Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - DTG - Train Simulator (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=48)
-   -   litt. Uc (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28660)

Mawkish 2011-02-28 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 231143)
Var förbi Cementas anläggning vid Liljeholmen, för tredje gången, i hopp att jag skulle komma åt skylten.
Cementa har sett till, att området är inhägnat nuför tiden.
Tyvärr inga vagnar utanför, denna gång heller, alla inne på området.

Supersnällt att du försöker, tack så mycket! :ber: Jag ska väl själv försöka ta mig dit(behöver visst material för Älvsjö godsbangård) men avvaktar tills vädret är lite mindre vinter och kanske har man tur att det står någon på bangården på ett spår utan kontaktledningar i väntan på vidare transport :)

Mawkish 2011-03-06 00:57

Risk att frågan blir extremt nördig men iaf kan man via skript på något sätt ta reda på hur många vagnar det är i ett tågset och vilken position en speciell vagn har? Skulle vilja använda detta för att sätta på en slutsignalskärm på sista vagnen per automatik.

theSnuFFer 2011-03-07 14:01

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Någon som vet vad som meddelas på skylten på bilden nedan? Är det en skylt av typen dödsfara varning för kontaktledningar? Mycket tacksam om någon kan beskriva i ord eller ännu hellre visa med bild vad skylten visar
Mawkish - Här kommer en bild på skylten. Texten ska vara in mot vagnens mitt. (Ursäkta trädgrenarna, men det blåste så förbaskat)
"Varning! Avlufta cisternen före domluckans öppnande. Hantera locket med varsamhet."

Jag kan maila dig originalet om du vill (2,64MB 3888x2592). Har även "Dödsfara-skylten" vid stegen, de andra vagnsbeteckningarna och lite andra detaljer från vagnen om det är av intresse?

//TheSnuFFer

Mawkish 2011-03-07 18:49

Fantastiskt! Stort stort tack Snuffer :ber: Naturligtvis är jag intresserad av de andra bilderna och denna i högre upplösning så vore riktigt snällt om du kunde mejla dom till mig fredrik.haglund@gmail.com så ska det skapas lite texturer :) Tack igen!

Citat:

Ursprungligen postat av theSnuFFer (Inlägg 231784)

Mawkish - Här kommer en bild på skylten. Texten ska vara in mot vagnens mitt. (Ursäkta trädgrenarna, men det blåste så förbaskat)
"Varning! Avlufta cisternen före domluckans öppnande. Hantera locket med varsamhet."

Jag kan maila dig originalet om du vill (2,64MB 3888x2592). Har även "Dödsfara-skylten" vid stegen, de andra vagnsbeteckningarna och lite andra detaljer från vagnen om det är av intresse?

//TheSnuFFer

theSnuFFer 2011-03-07 20:26

Mawkish - Du har 5 nya mail i din inbox... ;)

Sen kan väl vi på Trainz-sidan bara hoppas på att det finns någon vänlig själ som kan konvertera Uc:n när den släpps skarp (eller tala om hur man gör).

//theSnuFFer

Mawkish 2011-03-07 22:16

Citat:

Ursprungligen postat av theSnuFFer (Inlägg 231839)
Mawkish - Du har 5 nya mail i din inbox... ;)

Sen kan väl vi på Trainz-sidan bara hoppas på att det finns någon vänlig själ som kan konvertera Uc:n när den släpps skarp (eller tala om hur man gör).

//theSnuFFer

Finfina kort :) Förutom att skyltproblemet är löst så noterade jag att jag hade fel text på ett av bromsreglagen vilket ska justeras. Tack igen! Tror mig ha sett en Uc-vagn till trainz i forumet när jag sökte för material själv, om inte så står min till förfogande om någon vill konvertera.(har inte trainz själv och det är nog med svordomar att få ut det till RW i sig själv ;))

theSnuFFer 2011-03-07 23:30

Kul att de kom till nytta! Lycka till med slutförandet!

Jodå, visst finns det något som liknar en Uc till Trainz. Men modellerings- & utseendemässigt är det som att jämföra en Trabant med din Mercedes... :grin:

//theSnuFFer

Mawkish 2011-03-08 00:03

Citat:

Ursprungligen postat av theSnuFFer (Inlägg 231877)
Kul att de kom till nytta! Lycka till med slutförandet!

Jodå, visst finns det något som liknar en Uc till Trainz. Men modellerings- & utseendemässigt är det som att jämföra en Trabant med din Mercedes... :grin:

//theSnuFFer

Mje var tid har sin begränsning, använder säkert 3ggr så många polygoner och texturutrymme som den till trainz vilket gör en stor skillnad per automatik.

Mawkish 2011-03-11 14:15

Dödar tråden och hänvisar till http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...202#post232202

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:11.