använd dem istället! :)
|
Nu börjar jag undras om dom finns som stationsnamnsskyltar också, i moderna variant
|
Jajamen, hittade det, ska sätta igång med det strax efter maten, ska bara få ner febern först :o :p
|
1 bifogad(e) fil(er)
Jag behöver lite hjälp,
jag laddade ner dem moderna dest.skylterna, .s filerna har en storlek på 6kb mot normalt 196kb, när jag forsöker redigera filen, dyker up 5 rader med kodering istället. Gör jag nåt fel? Såhär ser skylten ut änsålänge |
Det är en komprimerad s-fil, men ett litet program som heter Shape File Manager kan man avkomprimera den så att den blir läsbar. :)
|
Citat:
Skylten ok annars? |
Citat:
|
Ja, skylten ser bra ut! :)
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Jag tror att jag har sett sådana skylter :)
Eller har jag fel? |
Vad jag vet endast på pendelsstationer. Spåren kan ju variera på fjärrstationerna, så en sådan skylt skulle nog mest förvirra folk. :)
|
Va synd^^
Men nu har vi stationsnamnsskyltar, destinationsskyltar och när Micke321 har fixat vagnlägesskyltar och spårnummer skyltar kommer det bli nära till perfek! :applad: Sen bara mer objekt på platformen :) |
Ska försöka sätta mig ner i helgen och fixa lite med skyltarna.. Mycket att stå i pga av studier.
|
tack :tumme_upp:
tror du det går att fiksa så skylten får med ljus på natten? |
3 bifogad(e) fil(er)
Her kommer en lille forpremiere på skilte til pendeltogs stationerne
første forsøg, feedback, forslag og kommentarer er velkomne :) EDIT: Der skulle selvfølgelig have stået GNESTA Skal fixe det senere :Fnissa: |
En kommentar bara, vart finns en hiss i Gnesta..? ;) Snyggt annars!
EDIT: "lamphållaren"(?) ska väl dessutom vara svart, och inte vit? |
Citat:
|
I Gnesta finns ingen hiss vid stationen vad jag vet men det finns backar (ramper) runt om
|
Ett videoklipp från hyttfilm hela vägen: Södertälje hamn-Märsta på Bönans förra rutt V2.0 http://youtu.be/MHk5YkYG8Jk Imorgon tänkte jag filma med Fraps på samma rutt fast: Stockholm-Uppsala med Uppsalapendeln. Mvh Johnny
|
http://youtu.be/gEXUNBLn1Uo Dagens körning: Uppsalapendeln: Stockholm-Märsta-Knivsta-Uppsala med Rc6 svart lok
|
Då är vi slutligen på rull igen! Har fixat klart de sista plankorsningarna på Märsta-banan, så nu är det "bara" 3 mil fyrspår och två av Sveriges största bangårdar kvar att signalsätta. Piece of cake!;)
Jag funderar över också lite över att bygga Ostkustbanan mot Gävle. Gjorde därför en undersökning där ni får rösta på om ni helst vill se att rutten byggs ut mot Dalarna eller mot Gävle.:) http://www.surveymonkey.com/s/KMKHTZ2 |
Va bra! Ska sätta igång med att mala fler skyltar då :)
|
Megabra :tumme_upp:
|
Senaste release av OpenRails Experimental 1502 ute nu!
Och allting funkar perfekt i Stockholms rutten igen!! :tumme_upp: |
Det låter bra! Jag hade dock aldrig några problem alls med "byggversionen" av rutten. Det är konstigt hur olika rutter kan fungera så olika i ORTS!;)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Tänkte liva upp tråden lite.. :)
Allt fler detaljer kommer på plats |
Citat:
|
|
Jag hittar inte versionen 1502 i hemsidan.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Totte: http://www.openrails.org/experimental.html
Det går framåt med signalerna! Gapet är inte speciellt stort nu...:grin: (Avsnittet längst upp utan signaler är den påbörjade förlängningen mot Avesta-Krylbo som hittills bara är spår) |
Toppen!! :tumme_upp:
Tänka sig vi redan är halva vägen till Mora! Jätte bra jobbat! |
Nåja, det var väl en lätt överdrift. Stockholm - Sala är 128 km (131 via Arlanda), och Sala - Mora är 202 km. Däremot är vi halvvägs till Insjön! ;)
|
Björn, till pendeltågen, behöver du skyltar till båda tak och mark, eller bara mark?
|
Mark räcker bra. :)
|
Vilka pendeltågsskyltar har du redan fått norr om stockholm C?
Och Stockholm C? ^^ |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:19. |