![]() |
Sista för idag, jag lovar?
1 bifogad(e) fil(er)
Loknummret stod på gnistsläckaren, inte på skorstenen! Vaba!
|
Citat:
Ser ut att bli ytterligare än "pärla" det här, Lennart :tumme_upp:. |
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
1. T.ex. ångdomen på Ke. Man gör en capture i sidovyn och öppnar den i ett paintprogram och maskar bort bakgrunden(colormask). 2. Sen kan förändra färger, skuggningar m.m. tills man är nöjd. 3. Sparar bilden som ångdom.tga (med mask) så att man sen lätt kan kopiera in den till huvudtexturen. Om man har 3Dmax kan man ju sätta färger och belysning på domen och redan göra en "äkta" render (låta programmet skapa ångdom.tga). Med moderna byggprogram som Blender lär man kunna göra ännu mer, men det får nån annan berätta om! |
4 bifogad(e) fil(er)
Vill man leka belysningstekniker kan man det i gmax innan man tar en screenshot.
|
Detta är ju helt fantastiskt...!
Detta är ju helt fantastiskt... är full av beundran för er alla som "påtar" ihop dessa ånglok och övriga objects... ser fram mot releasen...!
|
Hej LAn
Vilken aktivitet du utvecklar nu, och vilka supersnygga modeller. Jag kan bara inse hur väldigt mycket jag har kvar att lära. Särskilt Ke är super. MVH / BjörnL |
Hej LAn!
Tack för att du delar med dig av dina ENORMA kunskaper. Bara att inse att man endast tagit till sig det mest elementära inom ångloks byggandet. Är full av beundran till dina K och N byggen! |
110607 e.m.
4 bifogad(e) fil(er)
Lilla fröken Ke har på allvar tagit upp kampen med de tre "bufflarna Bertil". Hon har tillfälligt tagit på sig en "ytterrocksskugga" av Bertilformat, antagligen för att försöka skrämmas? Hon har lite förskrämt tagit sig upp på spåret idag, utan ordenligt underrede, ingen slidstyrning, med dålig sminkning och utan alla smycken påsatta. Men visst är hon en liten pärla?
|
JA Absolut!
Hon är en pärla, små lok är alltid bättre än stora lok(fast det är ju min högst personliga åsikt förstås). MVH / BjörnL |
Citat:
|
Lilla Fröken blir en riktig kalaspingla!
|
# 24
Ja visst blir lilla Fröken Ke grann, Men vad ska man kalla de tre som står framför henne. BeBisar eller nått. Stickanw |
Ni börjar få så många saker nu på STL så det är väl dags för en hemsida? jag har gott om plats på One.com om det är av intresse, skicka ett meddelande till mig i sådana fall.
|
110608 Slidstyrning
1 bifogad(e) fil(er)
Tack för erbjudandet Pursche, men vi har tillsvidare enats om att detta forum utgör en för oss tillräcklig portal.
Idag har jag börjat med slidstyrningen, av typ Allen, som vad jag förstått var lämplig för växellok med krav på snabba riktningsändringar och precision. Varför och vad som skiljer den från Heusingers (eller Walschaerts) vet jag inte men möjligen kan Korvtiger reda ut detta!? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:23. |