Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nåttebo-Mellefors-Järnväg NMJ (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=11175)

MatsH 2006-10-02 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av Totte
Hej!
Jag laddade hem rutten. Allt funkar bra utom ångloket LittB-lok, den har tydligen bromsen på hela tiden, går ej att släppa bromsen. Funkar loket för er?
Tack Hawk för den fina rutten!

Hej!
Har du släppt på lokbromsen också?
Det var vad som bromsade min framfart ett tag, men sedan gick det undan. :)

mvh .... Mats

Hawk 2006-10-03 02:36

Hej:)

Här är den lilla patchen, som löser bromsarna på B-loket, samt förbättrar SJ-bussen;)
Det blir även en ny soffa, som Micke 321 byggt, jättesnygg :-)

http://msts.pointclark.net/msts/Patc...-NMJ_3_okt.zip

Totte 2006-10-03 14:26

Tack!

Hej!
Nu funkar loket som det ska! Tack! Vill visa en bild som tåget gör uppehåll i Svanmon.

Marcus Gustavsson 2006-10-03 16:21

Hejsan var lägger jag såpren/vägarna i för map ? jag får nämligen inte banan att funka

Dson 2006-10-03 16:32

Då har jag provkört dubbelspåret med en Rc3 och fem stycken pass80. Okej, inte riktigt passande för rutten. Inga ATC-baliser eller så, men det märks ju heller inte. Dessutom är ju rutten inte tänkt att vara en hypermodern rutt heller!?

Jag är helt enkelt paff, jäkligt snygg rutt! Otroligt trevlig att köra! Underbart att rulla fram i precis lagom fart:)

Några små, små anmärkningar kanske. Sänk gärna STHn till 90, 100 eller 110 km/h. 120 km/h kändes lite för fort i dom skarpa kurvorna som fanns. Å andra sidan finns ju ingenting som säger att man måste maxa hela tiden heller:cool:

I Mellebruk fanns en fransk stationsskylt kvar, men å andra sidan är det bara snyggt. Banverket/SJ som varit lite finurliga och satt upp namnet även på franska!:) Okej, nu kan jag inte franska så namnet stämmer nog inte om man översätter Mellebruk. Men ändå:p

Dessutom stod någon kontaktledningsstolpe mitt i spåret vid samma station, vilket är lite synd.

Mer än så har jag inte att anmärka på, annat än att lite fler sidings i rutten vore lättare när man skapar aktiviteter. Nu menar jag alltså inga fler spår, utan enbart dom där gröna sträcken som markerar en siding:)

Men om jag ska bedöma rutten av vad jag märkt hittils? 9,5 av 10. Fixa dom tre små, små sakerna jag nämnde så får du en elva;)

Nej, varför sitter jag här och skriver? Jag borde göra aktiviteter!!

DJTimboy 2006-10-03 17:00

Det enda negativa jag har är att hastigheten på linjen är alldeles för hög. Det går inte mjukt. Men annars är det bara tummen upp. Hitills bästa rutten jag har kört.

Hawk 2006-10-03 17:07

Tack förr feedback.

Har tagit bort den franska skylten och fixat stolpen som stog i spåret i Mellebruk.
Patch_2 till NMJ 48 Kb

http://msts.pointclark.net/msts/Patc...-NMJ_3_okt.zip

Beträffande hastigheterna, så får ja se om detta går å fixa.

Om ja skulle lägga ut fler "sidings" gula streck lite här å där, kommer inte dom att påverka redan byggda aktiviteter då?

Samma fråga när de gäller sth. kommer de att påverka redan byggda aktiviteter.

:confused:

Dson 2006-10-03 17:28

Wow! Ännu bättre ju!:D

Det är möjligt, att det påverkar aktiviteterna. Men ärligt talat, vad gör det i detta läge? Rutten släpptes ganska nyligen, och det kan inte varit många som hunnit göra klart aktiviteter än. Det tycker jag är acceptabelt att det påverkar redan gjorda aktiviteter, med tanke på hur grymt bra denna rutt är.

Totte 2006-10-03 18:46

Hej!
Det är jag som placerade ut sth och hur hög sth skulle vara med tanke på moderna spåren. De äldre tågen har ju lägre topphastighet så det spelar ingen roll.
Ändringar av sth påverkar akiviteter. Även också siding coh platform.
Det skrevs om att stolpen stod på spåret, ni kan ju ändra den utan att störa aktivitetet.
Superbra rutt!

Hawk 2006-10-03 20:14

Det blir inga ändringar av hastigheter eller sidings.;)

Eller de kanske de blir :)

mattiasb 2006-10-03 20:39

Jag har fått ett problem..

JAg har packat upp hela mappen och lagt in den men glömde att det finns en undermapp i en av mapparna..

Så ett av loken kan inte läsas när ja startar msts..

JAg tänkte att jag gör allt lätt för mig genom att ta bort det aktuella loket eftersom jag inte är så intresserad i det..

Men ändå kommer det upp ett felmeddelande när ja ska starta och det går inte alls igång..

Tydligen ligger fortfarande filen kvar ngn stans men var??

ngn som kan svara på denna kostiga fråga?

Lr Kan ja plocka bort hela NMJ Rutten och göra om allt?

Hur ska jag då göra för att få bort allt?

Mazz 2006-10-03 20:53

Tar du bort ett fordon, som används av en aktivitet, så blir det elände... Låter som om du har det fallet...

Det du kan göra är att antingen ta bort filerna i ACTIVITIES och SERVICES samt TRAFFIC. Eller, så editerar du i det consist som används och sätter dit ett annat fordon istället... Det är lite pill me, dock...

:)

mattiasb 2006-10-03 21:18

Men ja kan ju lika gärna slänga allt innehållet då?

Blir det ngt problem om ja slänger allt service och akivities innehållet?

Mazz 2006-10-03 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av mattiasb
Men ja kan ju lika gärna slänga allt innehållet då?

Blir det ngt problem om ja slänger allt service och akivities innehållet?

Nejdå, bara radera alla filer i mapparna:

-ACTIVITIES
-SERVICES
-TRAFFIC

OBS, att mapparna måste finnas kvar, annar blir det inte bra.

mattiasb 2006-10-03 21:21

Dom är ju helt tomma alla tre mapparna..
Ja kom på att ja struntade i att lägga in dom..eftersom ja gör mina egna aktivities

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:46.