Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Officielt: PROJEKT GÖTEBORG! (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25165)

trainz2007 2010-02-07 15:12

Tror inte det, de finns iallafall i 2009, testa söka på allt möjligt

Andreas 2010-02-07 17:43

Vad hette de skyltar som du har till stationerna?
Har fortfarande inte fått svar på det ;)

GBGtram 2010-02-07 22:05

PT GBG svarar..

HEJ, beklagar dröjsmålet men vi har haft fullt upp hela tiden, kan berätta att vi blev klara med sträckan ner till Opaltorget/ Tynnered , i går.
Namnet på TV/ Dest. skylten heter: Ecran , de finns flera olika typer att ladda ner. Det är osäkert vart vi fixa DEN MEN TROLIGEN FRÅN DLS...

// Projekt Göteborg

trainz2007 2010-02-07 22:13

M32 nr: 409 & 438!

På en hel dag har jag lyckats göra klart M32 nr 409 och 438!
Här är en bild på de när de står på en vändslinga (det som du ser e vagnarnas baksidor)
http://i304.photobucket.com/albums/n...cityM32Mte.png
Nu ska jag påbörja m32 415 med reklam och sen göra ca 2 till.

rac_hammer 2010-02-07 22:24

jag får inte detta att gå ihop riktigt? dels vart "Östrahamntorget" ligger och tro mig jag har vart o grävt i vart enda vändslinga. och nummer 2 linje 11 och 5 möts bara på ett enda ställe i Göteborg och det är i Brunnsparken på fontänbron?

GBGtram 2010-02-07 22:26

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 203437)
Hej! Det är ett fint arbete ni gör, men jag håller med om att längre plattformar vore snyggt!:)

Detta ska vi fixa just nu är detta i Rutten där du bara kan köra spårvagnar och tåg endast till Mölndal, men perrongerna ska förlängas, enligt verklighetsbaserade mått.. :)

trainz2007 2010-02-07 22:51

Citat:

Ursprungligen postat av rac_hammer (Inlägg 203539)
jag får inte detta att gå ihop riktigt? dels vart "Östrahamntorget" ligger och tro mig jag har vart o grävt i vart enda vändslinga. och nummer 2 linje 11 och 5 möts bara på ett enda ställe i Göteborg och det är i Brunnsparken på fontänbron?

oops glömde nämna det men jag håller på med ett nytt bygge samtidigt som jag fixar nya vagnar till projekt Göteborg medan Markus bygger i Göteborg, så denna kommer endast att fungera på de som har den senaste Trainz 2009 Builden + Treez & Classic Carbon City.

Däremot håller jag just nu på med m32 nr 415 som har reklam som nästan är klar.

Citat:

Ursprungligen postat av - (Inlägg 0000)
-

GBGtram 2010-02-07 23:35

Ej vilse ledande!

Markus: Bygger Projekt Göteborgs rutten : Göteborg City- Sommar
Just nu, för den krävs senaste Trainz2009 builden och en massa freeware föremål ( att beställa skivan med alla material rekommenderas, PT GBGs rutt på Skiva asså)

Beräknad bygg tid: Ej bestämd men början/ mitten på sommarn ska några av de fösta versionerna komma ut.

En massa olika som : Special anpassade rutter för Bärbara datorer, special rutter där man köra allt som: Spårvagn, tåg, Buss, Båt och Helikopter.

Gampa : Bygger PT GBG : TramCity som är en fantasirutt för spårvagnar, för den krävs att du har Treez och CCC.

GBGtram 2010-02-09 23:01

Uppdatering om bygget via bilder

1 bifogad(e) fil(er)
HEJ! Idag blev nästan Majornas Vagnhall helt fulländad, vi kör en kanske roligare metod att visa me bilder hur bygget går istället för att skriva det. Under onsdagen växer Vagn hallen klart och 3ans väg börjar närma sig Marklandsgatan nu.

