![]() |
Synd om Bengan och Ekan ...
1 bifogad(e) fil(er)
... som försöker skapa vackra godsvagnar. Och jag som tvärar och inte ville bygga en "riktig" Lgjps. Jag har biktat mig och fått absolution om jag bygger en. Halleluja
|
:tumme_upp::applad::ber: säger väl det mesta :).
|
Vackert Lennart.:tumme_upp::applad:
Alltid roligare att köra runt med rätt vagn, men jag hade nöjt mig med den för storbehållarna annars. |
SJ Lgjs(p) ...
1 bifogad(e) fil(er)
... som jag försöker fixa till. alltså en ombyggd Lgjs försedd med ställ för typ CSam-container. Det blev lite problem eftersom containrarna saknade botten så det såg illa ut ur låga vinklar. Jag har satt på en botten somm är mappat svart under tak-texturen. Denn har samma kuid som Ekans CSam container 2.
Ni kan använda den im-filen i de andra containrarna (Bengan och Ekan). Sen en sak till: när jag laddade hem SJ Oubhl CSam så ville den skriva över ett V5 Blå med 1axl bogey. Jag laddade ned Ekans V5 177 Bla efteråt och den har annat kuid (förmodligen nåt gammalt lok som jag skrev över). Men på det nya loket saknas Ekans kuid nr 100910 (skicka mig detta, Ekan). |
Citat:
Det är boggien du saknar, finns i den här posten http://www.e-buzz.se/forum/showpost....43&postcount=1. |
Tack Ekan ...
... nu har jag ett mer passande växellok till Lgjs(p) än gamla V3an. Du och Bengan kan väl kolla containrarna så att produkterna har botten !
|
Citat:
Finns här. http://www.e-buzz.se/forum/showpost....31&postcount=6 |
2 bifogad(e) fil(er)
Och jag har uppdaterat min/Lennarts "Csam container 2", så att det nu är 4 olika containers som slumpas fram när man lastar dom (blev så långrandigt annars, hehe).
Samma kuid som förut (bara att skriva över alltså), men heter nu "Csam containers blandade". EDIT: OPPS, blev vist fel tråd egentligen, skulle ha varit i downloads avd. egentligen, men lägger väl upp dom där också. |
Bra Bengan o Ekan ...
1 bifogad(e) fil(er)
... detta kallar jag framåtskridande :tumme_upp:
Bengan: Ett tips till dina sceneryobjekt (nu när du fixat botten) är att lägga in taggarna (i config) rotate-yz-range -90,90 rollstep 5 Så går objektet att rotera kring x-axeln från -90 till 90 grader i steg om 5 grader (kan ändras till godtyckliga värden). Med rotate i surveyor och Shift nedtryct kan man "tilta" objektet. Detta gäller alla sceneryobjekt, man måste bara lägga in dem på nytt i surveyor för att det skall funka. :visslar: Du vet: "Mormors lilla kråka skulle ut och åka ...." :grin: |
Lgjs(p) uppdatering
2 bifogad(e) fil(er)
Har lagt till lastpunkter för containrar, se download.
|
Eftersom ...
1 bifogad(e) fil(er)
... artrikedomen av containrar ändå är enorm har jag gjort en blå och en gul kortcontainer som både produkt och scenery, namngivna enl. Bengan von Linnés klassifikationssystem.
För den som har lust går det bra att klona dessa omärkta containrar och förse dom med lämpliga skyltar (vaffö inte Posten och Humlans Lager mm.): |
Rättat till ...
1 bifogad(e) fil(er)
... texturerna och tillfogat en Posten container, finns i download nu.
|
Citat:
Csam blandat innerhåller 4 olika texturer. Är texturen från Csam container 1 med bland dessa 4 eller är det totalt 5 olika texturer? EDIT: Installerat och kollat. 4 olika texturer totalt, om jag inte har sett fel. Texturen för Csam container 1 är väl samma texture som texture 2 i Csam containers blandade eller ser jag fel. Om jag har sett rätt, så är det väl bara att kasta bort Csam container 1 direkt, då kuidnr. inte längre behövs och eventuellt ersätts med något nytt från Ekan i framtiden och då riskeras bli överskrivet. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:46. |