![]() |
2 bifogad(e) fil(er)
Jag har satt signaler Gnesta - Södertälje nu. Det fungerar bra nu, även om det blir lite konstigt här och var utan mellansignalerna. Tror förresten inte att jag har visat några bilder av Gnesta? Här är iaf två! :)
Det ser kanske ut som att det är väldigt lite detaljer, men från hytten ser det bra ut! ;) |
Åh så vackert, Bönan min vän, Du har överträffat dig själv måste jag säga, Känner igen Gnesta med sina gröna vackra bussar vid hållplatslägena, Sjön m.m. Grattulerar till en del av ännu ett mästerverk!!!
|
Jag håller på att sätta hastigheter på rutten nu. Problemet är att jag vill ha hastigheter som bara gäller för godståg. Den funktionen finns i MSTS, tyvärr envisas den med att sätta ett stort F på hastighetstavlan så att texten hamnar utanför. Vet någon om det går att bli av med F:et? :vetej:
http://img145.imageshack.us/img145/1857/getridoff.jpg |
Ja du, jag vet faktiskt inte hur man tar bort F. De flesta godståg har inte så höga hastigher, så varför måste placera skyltarna?
Min rutt från Lerum till Västra Bodarne är sth 135km/tim, kan X2 köra 200 då? Nej det tror jag inte. |
Mycket snyggt! Men ska man vara noga, så är det väl ändå en park där Silvanhuset är? Dessutom står bussarna åt fel håll, och så ska det inte finnas någon busshållplatskur på hållplatserna (om sådant går att ta bort - såklart) :)
|
Totte: Jo jag har tänkt så att det ska vara en speciell hastighet för X2 och en för alla andra tåg. Det finns många sträckor där vanliga tåg får köra 140-160 och X2 får köra 180-200 km/h. Lerum till Västra Bodarne är 110 för vanliga tåg och 135 för X2.:)
Jockes: Tack för åsikterna! Det är såna findetaljer som är svåra att se på flygfotona. Ska se om jag kan ändra lite.:) |
Jag har precis fått veta att DBTracks kommer att ersätta alla Xtracks-spår i framtiden. Så det finns ingen anledning att konvertera rutten! :tumme_upp::tumme_upp:
|
Citat:
Übersnygga bilder Bönen, helt enkelt, underbart. |
Gnesta ser mycket bra ut och spela roll hur det ser ut en bit ovanför...ingen kör väl ett tåg i ett flygplan!?
|
Mikban: Installera Xtracks som vanligt, det behövs för själva spårdatabasen. DBTracks är bara en visuell uppdatering.:)
Pierre: Precis, jag satsar på att få det att se bra ut från förarsätet!:) |
1 bifogad(e) fil(er)
Det rullar på med signalerna! Gnesta - Flemingsberg färdigt, i alla fall över Grödingebanan.:grin:
|
Det låter det, Bara å kämpa på!!!
|
Helt klar till Flemingsberg över både gamla och nya banan nu. Nu börjar det "roliga" med Älvsjö, CST, Tomteboda, Hagalund etc etc etc...:godnatt:
|
Härligt!!! Det går framåt för dig
|
1 bifogad(e) fil(er)
Jag har gått lös på Årstaberg och bytt ut den groteskt breda plattformen mot en smalare. Detta innebar att en del spår behövde bytas ut. Är mkt nöjd med resultatet!:)
|
Väldig fint!
Vad blir det nästa efter du är klar här? :) |
Kämpa vidare norröver med signalsättningen...;)
|
Det bara fortsätter bli bättre och bättre! :tumme_upp:
|
Blev mycket bra i Årstaberg nu! :)
|
Dette ble meget bra:tumme_upp:stå på.
Gleder meg til den blir klar. |
Tjusigt det blev, Vilken skillnad, Som natt och dag
|
Hej!
