![]() |
Citat:
|
hmm mycket intressant. Det låter som nånting hände några dagar sen för jag kommer ihåg att jag kunde anväda den tidigare och nu hag jag provat igen och fungerar inte.
Okej, det ska jag fixa. hmm, vill inte släppa v1 bara med en strålkastare fix. Ni måste tyvärr vänta lite för att ha den där |
Nu har jag också fått ljus problemet...
Du kan väl ge ut en ny upplaga av 0,9 och ersätt den gammla |
"Den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge" :rolleyes: :p
|
På min rutt Stockholms tunnelbana fungerar detta med att trycka på L för helljus alldeles "lysande" om man säger så. Mvh Johnny Nilsson
|
Citat:
//Lars S |
Citat:
|
heh okej okej okej!!! lol jag ska släppa en version med den där fix.
Finns det mer som behöver att fixa?? |
Citat:
|
Okej, har försökte att hitta problemet och jag kunde fixa den med att bara ta bort alla c20er på min layout och sätta in dem igen. Strålkastare fungerar igen och tyfonljudet också fungerar igen med tangentbort "H".
Får ni försöka att göra samma på er sida och skriva här om det fungerar eller inte. -- Om den dörr stäng knapp på förarpanelen. Nej, jag ska inte göra det, förut var det fel, den där knapp gör inte det på ricktig så ska min c20 inte göra det också. |
Citat:
//Lars S |
Citat:
Svoyager: Hajar inte hur man ska få det att funka,kan du beskriva steg vis? |
I surveyor måste du ta bort alla C20 och sen placera dem tillbacka.
Delete all the C20s on your layout, and then put them back! SV |
I förarhandboken för C20 står det "frigör" om den knappen.
|
Citat:
Svoyager: Okej då är jag med på hur jag ska göra!:) |
Lite nånting nytt.
Nu kan tåget kommunicera mycket mer med stationer (tyvärr bara på dem som jag har byggt). Det var nånting som jag ville ha gjort med c20 och nu, för jag hjälper lite med stockholms bana, har jag skriptat både c20 och stationens (fruängens) skyltarna. http://www.svoyager.com/files/C20/pr...ondisplays.JPG SV |
Ett tips. "6 Vagnar" står där minut-antalet är. (vid 0min kvar för atåget att komma)
Annars ser det bra ut! :) |
Hmm, vet inte om jag försår dig men jag kommer ihåg att när det finns en kort tåg (2 c20) det stor några gånger, "6 vagnar" eller "korta tåg nånting" och sen när tåget har körde ut stationen ska det står minuter till nästa tåg. Men på bilden finns tåget på stationen så är det normal att man ser antal vagnar.
eller hur?? SV |
Fruängen är ju ändstation så ibland är plattformsskyltarna släckta till föraren bytt ände och skyltat om tåget till något annat än Fruängen
|
Citat:
//Lars S |
Ifall någon ville se vad skylten visar när tåget kommer, så filmade jag detta i somras..
http://mson.no-ip.org/vfp420b/plattformsskylt-c20.wmv |
Och sen är det ju också så att det fortfarande står 8 vagnar fast det är ett motorvagnset på 9 vagnar om man kommer med c20. Förstår inte riktigt varför SL inte har ändrat detta (är ju inte så jätte jobbigt).
//Izak |
tack tobias för filmen!
Izak, jag kommer ihåg att några gånger det stor "korta tåg" i stället för 8vagnar på några stationer. Har dem redan ändrat det på några stationer eller finns det också en "korta tåg" medellande med Cx vagnar? |
Citat:
|
Citat:
|
Att det fortfarande står 4 vagnar har jag svårt att tro. (Visa mig en bild och jag ber om ursäkt:rolleyes: .)
På stationerna så är det faktiskt en liten skylt som måste med! det finns små skyltar på träplankan (som skyddar den tredje rälen) som det på stationerna står antingen; 1/4, 2/6 eller 3/8. Dessa skyltar visar var tågen med dom olika längderna ska stanna. Jag ska försöka ta någon bild för att visa hur dom ser ut. //Izak |
Citat:
|
Joo, dom finns fortfarande...
Jag kan med stor säkerhet säga att det fortfarande står 1/4, 2/6 och 3/8 även på TUB 1 eftersom jag dagligen pendlar med den och åkte så sent som idag på den(hade inte kameran med för att ta någon bra bild på den).
//Izak |
1 bifogad(e) fil(er)
Denna skylt är det som avses:
|
Jo den skylten har även jag dokumenterat.
Jar tycker det vore bra om vi höll denna tråd till ämnet. Disskussioner om bana, skyltar och omgivningar vore det bra om vi tog i http://www.e-buzz.net/forum/showthread.php?t=15085 |
Sant, det är bättre att ha det här tråd bara med c20 diskutionner. vi också läser det annat tråd som kenny länkte på så är det bäst att fortsätta diskotionnen där!
SV |
Ni får ursäkta, jag såg inte att detta var C20 tråden när jag svarade. :o
Jag är ledsen Svoyager. Åter till ämnet.... |
det är inget arvid.
-- lite fråga till ni. Vilken är bäst tror ni? www.svoyager.com/files/shiny.JPG SV |
Citat:
|
Shiny ser bäst ut tycker jag David. :)
|
Shiny!
//Lars S |
No shit sherlock men Shiny ser bäst ut!;)
|
Jag har inte Trainz men enligt bilden så tycker jag att det ser ut som Shiny är bäst! :)
|
Shiny ser bättre ut!:)
|
Shiny är verkligen finare!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:53. |