![]() |
Kul att se ditt nästa projekt, jag hoppas jag får äran att överföra fler modeller till RS/RW när den första är avklarad (snart, håll ut).
Strömavtagaren på bilden ovan ser ut att vara en Mk2-bygel likt den du fick av mig så den kan du använda om du vill. På ritningen som skymtar är det istället en trisolatorbygel som du kan åstadkomma med lättare modifiering av Mk2-bygeln. /æ |
Citat:
Jag väntar fortfarande på ditt svar. http://www.e-buzz.se/forum/showpost....90&postcount=4 |
Citat:
jag vet inte hur man kontaktar "Pussgurkan" - kan inte du förmedla kontakten? Är mycket intresserad! |
100119 e.m.
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Dagen har gått i textureringens tecken - försöker mig på bytbara litteraskyltar för dom som vill måla om modellen, den kommer att levereras i relativt nyskick (nr 618 som jag åkte med på 60-talet). Texturen är tämligen stor (2048 x 2048 pix) men för att kunna ladda upp är den 1024 x 1024, men det går nog att se hur det är tänkt? Imorgon mappning (tråkigt och tidskrävande). |
Citat:
|
Citat:
|
Magnifikt!
|
100120 Börjar likna lok idag
2 bifogad(e) fil(er)
Hej alla,
gjort massa grejer idag, mappat allt utom själva "bodyn" - finns en del justeringar att göra ser man. Laddar upp två bilder från dagens (rätt lyckade) arbete. |
Det ser otroligt snyggt ut lan! :drool: :applad:
|
ser helt fantastiskt snyggt ut!
|
Kan inte bli bättre!! :drool::drool:
Nörden som jag är: skulle du kunna fixa dit ett stw-koppel, tack? :grin: |
Citat:
|
Har sagt det flera gånger förut, men det är helt otroligt vad snabb du är.
En annan hinner nätt och jämt med att kladda till en vagn, eller något annat, på den tiden du snickrar ihop ett helt lok. Och som vanligt blir det bra dessutom. |
100122 Mg - Slutfas för utsidan.
6 bifogad(e) fil(er)
Har fixat det mesta på "bodyn" idag. Ser ni något iögonfallande fel så posta! Är själv ganska nöjd, mappningarna gick ganska lätt denna gång (jag börjar bli van). Nu skall insidan skäras ut och bli en hytt där även hela maskineriet skall bli tillgängligt (gången genom maskinrummet mellan hytterna grejar jag med "outsideview..., kontakt med SKÅJ etablerad, det blir nog en fotosafari till Sala till våren!?).
Det här är Gôrskôj! Världen vackraste godstågslok - trodde jag aldrig jag skulle lyckas med! Efter detta kommer V3, gamla Esslingenloket som bl.a. växlade G-finkor med last av utsäde från Svalöfsbolagets stora magasin vid Mölndals Nedre när jag var bara ett litet busfrö. Synpunkter mottages vänligt men bestämt! Imorgon väntar en spännande installation till Trainz och provkörning! |
Grymt lan! Fattar inte hur du kan få till det så snabbt och så snyggt! Tala om att vara högproduktiv! :tumme_upp:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:00. |