Andreas 2010-02-10 16:46

Riktigt snyggt :)
Var hittade du stallet, med portarna?

GBGtram 2010-02-10 17:58

Hej, vart jag hittade den har jag inte en aning om men jag vet att den heter LS1 update , sök på det i DLS eller CM2 så hittar du kanske något. Alla material som används till PT GBG samlas på en skiva senare :) :tumme_upp: , så men får allt men behöver.

Andreas 2010-02-10 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av GBGtram (Inlägg 203795)
Hej, vart jag hittade den har jag inte en aning om men jag vet att den heter LS1 update , sök på det i DLS eller CM2 så hittar du kanske något. Alla material som används till PT GBG samlas på en skiva senare :) :tumme_upp: , så men får allt men behöver.

Okej, jag får leta då :)
Kommer detta kosta pengar, eller ni lägger det bara på en CD för att vi ska kunna få allt tillgängligt?

GBGtram 2010-02-10 18:23

Priset å hela GBG rutten ingår!

Ja de ända som kostar är ju själva skivan å frakten till dig.

Priset vet vi ju inte direkt men eftersom skivan skickas med speial kuvert så kan de max kosta 40spänn eller nåt, På skivan finns även GBG rutten och några andra versioner som vinter rutten till GBG mm :applad::tumme_upp::grin:

//Markus - Projektledare

--EDIT av Gampanat (Trainz2007)--
Vi lägger ut det på cd dels för att då är det 99% säkert att man FÅR allt och dessutom så kan man skicka tillbaka den ifall det behövs och få en ny kopia (garantin) och för att filerna och banan är ju stor och då kommer det ta evigheter för att skicka över via msn, lägga upp det på en hemsida, då är nog cd/dvd bäst. Vi får se, det är fortfarande under utveckling.

//Ommålnings, webutvecklaren, moddelarn: Gampanat

GBGtram 2010-02-12 17:28

Nu e de Majornas tur att börja växa

1 bifogad(e) fil(er)
Nu har Vanghallen Majorna nästan blivit klar och Älvsborgsbrons på/ avfarter börjar att ta form nu, Kungssten blev även klart idag, nu ska bron få sin efterlängtade spotlights och speial belysning :tumme_upp::drool:

Bilder kommer, vi bild dokumenterar bygget istället för text :grin:

GBGtram 2010-02-14 18:21

Detaljerna e mer &mera nogare.. vid bron

1 bifogad(e) fil(er)
Bilden säger väl de mesta om att detalj nivån är hög , men de på bilden är inte klart än...

marmar 2010-02-14 18:46

Fint!!:tumme_upp::tumme_upp:
Längtar till fler bilder av göteborg;);)

GBGtram 2010-02-17 23:04

Citat:

Ursprungligen postat av marmar (Inlägg 204135)
Fint!!:tumme_upp::tumme_upp:
Längtar till fler bilder av göteborg;);)

Ingen fara de kommer mera, snart kommer bilder på den nybyggda sträckan: Handelshögskolan-Olivedalsgatan där linje 2 och 13 kör, blev klart idag, bilder kommer under veckan. De som återstår nu av endast spåret är från Kungssten till Saltholmen sedan är hela Spårnätet klart! :tumme_upp::drool::grin:

Men de är osäkert om Saltholms banan blir klar under februari ..

GBGtram 2010-02-23 18:44

Felmeddelande

Rättning följade sträckor har inte hunnits byggas än:
-Härlanda- Östra Sjukhuset
Stigbergstorget- Marklandsgatan( korsningen)
Kungssten-Saltholmen
--Dessa sträckor är tillfällig pausade----

Under dagen har jag vart i Vagnhallen Gårda i Göteborg och kollat hur de ser ut där inne och gått runt och fotat.
Så nu byggs Gårda vagnhall mera exakt upp.

