Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Allmänt om tågsimulatorer (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=32)
-   -   Banbyggarna.se Uppdaterat! (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10202)

micke321 2014-09-05 19:53

Du kan väl länka till olika varianter av tjänster så får vi kolla på det.

ADDE 2014-09-05 20:42

Railworks.dk använder sig utav wordpress - ett mycket enkelt CMS (bloggverktyg som man kan bygga hemsidor på. Jag kör själv med Wordpress på summeradde.se). Vilket downloadhanterare de har vet jag inte...

Rail-sim.de, Railworks.at, DKsimulators, Rail-sim.fr m.fl. använder det lite mer avancerade men fullt anpassningsbara Joomla med jDownloads som nerladdningshanterare.

Jag har inte kollat närmare på de men eftersom jag själv kör med Wordpress så är jag mest intresserad av hur railworks.dk hanterar sina downloads.

Sedan kan jag försöka snickra ihop själv också... kan vara funktionellt men jag kan inte garantera säkerheten. Då rekommenderar jag färdiga lösningar som de ovan.

Vilket som, så är jag intresserad av att bidra. Jag tror på en rejäl ansiktslyft så banbyggarna blir en modern och enhetlig download-sida. :)

Banbyggarna 2014-09-25 15:47

Adde: Du får gärna göra ett förslag på nedladdningsalternativ. Som ska vara enkelt både för användare och oss som admin. Så får vi se om vi gillar det :)

Idag har vi laddat upp Jönköpingsbanan för Rw på våran server.

Rogge 2014-09-25 16:25

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Banbyggarna (Inlägg 290743)
Idag har vi laddat upp Jönköpingsbanan för Rw på våran server.

I all välmening: Ändra gärna namnet på knappen där man laddar ner rutten. Nu står det "Jönköpings Banan" och man undrar ju om Jönköpings banan är en god banan att äta. ;)

mikban 2014-09-25 16:47

Citat:

Ursprungligen postat av Rogge (Inlägg 290744)
I all välmening: Ändra gärna namnet på knappen där man laddar ner rutten. Nu står det "Jönköpings Banan" och man undrar ju om Jönköpings banan är en god banan att äta. ;)

Konstigt.. När jag går in på sidan ser jag bara testbanan :confused:
är jag som gör nåt fel?

Rogge 2014-09-25 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av mikban (Inlägg 290745)
är jag som gör nåt fel?

Här ser jag det: www.banbyggarna.se/Railworks/rutter.html

Totte 2014-09-25 17:16

Citat:

Ursprungligen postat av mikban (Inlägg 290745)
är jag som gör nåt fel?

Tryck F5:an så ser du Jönköpingsbanan.;)

Mazz 2014-09-25 17:29

Citat:

Ursprungligen postat av Rogge (Inlägg 290744)

Tack Rogge! :D

/Bananbyggarna

Banbyggarna 2014-09-25 17:34

Nu är bilden bytt :). tack Rogge:ber:

Rogge 2014-09-25 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av Banbyggarna (Inlägg 290749)
Nu är bilden bytt :). tack Rogge:ber:

Snyggt jobbat! :tumme_upp:

Hgv 2014-09-25 18:34

Kul att se att min bana har kommit upp på Banbyggarna! Förhoppningsvis blir den lite mer tillgänglig där.

Mitt nick är förresten Hgv, inte HgV. (Det är en stationssignatur! :))

Banbyggarna 2014-09-26 15:43

Idag kom Mazz senaste paket med trävagnar online.

Igår kom en hel del äldre Rw materiall upp på sidan.

Banbyggarna 2014-11-10 15:25

Idag kom en del äldre filer från Andreas13 online... Vi försöker jobba ikapp med en del filer som ligger. Om ni som skapare vill ha upp nya filer för MSTS, Open Rails, TRS eller TS2014 är det bara slänga iväg ett mail så ska vi se till att få era saker online..

KMW 2014-11-14 21:55

Ny översättning för TrainSimulator 2015 finns i Downloads så jag hoppas den hittar vägen in på Banbyggarna också.
Bör kunna ersätta den tidigare för 2014 rakt av, borde fungera i äldre versioner också då man endast lagt till nya texter.
Notering på Banbyggarna är att nedladdningen är långt ifrån 20,1mb stor?
Annars toppenjobb ni gör med att vi kan få sakerna samlade på en nedladdnings-site. :tumupp:

micke321 2014-11-16 18:39

Citat:

Ursprungligen postat av KMW (Inlägg 291947)
Ny översättning för TrainSimulator 2015 finns i Downloads så jag hoppas den hittar vägen in på Banbyggarna också.
Bör kunna ersätta den tidigare för 2014 rakt av, borde fungera i äldre versioner också då man endast lagt till nya texter.
Notering på Banbyggarna är att nedladdningen är långt ifrån 20,1mb stor?
Annars toppenjobb ni gör med att vi kan få sakerna samlade på en nedladdnings-site. :tumupp:

Ska försöka hinna med det i veckan. Tack för noteringen....

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:45.