Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   VW bussar och PickUps ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=33203)

torpet 2012-09-11 19:09

Nya jättefina läckra skapelser till Trainz. Du har förmågan att tänka och illustrera en tidsepok, som i alla fall för mig - jag är inte purung - känns helt rätt. När jag bygger landskap där dina produkter finns och åker omkring, du har ju inte bara byggt rullande saker, är det just den tidsepoken jag vill vara i. Epoken där Yo1p finns, liksom Xoa5, Xoa8, X7, ånglok och även YBo6 och liknande. VW-bussarna hör hemma där!! Trist om du upplever att forumet känns dött. För mig lever det, men jag har sannolikt ett annat synsätt. Jag tillför ju inget - bara hämtar och njuter. Önskar att jag på något sätt kunde tillgodogöra dig - och andra - något, men vet inte hur. Inte mer än att uttrycka tacksamhet och glädje för att du/ni finns och ger oss andra allt detta.
"Torpet"

spyfrog 2012-09-11 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 267139)
Härliga kul(t) bilar, gillas skarpt :).

Det är väl snart bara vi gammla eldsjälar kvar här verkar det som ;).
Tur att det finns andra forum, där Trainz är betydligt mer i ropet, och medlemmarna betydligt mera aktiva (=gliring).

Vilket forum är detta? :confused:

bjornl 2012-09-11 22:21

Hej

Gissningsvis forum som är
orienterade mot Amerikansk railroading.

Och att dessa borde vara de livaktigaste forumen i Trainzvärlden är knappast ägnat att förvåna. Antalet intresserade i förhållande till befolkningen är nog inte större, men befolkningen är ju en liten smula större.

Så för varje LAn, Korvtiger, svenolof, ekan osv här så lär det väl finnas tio där.

Det håller rimligtvis igång forumen på ett annat sätt.

Vi få nog jämföra E-Buzz med nationella forum i mindre europeiska länder.

Och i den jämförelsen tror jag E- Buzz står sig bra!

Detta trots att det är tyst ibland.

Ge aldrig upp

lan 2012-09-12 20:12

Problem ...

1 bifogad(e) fil(er)
med texturerna för höger resp. vänstertrafik upptäckte jag när jag skulle sätta text på vagnsidor och front. Detta måste åtgärdas och kommer att ta tid (5-års-planen !). Har fixat till Räddningsbussen, sen får vi se. :godnatt:

torpet 2012-09-12 20:55

Det får ta den tid det tar. Vi vet ju att det du släpper ut håller högsta klass.
"Torpet"

legotrainzman 2012-09-12 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av torpet (Inlägg 267231)
Det får ta den tid det tar. Vi vet ju att det du släpper ut håller högsta klass.
"Torpet"

Vadå "högsta" klass? lAn håller PAYWARE klass!!;)

Minst.

spyfrog 2012-09-12 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av legotrainzman (Inlägg 267233)
Vadå "högsta" klass? lAn håller PAYWARE klass!!;)

Minst.

Jag håller med Legotrainzman och ber om ursäkt till lan för att jag inte varit mera uppmuntrande här på sista tiden.
Det är verkligen en snygg bil. :tumme_upp:

rac_hammer 2012-09-13 11:13

Riktigt snygga får jag säga :-) kommer du Göra dem sj orange med? :-) och kanske post polis och ambulans? :-)Fortsätt kämpa du gör riktigt fina alster :-)

Bengan 2012-09-13 14:30

Citat:

Ursprungligen postat av rac_hammer (Inlägg 267244)
Riktigt snygga får jag säga :-) kommer du Göra dem sj orange med? :-) och kanske post polis och ambulans? :-)Fortsätt kämpa du gör riktigt fina alster :-)

SJ, post, polis och ambulans är inplanerat + Televerket, ASG, Bilspedition m.m.

Tar inte upp allt här, vad jag har i huvudet, men mer är planerat.

Andra förslag, tages tacksamt emot.

stickanw 2012-09-13 15:15

Verkligt snygga fordon! Fler märkningar, Armen, Flygvapnet, Marinen, Persson Kol Koks & Olja och bonden Pavos skitiga pickis.

rac_hammer 2012-09-13 16:29

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 267245)
SJ, post, polis och ambulans är inplanerat + Televerket, ASG, Bilspedition m.m.

Tar inte upp allt här, vad jag har i huvudet, men mer är planerat.

Andra förslag, tages tacksamt emot.

Låter bra tycker jag :)

lan 2012-09-13 19:53

Ibland blir man...

1 bifogad(e) fil(er)
...positivt förvånad och glad över responsen på nåt så enkelt som ett dussin VW-fordon. Jag har väl fått ordning på det mesta med Bengans hjälp så nu kommer nog "myriader" av varianter snart. Det börjar bli rätt fullt på Järle gårdsplan så vi behöver mer utrymme snart :Yeah:
Jag har fixat det mesta idag (?) och skall bara skicka det till Bengan och Ekan för en sista koll innan grundfordonen laddas upp. Varje fordon har en Vänster (VT) och en Höger (HT) -trafikversion så det blir inalles 21 fordon (Enkelpickupen är okänslig för sånt).
Varje fordon har en "Texturegroup" som kan fyllas på med varianter, sånt som Bengan och Ekan gillar men ni andra är också välkomna med idéer och egna ömmålningar, men kontakta Bengan och Ekan så kan de säkert infoga det i Texturegroupsen !?

lan 2012-09-14 14:10

En glasmästeribil ...

1 bifogad(e) fil(er)
... som jag kommer ihåg dom från 1950-60-talen. Glasstället är valbart likson texturen. Stället lindades med bitar av mattor och hade man fler glas lades tidningspapper emellan.

spyfrog 2012-09-14 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 267281)
... som jag kommer ihåg dom från 1950-60-talen. Glasstället är valbart likson texturen. Stället lindades med bitar av mattor och hade man fler glas lades tidningspapper emellan.

Hmmm. Är detta en tidig variant av VWs Transporter serie? Dvs en bil med flak?

Bengan 2012-09-14 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av spyfrog (Inlägg 267284)
Hmmm. Är detta en tidig variant av VWs Transporter serie? Dvs en bil med flak?

Tror att denna serie börjades tillverkas redan 1950 (eventuellt 51), sen har det gjorts 5 eller 6 olika serier till, till dagens datum.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:42.