Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   [TRS2006] - TRS2006 frågor? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=9755)

Deskgrunt 2005-09-28 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av Rojje
Är det någon mer som har TRS2006 som har lite problem med ljudet, att det tonat bort väldigt snabbt i yttre vyn. Redan efter några vagnar är loket, tyfonen m.m tyst?
Sedan är signalerna svåra att se, coronan är knappt synbar från längre håll, lite så som det var när första versionen av Trainz kom.
Någon mer med samma/liknande problem?

Har exakt samma problem.

Ljudet verkar Auran ha ställt till det rejält med för deras forum är fulla med folk med samma problem. Sen begriper jag inte varför coronor nu knappt skall synas. Har heller inte lyckats få nåt svar på om det finns nåt att göra åt det eftersom någon Content Creation Guide inte kommer på nån månad...

På nån av mina industrier så har jag en infogad animerad "saftblandare" som nu helt plötsligt enbart visar coronan knappt lysandes snurra runt men själva meshen laddas inte... Verkar omöjligt att få reda på varför heller och ingen CCG att läsa i...

Till råga på allt så får jag inte alls kontakt med DLS idag i CMP, står att jag inte är registrerad...

Rojje 2005-09-28 21:45

Citat:

Ursprungligen postat av Deskgrunt
Har exakt samma problem.

Ljudet verkar Auran ha ställt till det rejält med för deras forum är fulla med folk med samma problem. Sen begriper jag inte varför coronor nu knappt skall synas. Har heller inte lyckats få nåt svar på om det finns nåt att göra åt det eftersom någon Content Creation Guide inte kommer på nån månad...

På nån av mina industrier så har jag en infogad animerad "saftblandare" som nu helt plötsligt enbart visar coronan knappt lysandes snurra runt men själva meshen laddas inte... Verkar omöjligt att få reda på varför heller och ingen CCG att läsa i...

Till råga på allt så får jag inte alls kontakt med DLS idag i CMP, står att jag inte är registrerad...

Synd att Content Creation Guide inte fanns färdig samtidigt som TRS2006 släpptes. Skulle kanske kunnat löst ett antal av dom problem som finns nu. Nu vet man ju inte om det är konfigureringen som är fel eller om det är en bugg i TRS2006.

Enligt Aurans forum så har dom problem med sina servrar, bl.a DLS. Forumet fungerar som vanligt.

Joel 2005-12-02 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av Deskgrunt
En annan sak man kan göra är att i CMP först sortera efter skapares smeknamn och sedan markera allt av ex Chakz0r. Välj sedan "Edit keywords" och lägg in STW så bör alla dessa hittas av stw filtret i surveyor.

Samma för emges, llj, osv.

Jag förstår inte riktigt hur du menar, skulle man kunna få en mer ingående förklaring...?:o

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:32.