Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

Slash2 2009-09-27 20:04

Citat:

Ursprungligen postat av henke327 (Inlägg 192422)
För det första så är det bara att lyfta på hatten för Ekan och hans bilder!

Jag skickar en första bild på en spårvagnsrutt jag bygger på. Om ni tittar i förarhytten så ser ni att det inte finns ngn förare där (jag har självklart angett att Alistair ska köra så det är inget sånt fel). Det verkar som att skaparen av modellen inte vill att förarna ska synas när de kör, går det och i så fall hur gör jag för att ändra så att spårvagnen inte kör förarlös?

//H

PS. Vad kan jag göra för att förbättra kvaliteten på bilderna jag laddar upp? DS

Lite OT: hur gör du för att få dessa spårvagnar att rulla? Jag lyckas aldrig få de att rulla när jag vill köra dem.

henke327 2009-09-27 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av Slash2 (Inlägg 192507)
Lite OT: hur gör du för att få dessa spårvagnar att rulla? Jag lyckas aldrig få de att rulla när jag vill köra dem.

Jag har bara laddat ned filen och installerat den som vanligt, jag har inte testat cab mode utan bara det "enkla" sättet där "W" är fram och "X" är bak.

Du råkar inte veta hur jag gör för att få in en förare i vagnen?

ekankal 2009-09-27 21:43

Slash2: Du kan ju alltid prova med att "låna" en "enginespec" från en annan vagn som funkar om du inte hittar någon annan lösning.

Henke: ingen aning om förarproblemet med spårvagnen, men ang. bilder så skala ner dom till 800X600 till att börja med (tyckte bilden i ditt första inlägg , som var fin dessutom, såg lite stor ut).
Och tack för berömmet.

ekankal 2009-09-28 17:37

8 bifogad(e) fil(er)
Kopparpendeln möter Veolias norrlandståg i nattmörkret på sin väg "hem" till Skelleftehamn.
Ordinarie dragare "Björninnan" var på service så 412'an fick rycka in.

Totte 2009-09-28 17:47

Va fina bilder och bra gjort av dig. Jag blir bara avundsjuk på dig. :Yeah:

Bombardier Train 2009-09-28 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 192610)
Va fina bilder och bra gjort av dig. Jag blir bara avundsjuk på dig. :Yeah:

Totte: Du bygger ju hur snyggt som helst i MSTS! :grin:;)

Marcus Gustavsson 2009-09-28 20:27

grymt snyggt sa grisen!

Finns det någon möjlighet att få tillgång till TGOJ ommålningen av Rc loket kanske ? den ser riktigt snygg ut! :drool:

ekankal 2009-09-29 01:40

1 bifogad(e) fil(er)
Tusen tack, Totte & Marcus.

Marcus: Jag vet inte hur man ska göra med ommålningar som man har gjort.
Antar att dom isåfall bör släppas via CW, men det verkar ju ha sommnat in.
Sen är det lite mappningsproblem för att kunna måla loken helt korrekt.
Har i alla fall knåpat ihop 22 st nya individer för eget bruk, (än så länge) förutom orginalets 4.

Erik.H 2009-09-29 10:37

Borde Ekan inte spela in lite av sitt körandes med fraps och släppa på youtube, det skulle ju vara minst sagt kul att se i rörlig bild också! :tumme_upp:

Dson 2009-09-29 11:39

Citat:

Ursprungligen postat av Erik.H (Inlägg 192675)
Borde Ekan inte spela in lite av sitt körandes med fraps och släppa på youtube, det skulle ju vara minst sagt kul att se i rörlig bild också! :tumme_upp:

Anledningen till att Ankan av ek inte gör det, är att hans FPS har ett negativt tal på banan!:D

(Sorry, allas våran Ekanka, jag måste få retas tillbaka..!)

ekankal 2009-09-29 11:54

Citat:

Ursprungligen postat av Dson (Inlägg 192677)
Anledningen till att Ankan av ek inte gör det, är att hans FPS har ett negativt tal på banan!:D

(Sorry, allas våran Ekanka, jag måste få retas tillbaka..!)

Haha, jaa, det var väl på tiden att du gav igen lite :D.
Ingen fara, kan man ge, kan man ta :);).

Har faktiskt funderat på att spela in en snutt, men har aldrig kommit till skott än.

rac_hammer 2009-09-29 18:12

ekan du kan ju lägga upp loken men lämmna ute tex pantographen eller boggin så man måste köpa loket för att kunna använda dem ändå:)

Bengan 2009-09-29 19:18

Citat:

Ursprungligen postat av rac_hammer (Inlägg 192695)
ekan du kan ju lägga upp loken men lämmna ute tex pantographen eller boggin så man måste köpa loket för att kunna använda dem ändå:)

Ja, vilken idé.
Sen är det bara för alla, som inte har velat köpa loket.
Att bara ändra i configen till en annan strömavtagare eller boggie, så har alla fått Rc-loket gratis.
Så sitter sen vi, som har köpt loket med långnäsa och ser alla andra åka snålskjuts på projektet.

Vad som skulle behövas göras.
Är en ny mappning utav loket, så att man kan måla om alla detaljer på henne. Som t.ex. ledstängerna m.m.

Sen är det bättre, att lägga upp texturerna.
För dom har man ingen nytta utav, om man inte redan har köpt loket.

rac_hammer 2009-09-29 20:53

okej jag viste inte att man kunde det har själv köpt det så skulle knappst vinna nått på det...

ekankal 2009-09-29 22:39

2 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 192701)

Vad som skulle behövas göras.
Är en ny mappning utav loket, så att man kan måla om alla detaljer på henne. Som t.ex. ledstängerna m.m.

Sen är det bättre, att lägga upp texturerna.
För dom har man ingen nytta utav, om man inte redan har köpt loket.

Det är just det där med mappningen som gör att det inte känns så roligt att ev. kolla med upplägg av ommålningar för tillfället.
Visar en bild på 1409 som jag har kladdat till.
Som synes får vissa detaljer i fronten samma färg som taket, dvs blått i det här fallet, istället för att vara gult.
Och sen som Bengan påpekade, går det inte att måla ledstängerna mm i önskad färg.
Sen måste man även "göra" fler lok för att kunna få fram vissa varianter (iofs inga problem) då ventilerna, som jag har målat blå här, (svart för dom svarta, vissa ska ha mörkare än orginalets, mm) inte ligger i texturmappen, utan i själva lokets (modellens) mapp.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:12.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009