![]() |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej kevpa00! :tumupp:
Hgv: Ja, de funkar bra. Så ser länkarna ut! Jobbade i flera timmar för att få vägskyddet att fungera.;) |
Tack för bilden! Ska testa detta. :)
|
Det funkade bra! :tumme_upp:
Jag har dock ett problem med plankorsningen i Bankeryd: Vägskyddet fortsätter signalera och bommarna ligger nere efter att tåg passerat västerifrån på spår 1 (sidospåret). Vid passage åt andra hållet fungerar allt som det ska, och på spår 2 fungerar allt. Vad kan det bero på? |
Citat:
V-skydd i Bankeryd hittade jag VF nergrävt före Bankeryd från Jönköping. Varför så? Jag rekommenderar att du flyttar VF som står i stationen till före växeln och ändra länken. V-skyddet, har du ändrat den efter Thn-bilden? |
Det funkade bra i Äng där jag nyligen lagt till plankorsningen som korsar båda spåren i stationens östra ände. Ett par korsningar och lite skog till och snart är man framme i Nässjö. :)
Har just suttit med plankorsningen i Bankeryd någon timme, och som du misstänkte Totte så berodde problemet på VF-signalen som står på stationen. Jag flyttade ut ena länken så att båda länkarna sitter på enkelspåret före stationen och nu verkar det fungera som det ska! Jag upptäckte också en gammal nergrävd VF-signal på stationen som inte direkt hjälpte! :Fnissa: Den är nu borta. |
Tack Totte, för ett fint arbete.
|
Blir det landskap fram till Åmål.
Vad blir nästa projekt. |
Citat:
|
Hej!
Hur går det för er med nya uppdateringen? En medlem skrev att det funkar inte. Vore bra att veta hur det går. Tacksam för svar. |
Du får skriva ut att det är min rutt som inte fungerar. Det är lugnt Totte ;)
Men iallafall så när jag ska klicka på att jag vill gå in i den meny där man placerar ut tåg i rutten så stängs spelet plötsligt av. Bara på Trollhättan! :vetej: |
Riktigt fint!
Allt funkar bra för mig förutom vägskydden, men har problem med dem i nästan alla rutter (även Jönköpingbanan) så inget nytt egentligen.. |
Citat:
Det är också viktigt att du laddar om rutter som har de svenska vägskydden om du öppnar upp scenario editorn då detta gör att vägskydden slutar fungera som de ska. EDIT: Hittade tråden http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=33734 filen finns att ladda ner här, om det finns en nyare och kanske bättre fix så skulle någon kanske slänga upp den på downloads delen? |
2 bifogad(e) fil(er)
Ni som har problem med vägskydden och blåvita bommar som fälls för sent.
Pröva dem som jag bifogar ett par filer. SE X Gate.lua klistra över gammal fil till blåvita bommar. Och filen vagskydd testfix via RW-Utilities. Lycka till! |
Intressant med plattformsbommarna, håller med om att de tar ett bra tag på sig att fälla! Gör fixen att de fälls direkt när länken aktiveras eller är det fortfarande lite fördröjning? (Man vill ju inte att nån stackare ska få bommen i huvudet! ;)).
Jag upptäckte förresten att man faktiskt kan använda VF-signal för plattformsbommarna. Det blir ganska bra på de ställen jag har testat. |
Funderat på bygga Västra banan
2 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag förlängde spåren mot söder från Gbg. Stationen Liseberg tog jag newS-BZw-01 och skalade upp större och placerade där, men jag är inte nöjd. Någon som är jättesnäll vill fixa Liseberg station enligt bild? Första bild är från newS och andra bild är från YouTube. Stationen lyser väl dygnen runt? |
1 bifogad(e) fil(er)
Fortsätt så Totte! Första stopp för Öresundstågen är ju Mölndal vilket inte alls är så långt. Ett bra första mål kanske?
----- Hoppas vi får Lisberg station, gillar den väldigt mycket. Här är en bild jag tog för något år sedan. |
1 bifogad(e) fil(er)
Göteborg C
|
2 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Här är providers som ni kan kolla saknade Assets. Meddela mig här om det är svårt att få tag på. |
3 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Oj, det var länge sen! Jag la mer spår söderut.:eek: Njut av bilder! Hoppas att Fredrik fixar "Dagens inlägg"! |
Härligt att du bygger vidare på rutten! På väg mot Malmö?
|
2 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag behöver hjälp med att bygga makadamanläggning i Kållered. Jag hittar inte liknande anläggning. Dubbla TB-lok med gula makadamvagnar brukar hämta där. De finns inte heller såna tåg till TS.:mad: |
4 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag kör fullastad ballasttåg en bit på västra stambanan från Svenska Asfalt & Betong i Kållered till Almedal bangård. Landskap är grön nu. Skall fixa landskapet så småningom. :grin: |
Snyggt Totte! Ser fram emot att se mer svenskt lanskap från dig. :tumupp:
|
Citat:
|
Inte än, lite kort om tid. Återkommer när jag väl testat :)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Kan någon hjälpa mig att fixa signal med tilläggstavla åt mig? Den behöver inte ha signalfunktion. |
Härligt att du inte gett upp byggandet Totte!
Ser fram emot fortsättningen.. |
Hur har det gått för er med ruttens nya version? Jag vill gärna veta om det dyker upp problem.
|
Citat:
Det har gått alldeles utmärkt, inga problem hittills. Ett fantastiskt fint arbete du gör med rutten, Totte! :applad: |
Har funkat hittills.
Inte testat fullt ut,men återkommer. Som vanligt ett fint arbete. |
:tumme_upp::tumme_upp:
Citat:
|
:tumme_upp::tumme_upp:
Citat:
|
ladda ner senaste versionen av din rutt Totte ?
hej TOTTE :)
Var kan man ladda ner senaste versionen av din rutt Totte ? Trollhättan. Helst den delen som är färdigbyggd. |
Citat:
Du hittar mappen Trollhattan och öppna den. Du måste även ladda ner Thn_assets190621 Hoppas den kommer att fungera. Lycka till! |
hej Totte
var hittar jag " Thn_assets190621" jag har laddat hem filen "Trollhattan191009.rwp" Jag vill bara installera Trollhättan, hur gör man då ? https://i.postimg.cc/Zqv5RnMQ/trollh-ttan-rwp.jpg |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Du hämtade redan Trollhattan såg jag. Du hämtar ytterligare tre mappar enligt bild. De är till för att Trollhattan ska fungera. Du installerar dem via Utilities som finns Steam/Steamapps/common/Railworks. |
Hej!
Nu finns en ny uppdaterad Thn_Assets191103 i Dropbox länken "RW-Trollhattan och Bergensbanen Beta" i min sigantur. Det kom ett antal ytterligare objekt.;) Saknar någon av er några objekt (mjölkflaskor som syns), så skriv här är jag tacksam. |
1 bifogad(e) fil(er)
Jag har problem med korsningen i gbg godsterminal. Saknar dubbelkorsning så det går köra till vänster, funkar bara rakt fram.
|
Hej!
Där är inte färdig än. Jag väntar på byggnadshall Olskroken och ingen ställer upp och hjälper mig. Har väntat över ett år. |
2 bifogad(e) fil(er)
Rutten Trollhattan önskar God Jul o Gott Nytt År!
Orientexpressen besöker Trollättan C. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:53. |