![]() |
Hej!
Ja, nu tog jag bort alla scenarion som gav problem till somliga och skapade en ny Standard Scenario om Rc1019 (toppfart 200) med bruna vagnar. Startar Trollhättan till Åmål. Hoppas att ni får det att funka.;) Thn finns som vanligt i min Dropbox. Lycka till! |
1 bifogad(e) fil(er)
Jag hängde upp belysningen under plattformstaket. Fiffigt va?!:grin:
|
Wow så flott! :tumme_upp:
|
Betvivlar att så är fallet. Rätta mig om jag har fel, men borde jag inte kunna skapa ett nytt scenario i editorn även utan att ha alla tågen installerade?
|
Det stammer! Du kan skapa scenario med egna tågsätt efter eget tycke!
När jag bygger rutter så bockar jag inte I tågsätt I object-set filter I editorläge, endast I scenarioläge. Då läses endast fasta assets om behövs till rutten, samt de tåg som använts för scenariot! |
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Ja, allt blir utländskt på svenskt mark. SAAB-fabriken i Trollhättan ser utländskt ut. Utländska vagnar och bilar på svenskt mark. Hu! Tåget fraktar "SAABar" till Scandiahamnen. |
Snyggt, Totte!:tumupp: Jag tycker inte det gör så mycket att det inte är "riktiga" SAAB-bilar på vagnarna även om det naturligtvis hade varit trevligt.
|
ja nu har jag tack vare tottes fix lyckats köra trollhättanrutten och det var urhäftigt vilken känsla wow!!!:tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp: :tumme_upp:
|
Citat:
Hur använde du fixet? |
Nej jag bara laddade ner rutten på nytt då och voila 123 liksom
|
Citat:
|
Ja hurra det fungerar liksom
|
Citat:
|
Hej!
Jag har tappat lusten att fortsätta nu. Det händer på tok för lite i forumet. Ge mig skäl att fortsätta bygga. |
Är det Forumet som driver på din fortsatta ruttbyggandet eller är det ditt Intresse för rutten som driver på det fortsatta byggandet?
Jag är mest intresserad utav att bygga för byggandets skull. för mig är det kul att bygga oavsett om jag delar med mig av projekten eller bygger I all min hemlighet o för mig själv... Jag bygger en bana för att ajg vill köra I den! |
Citat:
Snälla ge inte upp. |
Citat:
Tack! Jag kommer tillbaka igen, men inte nu. Jag behöver fyllas på. Inspiration och feedback behöver jag. |
1 bifogad(e) fil(er)
Varför får jag ingen kartbild?:vetej: Blåa ringar cirklar hela tiden. Någon lösning?
Är mycket tacksam för snabbt svar.:) |
Ser at du har Scenery Density på 9 av 10. Prøv å sett den på 10 og sjekk om det fungerer.:tumupp:
|
Blåa ringar fortsätter trots densitet 10.
|
2 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag håller på och bygger landskap mot Lilla Edet. Snart är jag framme vid pappersbruket SCA. Så jag undrar om någon kan fixa in objekt till simulator. Jag bifogar en skp-fil här. |
Bra att du fortsätter byggandet Totte. Jag tror vi är många som följer ditt bygge, men som är dåliga på att kommentera. Ibland vet man bara inte vad man ska säga/skriva. Men jag uppskattar det ändå.
Ser fram emot fortsättning av rutten! |
Har fått din bana att funka nu och den är extremt trevlig att köra längs med vare sig om det är med Godståg eller Persontåg i 200km/h. Längtar extremt till att se mer av banan byggas :D
|
Tack för trevliga kommentarer!:)
Jag hoppas verkligen om någon som kan fixa SCA-byggnaden. |
1 bifogad(e) fil(er)
Var är vi?
|
Edet pappersbruk.
Hoppas du får till byggnaden. Lycka till med arbetet. |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej.
Jag hittar ej rätt tråd Totte, så jag lägger en första bild här. Dock så kommer detta projekt med byggnader SCA Edet att ta lite tid då jag räknade in 52 st byggnader på området. . |
Snyggt arbetat.
|
3 bifogad(e) fil(er)
Ett par timmar senare... Å näsan den rinner fortfarande... Inge kul å vara förkyld...
Dock så är dessa bilder från MSTS/OR, men det blir väl lika i TS om inte bättre... . |
Oj, otroligt bra gjort av dig! :tumme_upp:
|
Hjälp!
Jag gjorde ett nytt försök med att installera din rutt, och denna gång gick det bra. Dock saknas alla marktexturer, samt även några objekt, lokstallen i Öxnered och Mellerud är några jag hittat. Hur lösa?
Tacksamt för snabbt svar |
Citat:
Har du hämtat Trollhattan_Bergensbanen_Assets.rwp? Den finns i min signatur RW Trollhattan och Bergensbanen Beta Marktexturen är news Terrain-textur och finns att hämta... http://www.klemund.de/RailSimulator/...by_newS_v2.rar viktigt att du läser Read Me filen innan du installerar marktexturen. Lycka till! |
Tackar för länken, nu är felet fixat. Jag måste säga att din rutt är nyckel välgjord där den är klar!
|
1 bifogad(e) fil(er)
Göta.:grin: Snart är Lilla Edets tur.
|
Mycket snyggt jobbat Totte.
|
2 bifogad(e) fil(er)
Nu växer Lilla Edet. Stationsområdet är borta i verklighet. Bara stationshuset är kvar.
Så jag återskapar med spår m.m.:grin: Så ser stationshuset idag enligt Google mapsbilden. |
Härligt att du är igång med Trollhättan rutten igen.
|
Ser lovande ut, huset har ju samma form dessutom :tumupp::)
|
Ser utrolig flott ut:drool:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:19. |