Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   DTG - Train Simulator - Allmänt (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Rutten Hamburg - Bremen... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31908)

Totte 2012-02-01 12:53

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 255338)
Jag får inte köpa Isle of Wight till mig själv, för jag installerade den från annat än Steam, tyvärr.
Så hur gör jag då? Jag avinstallerade rutten via Package Manager och det hjälpte inte.

Glömde lägga upp bild.

Hawk 2012-02-01 19:58

Är den bra?

Hej:)
Jag drar mig från att tynga ner mitt RW med en så stor rutt 1,85 Gb.
Det laddar redan sakta så man får spader.

Är rutten värd att installera?

Totte 2012-02-02 11:16

2 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag hämtade Hamburg-Bremen på nytt och upptäcker filstorlekar är olika enligt bilderna.
Undrar om det är rätt storlekar jag hämtade?

Totte 2012-02-02 15:29

1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag installerade allt, men icke!
Var finns rutten? Heter den Hamburg-Bremen eller?
Kolla bilden!

Pierre 2012-02-02 21:48

Hej Totte!

Ja, den heter Hamburg-Bremen i listan. Säker på att du installerat allt?

Jag har också hämtat allt igen, men tycker det verkar konstigt. Rutt-, readme- och tåg-filen är lika stora, men dom andra filerna är antingen större eller mindre än dom jag hämta första gången...

Nu har jag rutten installerad med det jag hämta första gången och vet inte om jag ska testa att lägga in dom uppdaterade filerna? Och fortfarande är det ingen som vet vad som blivit uppdaterat?????

Totte 2012-02-03 11:59

Är det nå´n rutt som har koppling till H-B som fattas enligt min lista?

Hawk 2012-02-03 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 255422)
Är det nå´n rutt som har koppling till H-B som fattas enligt min lista?

Hej
Kolla den här tråden på Tyska forumet, kör med Google översätt

http://rail-sim.de/forum/board38-rai....html?3dde4e19

Du kanske måste ha ALTENBURG-WILDAU version 2

Totte 2012-02-03 21:49

H-B finns fortfarande inte i listan, trots A-W 2.0 installerad. :mad:

Andreas13 2012-02-03 21:55

Vara - Vargön?:eek:

Totte 2012-02-03 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas13 (Inlägg 255466)
Vara - Vargön?:eek:

Hehe, det är försöktest jag höll på med.

Hawk 2012-02-03 22:09

Hej:)
Ja, jag kan tyvärr inte svara på vad som är fel, men jag har i alla fall bestämt mig för att INTE installera Rutten.
Det verkar vara många som har problem.....
Jag vill inte ha en massa bekymmer.
Jag vet att jag köpte en massa Tyska rutter till MSTS, men dom var så trista så jag körde max en gång på dom, bara pengar i sjön.
Den ända rutten jag kan rekommendera är "Im Köblitzer Bergland VERSION 1.2 , den är värd varenda krona.
Det är i stor sett den ända rutt jag kör på...

Totte 2012-02-03 23:12

Äh, jag avinstallerar H-B, de funkar ju inte. Det har jag bestämt!

Pierre 2012-02-04 01:21

Tråkigt att du inte fick det att funka Totte. Verkar som många gått bet på installationen, så jag hade nog bara tur. Visseligen ska man inte gnälla på nått som är gratis, men just installationen kunde gjorts mycket bättre.

Totte 2012-02-04 10:04

Hej!
Tråkiga är att en rutt behöver andra rutter (ibland kostar mycket) för att få den att fungera.
Hos MSTS kräver vissa rutter bara 6 orginalrutter. Så den är bättre och lättare.
Med ORTS blir simulatorn förhoppningsvis ännu bättre.

Pierre 2012-02-05 20:54

Nu har jag testat med dom nya filerna (den uppdaterade rutten) och det fungerar som det ska. Vet dock fortfarande inte vad som är uppdaterat?????

Hade sedan tidigare en kopia av RW3 (för att inte sabba orginalet) och på den kopian la jag in allt möjligt. Nu tog jag bort den och gjorde jag 3 nya kopior, en för engelska rutter (döpte mappen RW2.english), en för tyska rutter (RW3.german) och en extra (RW3.egen).

I RW3.german la jag in den uppdaterade Hamburg-Bremen, Isle of Wight (la bara in assets) och Im Köblitzer Bergland (en kanonrutt!) och sen körde jag scenariot mellan Bremen och Hamburg.

Måste bara säga att Hamburg-Bremen är en väldigt bra rutt. Mycket detaljerad och mycket och varierande AI-trafik. Rutten kommer med 13 standard och 3 free roam scenarion och tågen som behövs till dom.

Vet inte varför du (Totte) inte får till rutten? Du zippar väl inte upp zip-filerna i Railworks mappen? För då blir det fel! Zippa upp på skrivbordet och flytta sen manuellt (klipp och klistra) det som ska flyttas till Railworks mappen...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:52.