![]() |
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Just nu har jag dock snöat in lite på skyltningen men tror mig ha kommit på en lösning som är lite mer texturoptimerad än att ha en textur per skylt. Bilden visar bastextur för en varningsskylt och del av märkningstexturen(alpha-kanal) och på detta sätt blir det 2(4 inkl vintertextur) texturer per grupp av skyltar(varning,påbud,förbud etc.). Någon som har ett bra förslag på hur avstånd och riktiningsskyltar skall göras? Det enda jag kan komma är att skicka med blanka varianter med en texturmall där man får måla på egna ortsnamn men som sagt förslag mottages varmt :) |
Skitsnyggt!
Tror blanka texturer för att lägga på ortsnamn och avstånd är lättast. Jag har inte kollat på hur det fungerar, men vissa av hastighetsskyltar i spelet verkar vara tomma tills man fyller i siffror i menyn? Eller är det något jag drömt? Samt loftad biltrafik låter mycket bra med. |
Citat:
|
Skitsnyggt:tumme_upp:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Här kommer en testversion av den del av skyltningsprojektet som börjar bli klart. Innehåller de flesta av varnings- och förbudsskyltar, fragment av väjningspliktsskyltar, en variant av stolpe med lite olika reflexrörsvarianter. Alla skyltobjekt hittas under signalfilken i editorn under huvudnamnet "se_sign_". Namngivning följer systemet se_sign_<typ>_<nummer>
typ=v(varning),vp(väjningplikt),fb(förbud) nummer=följer numrering från http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Vagmarken/ De flesta skyltar är bara att placera ut som vanliga objekt men undantagen är generellt skyltar med siffror(hastighetsskyltar,max bruttovikt etc) som fungerar som avståndstavlor dvs de ska placeras, länkas till närliggande järnvägsspår och ges ett värde(dubelklicka skylten och ange värde objektinfomenyn till höger). Vid värden som innehåller decimaler så skrivs inte decimaltecken ut tex. max fordons bredd 2,4m anges som 24. Testa gärna(både sommar och vinter) och meddela brister, fel eller förbättringsförslag. |
hej hur går det med landsvägen ?, tack för skyltarna :tumupp:
|
Wow, fruktansvärt snyggt!
Ska ladda hem grejerna och testa i Bergslagsbanan! |
Citat:
Citat:
Skulle kanske ha nämnt(så att det inte råder några tvivel) att alla objekt som görs tillgängliga i ämnet Svenska vägar av mig får inkluderas i rutter och modifieras efter behag utan några som helst hinder för all framtid :) |
Tänkte bara höra om du gör några variationer utan "det runtomkring" för t.ex. i stadsmiljö, på broar, etc etc. Antar att du redan tänkt så långt ^^
Keep it up! |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Gör en ny dump av de skyltar som tillsvidare betraktas som färdiga(se bild) :)
Namngivning på samma sätt som innan lok=lokalisering, pb=påbud anv=anvisning. Nu blir det dock en paus i skyltandet några dagar så att ctrl-c ctrl-v får en välbehövlig vila :visslar: http://www.mediafire.com/?xwlqda2u4wi0v07 |
Kanon! Övergångsställe, cykelled och återvändsgränd har jag saknat lite extra :tumme_upp:
|
fasiken vad många skyltar,snyggt:tumme_upp:
|
Riktigt bra gjort :tumupp:
/John |
(H)julskyltning!
Riktigt bra jobbat, du verkar ha legat i. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:26. |