Även justering av singaler, nya luftledningsväxlar och så har de större vägöverfarter fått ljussignaler som slår om och stoppar bilarna när vagnen kommer.Ännu mera realistiskt!:tumme_upp: :grin:
De kommer senare massor av bilder på detta.

GBGtram 2010-02-24 13:16

Ökad spårvagnsflotta

i veckan hittades en till ny gul vagn som kan efterliknas långedragsvagnen på ringlinjen. Den ska även blå och göras om, just nu har vi M28, M21,M31.M32 , M5 och långedragsvagnen, även en större buss. bilder på detta kommer självklart snart.

GBGtram 2010-02-24 19:40

Bilder från Trainz största Spårvagnsrutt

1 bifogad(e) fil(er)
Nu får de se nykommligen till GBG och lite annat runtom i stadstrafiken

kpf93 2010-02-25 12:50

Riktigt fint!

marmar 2010-02-25 13:20

Väldigt snyggt!!!

GBGtram 2010-02-25 22:15

Tackar, de kommer snart mera "ögon godis" från Göteborg :grin:

GBGtram 2010-03-06 21:51

Ny rysk spårvagn kom till PT GBG

1 bifogad(e) fil(er)
Nu är vi tillbax igen , men kommer att ha en del uppehåll i bygget, i går fick Centralstationen en nästan helt ny "image". och en del spår byttes ut till mera 3-d å verkligare. Här är lite bilder på bygget och händelser i PT GBG från i Fredags.

marmar 2010-03-06 22:13

Fint!!!!!:applad::applad:

GBGtram 2010-03-07 01:49

TillfÄlligt!

1 bifogad(e) fil(er)
Tackar, vid sidan om Spårvägsbygget bygger vi även Pedeltågsträckorna i GBG-Regionen; Kungsbacka-pendeln, Borås-tåget, Vänersborgståget mm.
Nu finns en ej färdig men skis på linjekartan som är ca:3mil lång.

Detta byggs ganska sällan, mera bygg de på Spårvangsnätet, detta är nästa projekt efter Spårvägen. Men vi tjuvstarade det lite.. ;)

rock 2010-03-09 21:47

:)

De här gillar vi skarpt :D är de fortfarande tänkt att de ska byggas söderut med västkustbanan.

GBGtram 2010-03-11 09:04

Jspp planerna finns kvar, Just nu finns banan ner till Varberg, därefter neråt i landet.

GBGtram 2010-03-11 22:33

PT GBG blir sponsrade!

Projekt Göteborg lägger ner ganska mycket tid åt att bygga Göteborg, för att börja kopiera objekt. Cd- skivorna mm, "sponsrar" EcoSafe Uf oss med, de tackar vi för. EcoSafe Uf säljer Tvättnötter, istället för tvätt& sköljmedel. De är världens miljövänligaste tvättmetod! Jag själv tvättar med de hela tiden ! :) kolla in detta:
http://www.wix.com/ecosafeuf/ecosafeuf

BYGGET: I går blev Linje 1 Härlanda - östra Sjukhuset klart, nu ska sjukan börja bygggas sedan mot Härlanda, GBG Växer så de knackar! :D

GBGtram 2010-03-14 11:12

Helikopter bilder

1 bifogad(e) fil(er)
Här kommer tyvärr bara 3 st bilder på GBG , men de kommer mera under veckan.

marmar 2010-03-14 11:57

Jätte fint:applad::applad::applad:

Jonmpa 2010-03-15 21:41

Vad gör man...

Om tåget inte orkar tugga sig upp för en uppförsbacke, detta hände efter station: Frölunda torg för mig, jag hade stannat till och skulle starta då tuggar den sig upp några meter och sedan upp till 60 km/h baklänges, jag använde: Tram Nt6 Silver. mvh Johnny

rock 2010-03-16 06:19

:)

Man blir ju smått imponerar av bygget, har provat den version som finns här på forumet.