Fint det blev! :tumme_upp: Du vet att det finns inom Road Sections t.ex. en plat20m2000r.s som jag upptäckt under bygget är praktiskt att placera ut. |
Tack alla, och tack för tipset Totte! Den kände jag inte till!:grin:
|
V2 problem: A1t0_2mStrt.s No extended shape på denna, Trots att jag lagt en fil som heter så här i Global/Shapes och en i Routes/Stockholm/Shape för säkerhets skull, Felmeddelandet kommer upp varje gång man ska starta Stockholmsrutten V2
Problemet löst: Det var så att även: A1t0_2mStrt.sd skulle in i Globalmappen i Train simulatorkatalogen, Jag tog bortA1t0_2mStrt.s från: Stockholm för det var i Globalmappen den skulle vara, Nu är det inga felmeddelanden i starten |
När man öppnar Installme.bat med notepad så kommer det upp en himla massa som ser ut så här och detta trots inga felmeddelanden i starten av Stockholm V2
@Echo Off call xcopy "..\europe1\shapes\barn1.s" .\Shapes\ /Y call xcopy "..\europe1\shapes\barn1.sd" .\Shapes\ /Y call xcopy "..\usa1\shapes\bush.s" .\Shapes\ /Y call xcopy "..\usa1\shapes\bush.sd" .\Shapes\ /Y call xcopy "..\japan1\shapes\BushLn3.s" .\Shapes\ /Y call xcopy "..\europe1\shapes\BushLn3.sd" .\Shapes\ /Y call xcopy "..\japan1\shapes\Car1.s" .\Shapes\ /Y call xcopy "..\japan1\shapes\Car1.sd" .\Shapes\ /Y call xcopy "..\usa1\shapes\Car2.s" .\Shapes\ /Y call xcopy "..\japan2\shapes\Car2.sd" .\Shapes\ /Y call xcopy "..\japan1\shapes\Car4.s" .\Shapes\ /Y call xcopy "..\japan1\shapes\Car4.sd" .\Shapes\ /Y call xcopy "..\japan2\shapes\caravan.s" .\Shapes\ /Y Och så vidare neråt neråt neråt i textfilen |
Som sagt, det ska inte finnas någon installme i Stockholmsrutten. Det beror antagligen på att du har laddat ner rutten från train-sim.ro. De modifierade den utan mitt tillstånd, därför krävs en installme i den versionen. Testa att ladda ner från activitysimulatorworld.net.
|
Tack snälla, Äntligen en annan länk än den där som leder till den med installme, Tack å tack!!!
|
Får jag fråga, Har du förbättrat kring Centralen och så? Lite trist med 30 hela vägen: Centralen-Efter Stockholm Södra, Är det något som man kommer se ändring på i nästa version? HAr försökt själv sätta ut 80 km skylt, Men får inte till det, Är inte så haj på Route editor tyvärr. Bara en stilla undran.
|
Självklart är det fixat! Bara en småsak jag glömde... ;) Ja det blir nog en hel del synbar förändring, tex stationsskyltar och folk på stationen (förutsatt att jag får ihop några skyltar då...).
|
Tack för informationen, Det ser jag fram emot jättemycket percis som säkerligen många här på detta eminenta forum. PS V2.0 går som på räls nu, Dessutom fikulerade jag slutligen ut hur jag skulle slippa rödsignal bakom tåget när man använder vändpunkt för uppbackningen från Södertälje hamn-Centrum, Man ska inte köra med första Södertälje hamn när man bockar i tidtabellen i MSTS editor utan den andra sen går det som smör i solsken, Tog alltid och bockade i bägge innan vid såna situationer tillexempel, Men nu vet jag bättre, Provade och testade mig fram och till sist trillade poletten ner och grönljuset bakom tåget vid hamnen var ett faktum DS
|
Nu har det varit tyst här en bit.. :)
hur går det med byggandet? Kommer vi närmare Borlänge'? |
Signalsättning klar upp till CST. :)
|
Vad händer näst på rutten? :tumme_upp:
|
Signalsättning vidare norröver. Massor med urtråkigt arbete... ;)
|
Det kommer bli så bra! Längtar till 180 km/h sträckan :tumme_upp:
|
Du har 250 km/h Flemingsberg - Södertälje Syd också! ;)
|
250? Änsålänge är den enda sträckan som tillåter 250 km/h Botniabanan eller?
Är inte sträckan söderut en 200 sträcka? Eller har jag helt missat något? :Fnissa: |
Citat:
|
X2 (och andra tåg med 30% ATC-överskridande) får teoretiskt sett köra 250, men det finns ju ännu inga tåg i Sverige som är godkända att gå snabbare än 200. :)
250-sträckan börjar på sidan 10 i linjeboken: http://www.trafikverket.se/TrvSeFile...atrineholm.pdf |
Wow, jag får medge jag är väldigt överraskat, hur länge har sträckan varit tillgänglig för hastigheter upp till 250 km/h? :grin:
Så undras man varför man inte för länge sen har anskaffat tåg som går att köras med 250 km/h :confused: |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:37. |