Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vbsr4 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28138)

Totte 2011-02-24 12:18

1 bifogad(e) fil(er)
Här är consist!

grd 2011-02-24 19:02

Takk fo det Jan:) rakk ikke laste dem ned før det ble slutt på .no

Spent på fortsettelsen til Stavanger!

Roar H 2011-02-25 10:04

Hos meg fryste bildet et sted mellom Helldalsmo og Hynnekleiv på vei sørover, samtidig som lyden ble borte. Måtte restarte på en tungvin måte hver gang.

Men lastet ned og installerte nyversjonen og nå går det veldig greit!:applad:
Ser fram til VBSR5!

Erik Götborg 2011-02-25 13:53

En liten fråga bara. Längden på mötesspåren, bara jag som tycker de verkar korta eller det kanske är så i verkligheten?

jkriste2 2011-02-27 01:18

Da er jeg i full gang med å bygge vidre mot Stavanger.

lukas 2011-02-27 07:20

Citat:

Ursprungligen postat av jkriste2 (Inlägg 231002)
Da er jeg i full gang med å bygge vidre mot Stavanger.

:tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp:Megabra , dette er kjempegøy:tumme_upp::tumme_upp:

Lykke til:tumme_upp:

bönan 2011-02-27 08:50

Lycka till!:)

Totte 2011-02-27 09:43

Bra Jan, lycka till!
Kan du svara Erik Götborgs fråga?

bönan 2011-02-27 09:46

Jag tycker inte att mötesspåren är speciellt korta. Men vet inte hur det är IRL.:rolleyes:

Erik Götborg 2011-02-27 11:09

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 231020)
Jag tycker inte att mötesspåren är speciellt korta. Men vet inte hur det är IRL.:rolleyes:

Har inte testkört rutten själv än, bara kollat i AE, men får man plats med 500 meter godståg på mötesspåren osv? Möjlighet till växling mm...kanske bara jag som föredrar sånt?

Hoppas inte Jan ser detta som kritik.

jkriste2 2011-02-27 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av Erik Götborg (Inlägg 231024)
Har inte testkört rutten själv än, bara kollat i AE, men får man plats med 500 meter godståg på mötesspåren osv? Möjlighet till växling mm...kanske bara jag som föredrar sånt?

Hoppas inte Jan ser detta som kritik.

Nei jeg ser det ikke som noe kritik.
Jeg har prøvd å lage sporene etter kart data så de skulle være sånd nogenlunde riktige.
Er et sted jeg ser krysningsporet er blitt for kort, det er på Helldalsmo. Dette blir rettet opp til neste versjon. Tar gjerne mot andre hint.

bönan 2011-02-27 22:16

Jag noterade att det fortfarande är för kort bromssträcka mellan hastighetsvarning och sänkning på en del ställen, utanför Asker på Drammenbanen i båda riktningarna samt före Lier i riktning mot Drammen. Sist slutade det med 85 km/h in på Asker station och än tvärbromsning för att få stopp innan plattformen tog slut.;)

jkriste2 2011-02-27 22:56

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 231087)
Jag noterade att det fortfarande är för kort bromssträcka mellan hastighetsvarning och sänkning på en del ställen, utanför Asker på Drammenbanen i båda riktningarna samt före Lier i riktning mot Drammen. Sist slutade det med 85 km/h in på Asker station och än tvärbromsning för att få stopp innan plattformen tog slut.;)

Jeg skal se på det til neste versjon. Takker for slike hint.

lukas 2011-03-01 21:18

:) Igjen takk for en flott rute:):) Koser meg hver dag frem og tilbake oslo - kristiansand:)

Ser frem til fortsettelsen:):)

tormodg 2011-03-03 17:04

En tur til Grovane og forslag til forbedring der.

Har begynt å utforske banen sørfra, og det er utrolig fint laget, lett å kjenne seg igjen. :)

Har altså kjørt til Grovane og utforsket stasjonen og verkstedet til Setesdalsbanen. Stilig med treskinnesporene der, finnes det egnet materiell som kan stilles opp, eller kjøres på smalsporene?

Men det var en ting jeg reagerte på når jeg kom til Grovane. Jeg minnes at det i virkeligheten er fem spor på stasjonen (inkl. ett buttspor), i VBSR er det kun fire spor (inkl. ett buttspor).

Jeg fikk det bekreftet da jeg gikk inn på http://kart.finn.no, valgte flyfoto og zoomet inn der. (det enkleste er å søke på "Grovane, Vennesla" og velge stasjonen)

Flyfotoet på Finn er forøvrig veldig bra. Der er det lett å se hvordan sporene ligger, og man får frem nøyaktige koordinater for alle sporveksler og spor. Mange steder kan man også se skygger av skilter og signaler, slik at de kan plasseres nøyaktig i ruta.

Hadde vært artig å kunne ta turen opp til Røyknes på smalspor etterhvert og. :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:03.