![]() |
Citat:
Så tyvärr blir du nog väldigt besviken för den är en reklamfilm som är gjord utanför Ts2016. Jag har inte sett att man gör om väder (moln regn och snö) i TS2016 utan det fungerar som i TS2015 |
Nu verkar det gå att köpa TS2016
Köp Train Simulator 2016: Steam Edition SPECIALKAMPANJ! Erbjudandet gäller till den 24 september 29,74€ (381 kronor) http://store.steampowered.com/app/24010/ |
Spelet har släppts men jag får ingen uppgradering vad beror det på?
|
Da er trainsimulator 2015 oppdatert til 2016 hos meg.
Men det var ingen nye ruter eller tog med så langt iallefall :vetej: |
Citat:
|
Man måste köpa det för att få tillgång till dom nya sakerna bortsett från det nya UI:t.
För det är ingenting nytt i grund och botten, det är bara ett nytt UI. |
Citat:
|
UI = User Interface
Men jag tror det är nåt miss i uppdateringen. För det enda jag har fått är en nytt omslag i introskärmen, samt den nya trailern. Annars är det bara TS2015. Nåt måste ha gått riktigt snett i min uppgradering! |
Samma sak hände för mig. Liksom. Om man köper det ena året borde man ju få alla rutter och sånt i 2016 edition?
|
Samme for meg også :vetej:
|
Spenderar inte en enda krona mer på TS eller DTG ;)
Granders, Totte, Bönan mf. leverar allt det som vi kan önska oss! (Till och med i bättre kvalitet, ((tycker jag)). Jo kanske om någon kan lyckas bygga sträckan över Rödby - Puttgarden, där man kan ta med tåget på färjan :rolleyes: |
Personligen så känner jag inte för att spendera ett öre till på TS, jag kommer inte ens köpa deras UE4 simulator.
Jag har mina ögon på Cross Ties simulator och kommer nog exklusivt att jobba mot den från och med nu. |
Jeg har nok betalt for spillet nå og alt holder på å installeres av ruter og tog.
|
Men fan vad alla gnäller så fort det är problem... DTG jobbar med en ordentlig utrullning av det nya spelet och scenariorna...
Så fort allt är fixat så ska jag prova det nya spelet och bygga lite på mina rutter... Funderar på ett nytt försök med Nynäsbanan! |
Jag kommer nog inte heller att köpa Ts2016 nu.
Väntar på Crosstie studios simulator som i demo borde komma ut före jul. Fast det är rätt tyst om dem ändå nu, bara en bild släppt sedan början juni.... Men en fördel med detta släpp är ju att nästa version av Dovetail tågsimulator är ju Unreal versionen som släpps kanske nästa höst (Ts2017 kanske). Så jag hoppas att den blir bra, dvs att tåg upplevs som tåg. Men det är stor risk att jag blir besviken känner jag men jag hoppas. Men det är ett spännande år framför oss tror jag, med två nya simulatorer. PS 858,8 mb har laddads ned fastän jag inte köpt den så något måste ha uppdaterats Ds |
TS2016 är, enligt mig den bästa simmet som finns idag. Ända fram tills att någon av de simmarna som har UE4 släpps så kommer jag att hålla mig inom DTG TS och köpa DLCn som släpps till den för att fortsätta ha nöje med spelet.
Men jag är sjukt besliven att uppdateringen är mindre för befintliga användare än för nya användare... men jag får se vilken skillnad som Cologne-Koblenz och BR164 har gått igenom... det är något iaf. |
Jag fick också 2016. Jag håller på den nivå och köper inte UI vad nu den heter.
Tror det blir bortkastade pengar tycker jag. Tycker att startfilmen är kass, den hackar. |
Köln-Koblenz rutten har uppdaterats snyggt och fint, alla medföljande tåg håller en mycket högre nivå nu. Ska försöka överföra panto-scriptet till andra lok. Köln-Koblenz själva banan har många buggar som att t.ex Koblenz-Lutzel på den stationen så kan det heta Portal Andernach Urmitz Gleis 2 osv. Detta gäller på alla stationer. Annars full pott!:)
|
Ett tips om ni vill ha TS16 billigt är att köpa nedladdningslänk från en återförsäljare t.ex Webhallen osv. Sök på prisjakt. Skulle inte förvåna mig om ngn inom någon månad säljer för 150:- :)
|
Citat:
|
Registrerade en profil i någon ruta som kom upp i spelet. Fick ett mail idag där det stog
Forward to a friend | View in browser TS2015 Logo STORE FACEBOOK ENGINE DRIVER SUPPORT Thank you for registering your copy of Train Simulator 2016, and welcome to TS Rewards. Once a month, we will send you exclusive new free content for Train Simulator 2016, plus exclusive offers and the latest news about Train Simulator 2016. FIND US ON: Like us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube Buy on Steam Discover more on Engine Driver Dovetail Games is a trading name of RailSimulator.com Ltd | Company number: 6751125 This email was sent to Kevin.palmqvist@outlook.com If you do not wish to receive communications from Dovetail Games click here to unsubscribe |
Vad är det du undrar över gällande registreringen?
