![]() |
Otroligt läcker bengan, det där trodde jag inte skulle komma ur modellen jag skrapade ihop. Helt underbart.
Föresten fungerar detaljnivån i meshen eller måste jag göra mera i 3d? |
Saab 95
1 bifogad(e) fil(er)
Saab 95 enligt tidigare schema.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Återstår lite finjusteringar med "lacken", annars kan det nog bli nåt.
En fundering bara, ingen katastrof, men kanske att främre stötfångaren är aningen för bred, ifall du tänkte göra något mer med själva modellen. |
Citat:
Då började en annan, på fel kärra då. Några frågor. Har du hittat något färgschema på nätet, över dom olika färgvarianterna som fanns utav Amazon och PV. Hur har du gjort med texturmallen. Själv har jag dragit upp texturen till 1024 vid mitt kladdande och har tänkt att krympa ner den sedan till 512 eller eventuellt 256. Är lite sugen på att behålla henne i 1024, men sitter och funderar. Om inte det är lite väl mycket i överkant, för bara en bil att sätta ut. Bear. En knäpp idé, som jag fick. Några extraljus som lösa objekt som inte behöver sitta direkt på själva bilen. Utan som man kan placera ut själv på själva bilen, på kofångare eller på taket. Kan ju då, även användas på andra gamla bilar som finns. Som t.ex. den gamla paddan. Då kan man ju kladda till ett par rallyvarianter också och köra Svenska Rallyt på Ekans grusvägar. |
jätte fina arbeten :tumme_upp: amazonen ser rymt lovande ut...ekan kna du måla dne i svartvita polisfärgen med? litet önskemål:oskyldig:
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
Citat:
Har inte kollat med färgerna än, men det borde man nog kunna hitta. Annars lackades ju mängder av dessa bilar om i alla möjliga kulörer, så man kan nog inte göra en Amazon eller PV t.ex i "fel" färg. Jag kör också på 1024, blir inte lika pillrigt att justera ihop skarvytor osv då. Tänkte väl minska ner till åtminnstånne 512 sen, så får man väl kolla om man kan minska ytterligare ett steg, utan att det blir för suddigt, så att man tappar detaljerna . Bear: Gjorde en snabbkoll på den nya stötfångaren, ser kanon ut. |
Saab 96
1 bifogad(e) fil(er)
En äkta djungeltrumma saab 96. Jag har snålat lite på polygonerna när jag gjorde huven till saabarna, säg till om ni vill att jag skall göra upphöjningen i mitten också i 3d.
|
Duetter
1 bifogad(e) fil(er)
Duetten, även polisversionen medföljer. Om det är något som ser fel ut med modellerna så är det bara att skrika gör om ;) För er som är uppväxta efter blåljusreformen så hadde polisbilarna rött fast sken frammåt som utryckningsljus och eventuellt en gul saftblandare när man stod stilla vid olyckor och liknande. Detta kompleterades med ett sökarljus.
Jag hoppas att jag fick polisbilen skapligt rätt, har ju alldrig upplevt dem i verkligheten. Återkommer med polisvarianter på PV och Amazon också. |
1 bifogad(e) fil(er)
Ett försök till amazon kombi.
Amazonen har varit en av de absolut tyngsta projekten att arbeta med då de är så bulliga i formerna. |
Polisen
1 bifogad(e) fil(er)
Då avslutar vi helgens personbilskavalkad, så att måleriet skall hinna komma ifatt. Vi har dock beredskap för att leverera reservdelar/fixar de närmaste dagarna.
Vi avslutar med en leverans av amazon och amazon kombi i polisutförande. Detta är påkallat av trafikpolisen då antalet privatbilar i svenska trainz världar beräknas öka markant. |
Ajdå.
Här går det undan och nog ligger man efter lite. Själv är jag inte ens klar med amazonen. Så i nuläget, så borde jag vara tyst och inte komma med fler förslag. Men dum som jag är, så klarar jag inte det. SAAB 95:an gick som hundbil hos polisen. I och försig, den nyare varianten med den andra fronten. Men en sån front, ska nog också gå att måla dit på henne. Så min fråga blir. Kan du slänga upp två saftblandare + ett sökarljus på SAAB 95:an också. Inte som du har gjort på amazonen, med en saftblandare, två röda ljus framåt + sökarljuset. Se bild i länken. http://hem.bredband.net/jt600118/Pol...et/ptsbbak.jpg |
Citat:
Vill ni att jag exporterar de vanliga Saabarna också utan kylarhorn? Ta en titt på fronten på saaben och se om du vill ha mera stöd i 3d för att få till en bra front. Som den är nu är den bara avrundad, fast det egentligen skall vara en romb i mitten. |
2 bifogad(e) fil(er)
Nu har det kört ihop sig för mig.
Vet inte om Ekan har tagit sig förbi problemet på något sätt. Jag får inte bakljusen att bli bra p.g.a. att bakbit inte passar ihop ordentligt med bakre långsidor. Angående Saaben och fronten där, har jag inte hunnit kolla upp. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:41. |