Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   uppdateringar (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=27075)

Marcus Gustavsson 2010-07-08 21:23

du måste ha fulla sökvägen, skriv inte in sökvägen, utan leta fram den manuellt och klicka på .exe filen, så att du får sökvägen hela vägen dit, för det är den som ska patchas, har du inte fulla sökvägen till .exe filen så kommer det inte att fungera.

benkegbg 2010-07-08 21:27

Citat:

Ursprungligen postat av Hawk (Inlägg 214039)
Att du har valt att lägga TS2009 på C:Program Files, det är ju din sak!;)

Jag har SKRIVIT in hela sökvägen till D:\Program\TrainzSimulator2009

Ja, jag lät programmet skapa sin egen mapp och det har inte varit något problem att uppdatera tack vare det.

Det kan vara känsligt det där med sökvägen. Ett sista försök jag skulle göra är att skapa nya mappar som "Program Files", "Auran" och "TS2009" så det blir överensstämmande med hur de skulle bli utifall man la in programmet på C-disken. Något i stil med
D:\Program Files\Auran\TS2009 och i den mappen TS2009 ligger alltså alla de andra mapparna, dvs hela programmet med Bin, Local, Cash, Libraries och allt vad de heter. SPECIELLT själva programmet. filen "trainz.exe". Det är just .exe som patchen vill uppdatera.
Hälsningar

benkegbg 2010-07-08 21:29

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 214043)
du måste ha fulla sökvägen, skriv inte in sökvägen, utan leta fram den manuellt och klicka på .exe filen, så att du får sökvägen hela vägen dit, för det är den som ska patchas, har du inte fulla sökvägen till .exe filen så kommer det inte att fungera.

Det är nog rätt som du säger Marcus. Patchen vill ju nå den mapp som själva programmet.exe ligger i. Alltså "trainz.exe"

Hawk 2010-07-08 21:37

2 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 214043)

Det funkar inte heller..

Trainz.exe ligger ju i mappen TrainzSimulator2009

Hawk 2010-07-08 21:49

Skall man skapa en ny mapp i TrainzSimulator2009 som heter "Trainz.exe" och bara ha filen Trainz.exe där ??

Ärligt talat, jag blir snart tossig..

Marcus Gustavsson 2010-07-08 21:50

Citat:

Ursprungligen postat av Hawk (Inlägg 214049)
Skall man skapa en ny mapp i TrainzSimulator2009 som heter "Trainz.exe" och bara ha filen Trainz.exe där ??

nej nej. när du letar dig fram bland mapparna, leta dig fram tills du ser trainz.exe och dubbelklicka på den.

gubben50 2010-07-08 21:54

hej ! igen

det är inte så att d: kan vara skrivskyddad ? eller den mapp trainz ligger i

mvh
gubben50
---------
John

Hawk 2010-07-08 22:19

De kan va nått
Har försökt ta bort skrivskyddet, det tog en stund, men sedan är dom lika förba**at skrivskyddade...:confused:
Skall man göra dom "dolda" ??

http://msts.pointclark.net/msts/Flam...pist-small.gif

Hawk 2010-07-08 22:40

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 214050)
nej nej. när du letar dig fram bland mapparna, leta dig fram tills du ser trainz.exe och dubbelklicka på den.

Men man kan ju inte se enskilda filer, bara mappar !!

gubben50 2010-07-08 22:40

Hej! ike dold ha du provat å laggt uppdateringen bara exe-filen i trainz mappen ?

Citat:

Ursprungligen postat av Hawk (Inlägg 214052)
De kan va nått
Har försökt ta bort skrivskyddet, det tog en stund, men sedan är dom lika förba**at skrivskyddade...:confused:
Skall man göra dom "dolda" ??

http://msts.pointclark.net/msts/Flam...pist-small.gif

Hawk 2010-07-08 22:54

http://msts.pointclark.net/msts/ThrowPC.gif Hur får man bort skrivskyddet, måste vara något jag missat (glömt)

benkegbg 2010-07-08 23:11

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 214050)

Nej, nej. Lugnt och fint nu :visslar:
Här skall inte dubbelklickas på något trainz.exe. Då öppnar man ju bara själva Trainz.
Vad jag försökt säga i mina tidigare inlägg är att patchen försöker leta efter just "trainz.exe".
Den vill ha en mapp som heter Auran någonstans som skall ligga i en mapp som heter Program Files någonstans. Så är det var jag tror i alla fall. Rätta mig om jag har fel.

