Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - DTG - Train Simulator (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=46)
-   -   [WIP] Inlandsbanan (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=33395)

Pierre 2012-11-11 11:58

Härligt att det byggs på och ser så här jäkla bra ut också!

KMW 2012-11-11 12:38

Mycket trevligt med bilder från barndomen.
Fast det borde vara mer granar, är väl mycket tallar i skogen.


Hgv 2012-11-11 18:31

4 bifogad(e) fil(er)
Granar, ja det har du nog rätt i. Tyvärr är utbudet på träd inte speciellt bra. Det finns så vitt jag vet inget större skogsparti med granar, och det finns bara en variant på "detaljerad" gran. Blir ju lätt väl enformigt. Men jag ska försöka placera ut fler granar. :)

Vinterbilder efterfrågades, så här kommer några stycken. Tyvärr gör sig inte alla marktexturer särskilt bra i lappländsk vinter. På tok för lite snö! Går det att få is/snö på sjöar och vattendrag? Någon som vet?

Marcus Gustavsson 2012-11-11 18:51

Trevligt!

Kan rekommendera att du kollar på träd paketet som finns hos http://3dtrains.com/

Går under namnet World Landscapes, innehåller en massa olika träd och finns i två versioner, gratis versionen som är något lågupplöst men fortfarande snygga, och betalversionen som är högupplösta, oavsett version man använder och bygger med så fungerar alltid den andra för dom som använder rutten.

Hgv 2012-11-11 18:57

Hmm, jag har för mig att jag har tittat på dom träden tidigare, men vad jag minns var det bara individuella träd, ett i taget. Alltså inte särskilt praktiskt för den här typen av ruttbygge.

Det idealiska vore om man kunde lägga ett asset block med olika varianter på träd men så vitt jag förstår så blir det exakt likadana träd som placeras ut om man använder asset block.

Marcus Gustavsson 2012-11-11 19:05

Citat:

Ursprungligen postat av Hgv (Inlägg 270060)
Hmm, jag har för mig att jag har tittat på dom träden tidigare, men vad jag minns var det bara individuella träd, ett i taget. Alltså inte särskilt praktiskt för den här typen av ruttbygge.

Det idealiska vore om man kunde lägga ett asset block med olika varianter på träd men så vitt jag förstår så blir det exakt likadana träd som placeras ut om man använder asset block.

Jag vill minnas att det är så ja, dock så är det användbart för att snabbt fylla stora områden på en längre distans, närmare spåret så har man mycket att vinna på att placera träd för hand.
Synd att dom inte tänkt igenom verktyget bättre.

jorgen3 2012-11-11 19:16

Riktig snygg rutt, denna ser jag verkligen fram emot.

Totte 2012-11-11 19:18

Citat:

Ursprungligen postat av Hgv (Inlägg 270056)
På tok för lite snö! Går det att få is/snö på sjöar och vattendrag? Någon som vet?

Det undrar jag också!

Hgv 2013-01-06 13:38

2 bifogad(e) fil(er)
Ett par bilder från Ravenjaur.

vadokunvot 2013-01-06 14:56

Snyggt.

Angående assetblock så brukar jag göra som så att jag kör en ruta med x antal träd av en sort, en lika dan ruta med en annan sorts träd osv, sen lägger jag dessa ovanpå varandra, markerar samtliga och kopierar, sen är det bara att lägga ut sin egenkomponerade skog där man vill ha den. Jag brukar dessutom lägga lite olika sådana "multi" assetblock utom synhåll från linjen när jag bygger så att man lätt kan flyga dit och kopiera på nytt när man behöver dem ;)

Hgv 2013-01-06 15:16

Det låter inte så dumt, får testa den tekniken!

Hgv 2013-03-20 03:26

2 bifogad(e) fil(er)
Det verkar som att det är dags för några nya bilder!

Totte 2013-03-20 09:06

Tjusigt!:tumme_upp:

vadokunvot 2013-03-21 18:03

Tummen upp:tumme_upp:

ADDE 2014-02-12 12:51

Den här banan kanske är bortglömd...

Jag undrar om du har rört den här banan sen sist, eller är du kanske fullt upptagen med Jönköpingsbanan?


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:37.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009