Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Tack Och Hej.... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10654)

vfp420b 2005-12-29 17:56

Det är som alla har sagt här tråkigt med vad som har hänt dig Erik (Mixerboy), borde inte admin/moderator kolla denna tråd ändå utan att man behöver skicka PM?!, men iofs är det bra ändå.. ifall man vill prata i hemlighet så att säga..

Mazz 2005-12-29 18:02

Man kan ställa sig frågan om "konflikten" är publik eller mellan ett antal begränsade parter... Mitt eget svar och uppfattning på den frågan är att den är ytterst privat och borde avhandlas på annat ställe än i en tråd. Endast de inblandade, vilka det nu är, har fullständig bild om hur landet ligger.

Ett PM hade varit passande utan speciellt publikt väsen.

Rogge 2005-12-29 18:08

Citat:

Ursprungligen postat av vfp420b
borde inte admin/moderator kolla denna tråd ändå utan att man behöver skicka PM?!, men iofs är det bra ändå.. ifall man vill prata i hemlighet så att säga..

Jag håller koll på tråden.

Citat:

Ursprungligen postat av Deskgrunt
Sedan kan de antingen varna/stänga personens konto eller stå till tjänst med hans/hennes identitet om det blir polisärende av det hela...

Då det som skrivs i tråden verkar ha skett utanför forumet så finns det ingen anledning att säga till eller stänga av någon. Om det däremot fortsätter att tjafsas i denna tråd så kan det bli aktuellt, men då bara för det som görs här och inte för det som skett utanför forumet.

Jag kommer iaf inte se till att stänga av eller säga till någon för något som skett utanför forumet.

Till sist tycker jag att om Mixerboy vill tillföra något till denna tråd skall han inte skicka det till andra som sedan skriver det här. Jag tycker heller inte att andra skall posta andra personers meddelanden här i forumet. Jag syftar på det simonbertilsson skrev åt Mixerboy i denna tråd.

Försök också att ta personliga konflikter utanför forumet för allas trevnad. Det är iaf min åsikt.

DJTimboy 2005-12-29 19:51

Måste hålla med Rogge!

Även om jag inte har ett dugg och göra med detta så ta inte saker så seriöst på MSN. Skillnad om det skulle stå någon framför dig och hålla på. Själv skulle nog jag troligtvis bara skratta om någon sa något sådant till mig. Messenger är helt enkelt riktigt opersonligt. Skämt och sådant kan lätt uppfattas som något annat. Med andra ord, Messenger är inte seriöst!

Erik Götborg 2005-12-29 21:25

Visst kan de väl slinka ut saker ur folk ibland, men har man verkligen rätt att vad som helst, även om det bara är över msn...? Men saksamma, jag tog illa vid mig då det berör så månge fler än mig.

Till sist, denna tråd skapade jag för att säga adjö, inte för att ha en publik konfrontation mellen mig och den/de andra.

Deskgrunt 2005-12-30 22:03

Citat:

Ursprungligen postat av Rogge
Jag kommer iaf inte se till att stänga av eller säga till någon för något som skett utanför forumet.

Det jag skrev ovan var mera riktat som ett allmänt råd när något sånt här händer och inte hur ni skulle göra i detta fallet :)

När jag nämnde stänga av så syftade jag på internetleverantören om det rörde sig om allvarliga hot, moderatorns funktion här skulle då varit att ge ut ip't så personen ifråga kan identifieras. Så vitt jag vet så loggar alla såna här forum ip't för alla inlägg, hjälpte själv en tjej med en ganska allvarlig situation för nåt år sedan som ledde till polisanmälan.

Min poäng var väl att vi inte är anonyma.

I det här fallet är det väl lyckligtvis inte så illa ;)
Sen håller jag med om att detta skulle föras privat i första hand.

CGD 2006-01-06 00:23

Det är bara att beklaga Mixerboys frånfälle från Forumet

http://mikestrainzcreations.com/scre...e/tribute.html

kaka 2006-01-07 16:24

Det är tråkigt att dylikt händer, har själv varit utsatt för en viss person härifrån, men det är väl bara att spärra denne från sin kontaktlista?
För övrigt slopar jag min 343kakaII till förmån att jag har fått tillbaka mitt gamla konto "kaka"

Olaf Lindström 2006-01-07 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av kaka
Det är tråkigt att dylikt händer, har själv varit utsatt för en viss person härifrån, men det är väl bara att spärra denne?

Detta gäller generellt och är inte "e-buzz" åsikt(som troligen skiljer sig från min) utan min egen åsikt. Det är troligtvis svårt att bevisa det som har hänt såvida inte en stor grupp människor varit med om det hela. Om någon skulle trakassera en medlem på forumet i en tråd eller pm etc så är det en sak. Men om det sker via msn så är det svårt att bevisa och sedan göra något som att spärra den personen...

Edit:
Hemskt ledsen för detta missförstånd, jag är väl trött!:o

Mazz 2006-01-07 16:43

Citat:

Ursprungligen postat av vr98olli
Detta gäller generellt och är inte "e-buzz" åsikt(som troligen skiljer sig från min) utan min egen åsikt. Det är troligtvis svårt att bevisa det som har hänt såvida inte en stor grupp människor varit med om det hela. Om någon skulle trakassera en medlem på forumet i en tråd eller pm etc så är det en sak. Men om det sker via msn så är det svårt att bevisa och sedan göra något som att spärra den personen...


Tror att Johannez syftade på att man i så fall spärrar personen i sin egen msn-lista, vlket ju dessutom låter alldles utmärkt logiskt.

Vad som händer utanför forumet har Svenska 3D-tåg ju ingenting alls att göra med.

Om en drabbad person sen inte kan vistas i samma forum som den som konfliken handlat om så är det väl dennes ensak. Trist om någon lämnar forumet, men inget vi kan göra något åt. Förhoppningsvis lägger sig saker och personen dyker upp igen.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:55.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009