![]() |
något jag pillar med när jag har tid
2 bifogad(e) fil(er)
1 på väg in att lasta
2 allt ser bättre ut från skogen |
1 bifogad(e) fil(er)
En bild på ett godståg.
|
2 bifogad(e) fil(er)
Två bilder på Xtåget och Rc.
|
Riktigt snyggt, Alex! Ytterligare en tumme pekandes uppåt!:tumupp:
|
3 bifogad(e) fil(er)
1: det lilla samhället
2: och ur en annan vinkel 3: växel håller på att bygga lite sporadiskt |
Hur fick du till den växeln? Antar att "exttragrejerna i spåret" är track objects? Tacksam för svar:)
|
växlarna i översikt
1 bifogad(e) fil(er)
japp dom går att ladda ner på dls kommer inte ihåg vart dom fanns bara :S
men turnout frog heter dom. infogade det på bilden oxå norfolksouthern37 antar jag användarnamnet är kuid<kuid2:45324:26001:1> riktigt härliga väldetaljerade faktiskt en fråga visst fan har jag satt dom rätt? hoppas det hjälpte |
Och här är KUIDerna till både höger och vänster :)
Turnout Frog Left: 45324:26001:1 Turnout Frog Right: 45324:26002:1 |
Tackar! Detta ska pillas med imorrn!:)
|
4 bifogad(e) fil(er)
något av dagens pysslande
|
Mätning av höjd på godsvagnar
2 bifogad(e) fil(er)
innan lastning på en smått stillsam bangård någonstans i sverige med inhyrt lok i brist på fordon
|
3 st blandade bilder. En tåglös bild, ett Ra lok i sommarlandskap och slutligen en C20 på väg in i tunneln.
mvh .... Mats |
Oj jisses! Det där är verkligen rejäl toppklass!:tumupp:
|
3 bifogad(e) fil(er)
Tre bilder från min bana som just nu går under projektnamnet "Jämtlandsbanan" men som nog lär få ett nytt namn...
På bild nummer ett ser vi en Regina på linjen 1,5 m väster om station Moberget. På bild två håller Banverkets El-avdelning på med arbetet att elektrifiera sträckan Moberget-Österstad. På bild tre ser vi grindarna vid en plattformsövergång som underligt nog bildar en cirkel ur denna vinkel... |
Citat:
Kul att följa din bana också, Daniel.:) Det ser riktigt bra ut. |
Fiint :).... var finns de där "grindarna" ??
Riktigt frääna:).. |
Citat:
|
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Nedan ett par bilder från hållplatsen Västerby på en bana som jag började bygga på idag. |
5 bifogad(e) fil(er)
Några nya bilder från min bana.
|
Snygga bidler alex !
http://i185.photobucket.com/albums/x...2/Namnls-1.jpg Z65 ute på och kör med lastade OMS vagnar i solskenet :) |
|
Riktigt riktigt snyggt! Set gärna fler bilder!:) Vilken rutt..? Något namn på den än?:)
|
Man tackar, nej rutten har ej något namn änu , ni får gärna komma med förslag :)
|
Har börjat bygga på en rutt. Stationen heter Ådalen. :)
http://www.novair-virtual.com/bilder/daniel/adalen.jpg http://www.novair-virtual.com/bilder/daniel/adalen2.jpg http://www.novair-virtual.com/bilder/daniel/adalen3.jpg |
2 bifogad(e) fil(er)
Igår hittade in på en sida med en massa trevligt material från Tjeckien, och självklart så måste man ju provbygga lite...:rolleyes:
|
Grafiken!?
Tjena :) Tänkte kolla dethär med grafiken i trainz... På vissa personers bilder är grafiken ganska suddig och inte alls bra, men på andras ser den riktigt verklig ut... alltså klar, fin, detaljrik m.m. Är det bäst grafik i 2006, och det är därför det e finare?? Och jag funderar på att önska mej trainz i födelsedagspresent.. är det värt det? lätt att bygga egna banor?
EDIT MatsH har en RIKTIGT fin grafik,. Hur gör nu? |
Det där med grafiken har jag ingen vidare koll på. Men det är väldigt lätt att bygga banor i Trainz. Men för att få till verkliga och realistiska banor krävs det att man kollar nån guide eller kollar på andra ruttbyggares banor. Jag lärde mig mycket genom att kolla på Tunnelbanerutten. Det är värt att önska sig, tror inte du kommer bli besviken;)
|
Citat:
|
Det finns en bana. Kolla här på Trainzforumet så ser du C20-trådar. Där kan du läsa mer. Här är projektets hemsida: http://www.svoyager.com/
|
1 bifogad(e) fil(er)
Den andra stationen på banan får bli Norrköpings centralstation, även bangården kommer jag att göra.
|
3 bifogad(e) fil(er)
Vad ska detta försöka likna då?:rolleyes:
|
Citat:
1. Hpl Hosjö Gård 2. Hpl Udden 3. Hpl Malmakvarn;) |
Citat:
2. Fel (Hosjö gård) 3. Rätt;) |
1 bifogad(e) fil(er)
Året är 2108 och två museispårvagnar (fräscha trots åldern på drygt hundra år) möts vid hållplats Östersjön.:p
|
Stiligt Krille, ja bygger också lite på en spårvangsrutt...Kanske skulle visa nån bild från min rutt med...
:tumupp: |
Citat:
|
3 bifogad(e) fil(er)
Jag lovade ju spårvagnar, det kommer men inte just nu. Jag vill gärna visa vad jag bygger på. Jag har m.h.a HOG och Radio Mobile byggt södra stambanan från Katrineholm till Tranås (ska självklart utökas). I dagsläget finns inget riktigt landskap utan bara "HOG-landskap". Spåren ligger från Flen till Tranås men det finns bara kontaktledning från Katrieholm.
Första bilden är den tidtabell som de östergötska pendeltågen använder på min bana (inte komplett som ni ser). Andra bilden visar ett testtåg någonstans mellan Katrineholm och Norrköping, den tredje visar tåget nästan framme i Katrineholm. Som sagt, dessa bilder är bara till för att visa vad som händer hos mig... |
Citat:
|
riktigt snyggt!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:38. |