![]() |
Tror knappast att intresset för RW har svalnat. Det är ju nu det börjar bli hett.
Har kommit ut ett komplett signal och skyltpaket samt några svenska hus osv, flera svenska påhittade rutter är på g samt newS malmbana, som ser helt fantastisk ut. Men jag tror att T43 inte är en särskilt lockande modell kanske? Själv skulle jag tycka ett motorvagnståg skulle vara bättre. Regina, X2? För när KMW's vagnar till RW är klara så har man ett komplett IC-tåg, så då skulle väl ett motorvagnståg sitta fint? |
Helt ärligt tror jag fler tycker att T43:an är en mer lockande modell än vad regina och X2 är, den är mer flexibel för användaren, till skillnad från X2 som endast har ett syfte.
|
Nu kanske reginan inte behöver byggas eftersom den kanske går att föra över från MSTS.
Men T43 har väl också bara ett syfte? Gods. Och växling kanske? Rc var kanon eftersom det används både till gods och persontrafik. Visst, X2 är kanske också ett syfte.. Men aja, det är ju inte jag som bestämmer, blir det T43 så är inte jag intresserad :) |
Citat:
|
Men därför att vissa (bland annat jag) vill ha X2, Regina, X40 eller X10 är ju för att det inte finns särskilt många moderna motorvagnar till RW.
|
Tänk att ni glömmer bort, att det är skillnad på lok och motorvagnar.
Vill ni ha Regina och X40. Så är det en motorvagn och en manövervagn som ska byggas och då vill nog alla ha en mellanvagn också, så är vi uppe i tre delar. Sen skriker alla efter cab och inredning, sen ska det vara animerade dörrar m.m. och alla tycks tro. Att allt detta får vi loss för runt hundringen. Tror nog snarare, att vi får räkna runt 500 och uppåt för en motorvagn. Då inte många är beredda, att lägga mer än några hundralappar och då är vi så få, att priset rusar uppåt. På X2, där tillkommer ju också Bistro som ska byggas. Tycker att det är mycket bättre, att satsa på flera lok. När loket har betalt sig och nya köpare dyker upp, som inte var med från början. Så var ju tanken, att allt överskott skulle gå in i en pott (om inte jag har missuppfattat allt). Från denna pott, skulle man då i framtiden kunna satsa på motorvagnar istället och då få ner priset per andel. |
Rc-loket har sålt på ganska bra och det finns en rätt bra pott nu. :)
|
Citat:
Även då jag jätte gärna ser en högdetaljerad X40 eller X2 så är jag beredd att hålla med om att T43 kanske genererar mer möjligheter i användande. |
Citat:
Jag tipsade danskarna i tråden om Bergslagsbanan på tog-sim.dk om loket, och det verkar som dom gillade det :) Vissa köpte det direkt. |
Citat:
|
Citat:
Sedan så är det ju även så att man tar betalt per modell och inte arbetstillfälle, så att om du vill ha ett X2 eller en regina med mellan vagn får du betala för alla delar av sättet. |
Citat:
|
Låter bra att det finns en hygglig pott. Tycker helst att potten ska vara kvar, tills den är så stor att den räcker till ett motorvagnståg (Regina eller X2) eller för att få ner det hela lite i pris...
Jag tog ju lite tid på mig innan jag köpte Rc-loket, men det var värt varenda öre. En kanonmodell! Angående vilken modell som nu bör byggas, så beror väl det på intresset (en poll kanske!?). T43 skulle jag gärna se, då det är ett bra lok som finns/fanns i många målningar... Och angående målningar, så undrar jag lite varför ingen gett sig på Rc-loket? Det går ju att göra hur många målningar som helst på det! |
Citat:
Kör en "poll". |
Finns/fanns det inget av dom svenska loken, som även använts i danmark, england eller tyskland också? Då skulle ju dom kunna vara köpare också och potten växa!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:15. |