|
Jag undrar Inget om just registreringen. tänkte bara säga att jag fick det. Den kanske hjälper på något sätt. Någon gång
|
Citat:
Håper de ordner buggene på denne ruten . |
Uppdateringen...
Det ser ut som att min uppdatering endast gjordes halvdant.. Inga tåg eller rutter från 2016 har blivit installerat.. :vetej:
http://i125.photobucket.com/albums/p...psar0ihwu2.jpg |
1: Rutan F3 där man ser lutningar och hastighet på tåget bla.
Tas den informationen nu från loket. Visst var det förut sista vagnen som skickade hastigheten och lutningen till "F3" 2: Sen hur kan man trycka bort filmen från starten av TS20126 (esc går inte) |
Citat:
|
Citat:
|
Om man endast tar gratisuppdateringen så får man i princip endast ett facelift.
För att man ska få tillgång till dom nya loken och banorna måste man köpa simulatorn igen. |
Citat:
|
Den tyska banan är komplett hopplös att försöka köra på, jag kan inte köra förbi en försignal utan att nödbromsen aktiveras för att jag inte bekräftat signalbeskedet.
Hur ska jag kunna bekräfta signalbeskedet när det inte finns några PZB magneter? I bästa fall sitter magneten typ 50-100 meter bakom signalen och då har tåget redan nödat. Jag var förbered på en dålig produkt, men att den skulle vara såhär katastrofalt dålig kunde jag inte ens drömma om. Tragikomiskt är vad det är.. |
Citat:
För mig gick det i varje fall betydligt bättre. Jag körde i en manövervagn, och man kände på den verklighetssega pådraget. Jag var också imponerad över åskvädret och själva åskans animationer och ljud i det scenario jag körde på. verkligen häftigt och något jag skulle lägga in i mina scenarion... Tyvärr var bromsarna fortfarande allt för hårda. Det var därmed svårt att få tåget att stanna på ett bekvämt sätt. :/ |
Citat:
Nödbromsen aktiverades fortfarande för att jag tydligen inte hade kviterat signalen. vilket var väldigt spännande för på dom tidigare två gula försignalerna fungerade det. |
Jag visste att floppen var ett faktum. Som om spelet inte redan var CPU-baserat.. Skuggor började flimmra från förarhytten, på ett epelepsiframkallande sätt. Inga roliga nyheter för oss trogna kunder som haft spelet från start.
Ny laddningskärm och sämre optimering var tyvärr det enda nya jag kunde tyda. Besvikelse, eftersom det drog ner prestanda lite grann. Men, det är ju å andra sidan en gratisupppdatering för oss. Men vid det här laget borde man lärt sig att optimera simmen bättre. Jämförelsevis maxar jag GTA V med ca 100 fps i centrala Los Santos. I Train Simulator räcker det med ett tusental objekt, skuggor och vatten sen flaskhalsar hela skiten rent ut sagt. |
Hej!
Alla mina saker försvann när jag laddade ner ts2016. Umm? Jag ser att objekten ligger i assets filen. Men dem vill inte funka i spelet. Vad kan ha hänt? |
Jag ger officielt upp på den här simulatorn nu.
Den är avinstallerad ifrån min dator sedan fem minuter, och den kommer aldrig att återkomma på min dator. |
Har du sendt en tilbakemelding til steam over din frustrasjon ?
Hvordan fungerer ts 2016 for dere andre ? Fungerer rimelig greit for meg . |
Jag har inga problem alls med den. allt fungerar som förut. Det är synd att man per automatik skyller på ts2016 när det kan vara andra orsaker till att de inte fungerar.
|
Citat:
Hos mig är förhoppningsvis inga problem. |
Citat:
Sedanr jag inte särskilt förtjust i DTG:s affärsmodell. Jag har under en längre tid haft lust att lägga ner TS, och nu fick jag ytterligare ett skäl att göra det. Jag kommer fortsätta bygga saker, men det kommer inte synas någonvart förrens crossties simulatorr ute på marknaden. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:14. |