Vi har många bra projekt som rullar på här för trainz. Tycker de är skoj när verklighetstrogna banor kommer, så kan man leka med tidtabellerna man har liggandes *åkta tågnörd som man är*. Okej, tågen för kanske stå lite länge på stationerna då de kanske går fortare än i verkligheten, Men man får en bra variation av tåg som rullar på banan som man sen kan bygga en session på som riktigt testar en :D

GBGtram 2010-03-16 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av Jonmpa (Inlägg 206177)
Om tåget inte orkar tugga sig upp för en uppförsbacke, detta hände efter station: Frölunda torg för mig, jag hade stannat till och skulle starta då tuggar den sig upp några meter och sedan upp till 60 km/h baklänges, jag använde: Tram Nt6 Silver. mvh Johnny

När du kommer till Frölunda Torg i versionen : Göteborg City vol:3.3 så bör du trycka på V tangenten som innebär sanding vilket gör att du glider inte lika lätt i backar och när du kör fort eller måste snabbt upp i hastighet.

Men Nt6 silver är ett större problem , motorn på den är extremt klen och klarar inte av branta backar i låg fart.

De jag rekommenderar är att köra med än annan vagn eller vänta till den nya versionen som kommer ut ,PT GBG där får du de riktiga modellerna M29, M31 och 2 versioner av M32 : an . Även hyfsat verklighets relaterade back-lutningar eftersom helt spårnätet är undersökt av oss.

GBGtram 2010-03-19 21:15

Nu behöver vi din hjälp!

1 bifogad(e) fil(er)
Hej alla glada Trainzare som e kanske lite nyfiken på hur de går för vårt byggande över GBG? Jo det går bra men ganska långsamt, just nu ska vi sätta upp alla, träd, skyltar och hus runt om och i Sahlgrenska.

Nu behöver vi hjälp med att hitta hus som liknar Sahlgrenska och även de runda huset ( se bild) där i finns Pressbyrån idag, men ett runt en plans hus eller ett sex kantigt hus om någon känner till något sådant hus eller nåt annat som liknar de på VERKLIGETs bilden.

Tack, hoppas ni känner till något så GBG kan bli verkligare! :) :grin:

GBGtram 2010-03-21 02:24

NYTT! Bussar och ny Spårvagn till PT GBG

3 bifogad(e) fil(er)
Hej igen efter flera timmar letade hittade det vi sökte efter en LED-Buss till Trainz även en Spårvagn (utan C-Del/ LED) som liknas vid M29:an, har även cupé belysning och corona ljus bak. Dessa ska målas om till Göteborgs Spårvägars vagn och Västtrafik/GS buss ( blå)

trainz2007 2010-03-21 20:09

fint fint :P

Och då var det dags för att måla om bussen o vagnen, hoppas att det blir bra :P

//Projekt Göteborg

GBGtram 2010-03-26 17:26

UPPDATE: Bygget just nu!

HEJ! Bygget går sakta men säkert framåt igår blev banvallen ner till Långedrags vändslinga nu fortsätter bygget ner till Saltholmen därefter kommer kusten att börja byggas upp till Älvsborgsbron.

Sedan börjar vi bygga resterade spårnät: Stigbergstorget - Mariaplan( linje:11) & Marklandsgatan-Mariaplan ( linje:3)

De kommer senare bilder på detta men allt detta som står blir klart med tiden..

trainz2007 2010-03-27 23:40

Färdiga vagnar

2 bifogad(e) fil(er)
Som sagt, så är det mesta klart egentligen, nu även v1. av bussen och m28an, v2 ska innehålla Västtrafikslogga mm.

//MVH
Projekt Göteborg

GBGtram 2010-03-28 19:38

Nu bombar vi vår tråd med bilder

5 bifogad(e) fil(er)
Nu får du se lite på bygget och de nya vagnarna! njut av bilderna och du kanske känner igen dig?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:38.