Olaf Lindström |
2007-05-02 19:26 |
Citat:
Ursprungligen postat av Affe
Med inte tanke på miljön så är bussarna bättre... Tänk om du har bråttom och så finns det en liten sak i spårvagnen som har gått isönder och då stoppas hela trafiken... En buss kan ju köra förbi men det kan inte en spårvagn... Jag åker spårvagn varje dag och jag skulle hellre ta bussen
(Ngt man drömmer om)...
Plus så är en buss miljövänligare än 20 bilar... Tycker jag!! :)
För att göra stan trevligare är en helt annan sak ... Jag tycker att om man inför sådana spårvagnar med luftledningar mitt i stan skulle förstöra hela utseandet på staden ex. Jönköping ...
|
Frågar mig själv hur du får det till att bussen är bättre för miljön än en eldriven spårvagn, så länge elen inte köps från ett koleldat kraftverk så ska det nog väldigt mycket till...
Spårvagnen kontra bussen i framkomlighet beror på ett flertal saker, om du har växlar kommer du runt och dessutom har jag ett flertal ggr stått och väntat på en buss som står still framför, man kan ju inte bara köra genom väggar och gräsmattor utan måste hålla sig till en vanligtvis smal vägbana.
Arvid: Är det uttalat ifrågan om dubbelspåret eller är det jag som missförstår dig? Att det skjuts på framtiden som allt annat är inget nytt men det är inte något utfärdat nej väl?
Ett flertal argument där var totalt idiotska, tillexempel att det blir farligt gods på järnvägen, det är redan gods av sådan sort och jag ser hellre den på järnvägen än att den körs runt på asfalterade vägar i stan.
|