![]() |
Citat:
Jag kom just på att jag glömde elförsörjningen (så får köra med diesellok tills banverket kopplar på strömmen). Är i slutspurten av sista kursen på terminen just nu så får lägga byggandet på lut tills uppgifterna är klara. Den som väntar på nått gott.. |
Lite byggrapport, har precis lämnat Avesta Centrum på väg mot Snickarbo och Hedemora.
|
Ok, kul!:) Jag håller på med Borlänge-Mora (Siljansbana) men har hittills börjat i Djurås eftersom jag tänkte att vi skulle kunna koppla ihop rutterna så kan man köra från Stockholm C till Mora Strand! Jag är lite för lat för att bygga Borlänge...;)
|
Bönan: Skulle vara kanon att koppla ihop rutterna. Jag är nog också en aning för lat att bygga Blge eller snarare för orkeslös. Sala och Krylbo är bangårdar som heter duga... tagit sin lilla tid. Men förhoppningsvis orkar någon ge sig på Blge också :)
Är bara så in i helskotta massa plankorsningar på banan så tar sin eviga tid, för att inte tala om Trainz otroligt oanvändbara mätstäck som inte går att vrida sig, ack. Nåväl, i skrivandets stund är jag 4 km från Hedemora station. |
Förresten, är det TRS06 du bygger i?:)
|
Citat:
|
bönan: Jajamän, precis som föregående talare, enligt bilden. Jag började bygga långt innan TRS2009 släpptes och har ingen direkt koll på huruvida man gör för att eventuellt flytta över banor till TRS2009. Har hört att den inte är speciellt bakåtkompatibel :S
Kommer nog förlänga projektet till Borlänge åtminstone, sen om jag orkar bygga hela den där enorma bangården eller föredrar att skriva en pedagogisk skylt typ "Bangård" är en annan femma :P Inte för att jag är lat utan snarare för detaljerad för att vilja slumpa ut lite spår här och var... |
Jag och Bönan har hållt på länge med Siljansbanan den kan man slå ihop '?
Stockholm-mora blir nog en ruggig bra bana ... (EDIT) Det Bönan skriver om såg jag inte med det är samma rutt |
simhag: Kanoners och megacoolt :) Siljansbanan är nog bland den roligaste jag åkt hittils efter Inlandsbanan, väldigt speciell på någe vis.
|
Byggstatus: Har nu lagt spår till precis innan Borlänge, håller på och försöker få fason på den enorma bangård som väntar fram tills Borlänge station vilket lär ta lite tid, men när det är klart så ska jag servera lite bilder :)
Håll till godo gott folk. |
Hej! Längtar efter bilder!:grin:
Simhag och Nejmeg: Eftersom jag bygger Siljansbanan till TRS06 och Simon i TRS09 så är det väl min version vi får lov att använda?:) |
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Sådär ja, lite bilder från övriga delen av banan. Bild 1: Provisoriskt stationshus i Säter sedd från min lilla regina. Bild 2: På väg in mot Säter söderifrån. Bilderna ser nog lite tomma ut, beror på att jag mest koncentrerat mig på spårläggning hittils. Landskap kommer så småningom :) |
1 bifogad(e) fil(er)
Efter många timmars slit börjar det äntligen bli något av Borlänge och dess jättelika bangård, bild visar infart till Borlänge söderifrån mot perrongerna, samt ett litet reginatåg på väg mot Säter full med skidresenärer på väg hem från Sälen.
|
:)Snyggt byggstatus kommer från mig :)
|
Tack och bock :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:32. |