![]() |
Centralstationen
2 bifogad(e) fil(er)
Nu börjar allt ta form, spår som byggts enligt en spår karta + nya bilder och hyttfilmer.. men även Centralstationens relativt nybyggda hotell ovanpå perrongerna och centralen.
2:a bilden är på de ombyggda spåren och SJ kontor till höger :grin: |
riktigt snyggt:drool: jag får ju rutten snart så jag menar :tumme_upp:
|
Kul
Citat:
Vi har även uppdaterat oss genom att åka till platser där de byggs just nu eller byggdes för några månader sedan för att kolla hur de blev sedan bygger vi av de :grin: Lite vad som har hänt: Göteborgs Centralstation ska byggas klart helt, alla spåren är ombyggda och till rättade efter spårkartan och hyttfilmer, inkl. några nyare kartbilder. Husen och kontoren längs banvallen har byggts upp och även i området Svinglen, Stampen & Gårda börjar bli klara... Hela Banvallen för Tåg ner till Mölndal är helt klar ( byggd enligt hyttfilm fr:2009 & karta) tunneln till Lisebergs station är ombyggd till en verkligare+ att man kan växla i tunneln där de finns en växel.. |
Bilder..
3 bifogad(e) fil(er)
Här kommer några bilder från PT GBG rutten V:1 ( V:1.0 = Sommar versionen)
bild:1 En riktigt gammal Musie vagn från Ringlinjen är ute och kör på Eftermiddagen i GBG, han ska precis köra från Vasaplatsen mot Kapell platsen Bild2: Sahlgenska hållplatsen, bilder är tagen ifrån Ambulans helikoptern ( finns 3 större helikopter spår som går runt hela Göteborg, även ett till Östra Sjukhuset. Bild3: Ringlinjens vagn ifarten igen, befinner just nu på Götaälvbron mot Hisingen, för att vända på Wieselgrens platsen, höghusen är de nybyggda : Porslinsfabriken kallas de för.. (även Kvillebäcken)..( OBS: Mätararen på bild 3 är ingen hastighetsmätare utan nåt med hydraulik bromsarna att göra...., vagnen passerar lugnt över de strömlösa läget i 15km.. |
Ser jag fel, eller har man återinfört vänstertrafik i Göteborg igen? :D.
|
Livet leker. Lyssnar på bra musik, äter good glass:drool:, har sommarlov, PT:GBG kommer antagligen efter helgen och en :drool: till banan. Som sagt LIVET LEKER:D:);)
|
Hehe
Citat:
Svar till: Maxlk96: Ja visst livet leker om du bet. självkostnaden å betställt den så kommer skivan i veckan, i mon förmiddag ska vi bränna den med senaste uppdateringarna av rutten och skicka den till de som bokat den :tumme_upp: |
Härligt, fick precis turbo post om att den är skickad :grin: fast jag får vänta till efter midsommar och prova då man ska bort och fira :D
Undrar vad man ska göra på söndag så fort man är innan för dörren hemma :visslar: |
jippie:D:D
|
bygget på går nu å staden växer Ullevi området, neråt mot Scandinavium är nästan klart, har bergakungen ( bion) mm kvar... på den sträckan
|
PROJEKT GÖTEBORG HAR KOMMIT:D:D:D:D:ber::ber::applad::applad::tumme_upp ::tumme_upp:. Installerar för fulla muggar, det blir nog en låååååång dag imorgon då ska det :kora:s
|
Citat:
Max |
Citat:
Vad kul att de kom fram som vi planerat:tumme_upp:, innan Torsdag skulle det vara framme. Lycka till och har du frågor om nåt så är de bara å mejla supporten som står på omslaget till PT GBG skivan. Utfosrka gärna rutten för de finns byggda områden över allt i hela Göteborg som även är långt från spårvagnsnätet. " din resa i mon" : Jag har åkt x-2 men aldrig en Y31a faktiskt.. men åk lungt då :grin: |
bilder & Uppdatering
4 bifogad(e) fil(er)
Vädligt snart kommer det än uppdatering på PT GBG via mejl den kommer att vara något mindre i storlek och man måste ha originalrutten från skivan..
nu börjar jag visa nån bild på detaljerna.. Bild1: Gång bron över motorvägen mot Partille/ Alingsås och Bangården. Gångbron leder mot Partihallarna, Marieholmsbron. Bild2: Vägen mot Statoilmacken på Olskroken & mot Svinglen Bild:3 på de nya uppdateringarna går de även att köra buss mellan Centralen-Eketrägatan-Kungssten. , bussvägen ska byggas vidare mot FrölundaTorg. Bygget är inte klar på de områdena som vias på bilderna , mera detaljer kommer att växa fram :grin::tumme_upp::drool: |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:51. |