Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Första videon... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=27504)

mikban 2018-03-04 00:02

3 bifogad(e) fil(er)
Till slut bjuder vi på lite nattbilder, bättre blir det när Årstaberg är färdigt

Bild 7, 8 & 9 Aftonstämning i Årstaberg

Hos IP only jobbar man dag som natt :)

mikban 2018-03-04 00:05

2 bifogad(e) fil(er)
Liten Bonus, två bilder från Årstaberg station som viser Kvällsstämning :)

Jonmpa 2018-03-04 15:06

Jaa man blir helt bara wow!!! Detta är alldeles magiskt vackert och Årstaberg är en riktig 10 poängare varenda liten detalj har ni fått med där inklusive det stiliga trätaket där eller om det är träimitation ja hur som helst mästerligt arbete och ännu en gång har ni gjort ett riktigt mästerverk 10 poäng av 10 möjliga... Ha det gott och lycka till med ert fortsatta arbete mot delmål och mål:ber::ber::ber::ber::ber::tumme_upp::applad::)

bönan 2018-03-04 15:17

Jättesnyggt byggt! Jag själv jobbar på ute i skogen, bilder kommer... ;)

smajlet 2018-03-04 18:46

Mycket snyggt jobbat.
Kul det går framåt.

mikban 2018-03-09 17:51

3 bifogad(e) fil(er)
Hej på er alla :)

här är lite nytt från verkstan

Årstabergs västra industriområde växer till

Hoppas ni mår bra och har en trevlig fredag :)

Jonmpa 2018-03-09 21:52

Jättesnyggt verkligen!!!:tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp::tumm e_upp::tumme_upp:

mikban 2018-03-10 22:06

2 bifogad(e) fil(er)
Hej! :)

Ikväll har sista tomten i Årstabergs västra industriområde fått ägare

Nu saknas fin detaljer och trafik

arbetet fortsätter

Hoppas ni har en trevlig lördag kväll :)

mikban 2018-03-12 23:00

1 bifogad(e) fil(er)
Hej alla! :)

här kommer kuggfråga

vart är vi nånstans?

ps. Stolparna står på fel sida om spåret och ska senare bytas ut mot en annan variant just där

Ha en trevlig kväll! :)

Jonmpa 2018-03-13 07:15

Vild chansning på Ludvika!

mikban 2018-03-13 13:51

Bra gissning, dock är vi lite längre norrut än Ludvika

Stationen är en slutstation är på Siljansbanan :)

Vart kan vi vara?

Hgv 2018-03-13 15:44

Verkligen snyggt!

Finns det nån möjlighet att en del av alla fina byggnader kan göras tillgängliga för ruttbyggen i TS? :) Vet inte hur enkelt det är att konvertera, men måste säga att bristen på lämpliga byggnader och andra objekt är något som gör att jag tappar motivationen att bygga i TS.

Jockes 2018-03-13 16:28

Citat:

Ursprungligen postat av mikban (Inlägg 310793)
Bra gissning, dock är vi lite längre norrut än Ludvika

Stationen är en slutstation är på Siljansbanan :)

Vart kan vi vara?

Mora Strand?

mikban 2018-03-13 17:47

Citat:

Ursprungligen postat av Jockes (Inlägg 310797)
Mora Strand?

Rätt svar Jockes! Det är Mora Strand :)

mikban 2018-03-13 21:49

Citat:

Ursprungligen postat av Hgv (Inlägg 310796)
Verkligen snyggt!

Finns det nån möjlighet att en del av alla fina byggnader kan göras tillgängliga för ruttbyggen i TS? :) Vet inte hur enkelt det är att konvertera, men måste säga att bristen på lämpliga byggnader och andra objekt är något som gör att jag tappar motivationen att bygga i TS.

Svar till ruttbyggare angående Hgv’s förfrågan om konvertering av objekt från OR till TS.

Vi har diskuterat detta inom Stockholmsrutten gruppen och är redo för att ge följande utlåtande:

Angående beslutet om konvertering av objekt från OR till TS har vi i gemenskap beslutat att avstå från detta.

Som motivering för vårt beslut, lägger vi bland annat till grund att;

- Det är flera timmars jobb att göra i ordning ett objekt för konvertering till TS då objekten är byggda i TSM som är ett 18 år gammalt 3D program

- För att konvertera ett objekt behövs exempelvis 3D Crafter PRO.

- Det går endast att använda en textur, till en part i ett objektet. Man kan alltså ej ha olika texturer på olika sidor i en part (typ en kub). Därmed måste alla objekt göras om med speciella texturer anpassade bara för TS/RW.

- Det går ej att göra transparenta texturer

- Det går ej att göra natt texturer

Dessutom är det min personliga åsikt att jag inte vill konvertera objekt jag har byggt i min fritid, till ett Simulations program som är payware. Där användare har betalat pengar till ett bolag för att köpa till sig en simulator där hon/han sen kan använda objekt som har byggts.

- Jag vill alltså inte stötta ett bolag med objekt som dom tjänar pengar på.

Vissa objekt i Stockholmsrutten kommer senare finns tillgängliga i .s format, när vi har släppt nästa version av rutten och efter överenskommelse med oss på grund av vår Copyright.

Mikban, Wase och Bönan den 13 Mars 2018

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:27.