![]() |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Ibland är MSTS jädrigt mäktigt...
Ett långt godståg bestående av 92 vagnar och sex stora lok klättrar sakta, sakta ner för de klippiga bergens branta sluttningar vid Kicking Horse-passet. Just här har tågets främre del passerat under sitt eget tågs bakre del... Farten är ca 15 mph och den dynamiska bromsen jobbar för fullt på alla lok - mäktigt!:D Rutten är Kicking Horse Pass v2.0 :) |
2 bifogad(e) fil(er)
Har gjort en repaint av Regina-tåget, som ska likna X3, Arlanda Express. :cool: Om jag får tillstånd lägger jag upp målningen. :)
|
Ser snyggt ut, men några tipps: Fixa till fönstren så att de blir genomskinliga igen. Måla om dörrarna också. X3 går aldrig/kan inte gå dubbelkopplade. Måla om mellanvagnen också. Ett X3 ser ut såhär; drivenhet, mellanvagn, mellanvagn, drivenhet. Det var mycket klagomål, men se det som konstruktiv kretik!:)
|
Citat:
|
Jo, det är alpha channel. Men jag förstår inte hur det kunde bli sådär, för reginan har ju genomskinliga fönster från början.:vetej:
|
Är man och kladdar på, eller förändrar den "genomskinliga" alpha-filen så blir resultatet som ovan.
|
Kan vara för att jag målade om med TGATool2, den gammla versionen. Valde Export > Ace (Alpha) - Not DXT, är det fel? :)
|
Har nu hittat ett tåg på Trainsim som är mycket mer likt X3 än vad Reginan är. Visar bilder snart. :)
|
Tre bilder...
3 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Visar tre bilder om den svarta Rc:n med BlueX-vagnar. Tycker om hytten och ger bra känsla att det är lok. |
Tottt
Har inte varit aktiv på ett tag. Men jag måste säga att vad jag sett so far, ger Din rutt ett minne av min tid , på 70 talet, jag körde på räls. Numera är det gummihjul som gäller..Visst har du rätt, en riktig hytt ger rätt känsla. Det kommer aktiviteter från mig i sinom tid, multade Hg i 41610, F-maskin i 641, El 13 i 461 osv från 70 och 80 tal. tills dess jag är stum av beundran. Hälasar Lasse J |
Citat:
Man kan bara upprepa...du bygger strålande bra, och fint. |
2 bifogad(e) fil(er)
Lite bilder från Trollhättan då. Här syns X2/Linx i landskapet. :)
|
Sen när fick Eksjö och Hultsfred X2? haha :grin: Trevliga bilder! :tumupp:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:27. |