Det kan ju också vara så att mappen Auran skall heta något i stil med Justtrains? Vet inte om det har någon betydelse. Det är ju i grunden Aurans skapelse och då skapade programmet en mapp med det namnet. Men om din produkt är Justtrains så kan det ju heta något annat. Just den patch jag har använt laddades ner från Aurans sida och ville söka upp Aurans mapp följdaktligen.

Jag vet att alltsammans är frustrerande just nu och jag har tyvärr inte bättre råd att ge dig.

Snälla, Kasta inte ut datorn ännu. :grin:

Hawk 2010-07-08 23:56

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av benkegbg (Inlägg 214060)
Nej, nej. Lugnt och fint nu :visslar:
Här skall inte dubbelklickas på något trainz.exe. Då öppnar man ju bara själva Trainz.
Vad jag försökt säga i mina tidigare inlägg är att patchen försöker leta efter just "trainz.exe".
Den vill ha en mapp som heter Auran någonstans som skall ligga i en mapp som heter Program Files någonstans. Så är det var jag tror i alla fall. Rätta mig om jag har fel.

Det kan ju också vara så att mappen Auran skall heta något i stil med Justtrains? Vet inte om det har någon betydelse. Det är ju i grunden Aurans skapelse och då skapade programmet en mapp med det namnet. Men om din produkt är Justtrains så kan det ju heta något annat. Just den patch jag har använt laddades ner från Aurans sida och ville söka upp Aurans mapp följdaktligen.

Jag vet att alltsammans är frustrerande just nu och jag har tyvärr inte bättre råd att ge dig.

Snälla, Kasta inte ut datorn ännu. :grin:

:godnatt:
Oh herre min skapare vilket trams (tror du på det själv ??), du fick mig att göra dom där mapparna och avinstallera TS och sedan installera om i "din" mapp...tror du att det funkade?

NEJ

Bengan 2010-07-09 00:39

Har du provat och lägga patchen i samma mapp som TS2009 och installera därifrån.

http://www.e-buzz.se/forum/showpost....8&postcount=11

EDIT: Då vi inte har samma version av TS2009. Så har vi inte samma patchar, så stirra dig inte blind på mina nr. som är inringade. Kanske den sista är samma, från 40040 till 41844.

Hawk 2010-07-09 00:58

[quote=Bengan;214069]Har du provat och lägga patchen i samma mapp som TS2009 och installera därifrån.

http://www.e-buzz.se/forum/showpost....8&postcount=11
/quote]
Hej
ja det har jag, det funkade inte heller:vetej:

benkegbg 2010-07-09 05:33

Man måste hjälpa patchen att hitta rätt genom att markera programmet så det blir HELA sökvägen, typ

D:\Program Files\Auran\TS2009\trainz.exe

Hawk 2010-07-09 06:28

Hej
Jag testade att installera TS2009 på min gamla dator och det var samma där, det gick inte att patcha:vetej:

Hur då hjälpa patchen ??

Andreas 2010-07-09 11:48

1 bifogad(e) fil(er)
Hej!

Så ser inte mitt 2009 ut.
Paketet är helt annorlunda och installations fönstret är helt annorlunda.

Är det verkligen rätt spel?

Annars klicka där jag har valt att sätta pilen och välj rätt fil, det ser konstigt ut med adressen där.
Tror spelet ska ligga i mappen .....Auran/TS2009/trainz.exe

lan 2010-07-09 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas (Inlägg 214085)
Hej!

Så ser inte mitt 2009 ut.
Paketet är helt annorlunda och installations fönstret är helt annorlunda.

Är det verkligen rätt spel?

Annars klicka där jag har valt att sätta pilen och välj rätt fil, det ser konstigt ut med adressen där.
Tror spelet ska ligga i mappen .....Auran/TS2009/trainz.exe

Jag tror du har helt rätt Andreas, om den sen ligger i C:\Program eller C:\Program Files eller
D:\ eller D:\Trainsimulaor 2009 är nog skit samma men Auran har nog med avsikt valt mappnamnet för att smidigare sköta uppdateringar och patchning. Man kan ju ha alla deras simulatorer i Auran-mappen, TRS2004, TS2006, TS2009, TS2010 om man har läggning åt det hållet!

Nu är ju Hawk en egensinnig person men att få Auran att dansa efter Hawks pipa är nog fåfängt!

Hoppas det funkar nu Hawk, vi har mycket godis i påsen framöver.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:26.