Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Tunnelbanehjälp (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=15085)

Affe 2007-10-20 23:42

Om du kollar bakom till höger till stolen...
Så ser du att det finns en nyckel och en knap som det står till och från...
Vrid först nyckeln till "Till" och vrid även vridknappen till "Till"...
Därefter så hör du olika startljud och efter 30s så är tåget startat!

Sparkfot 2007-10-21 00:56

Citat:

Ursprungligen postat av SVoyager
Tack Kenny!! Det ska hjälpa mig och Compudoc för att veta exakt hur bron är

Jag har kollat eniro och kan lätt ser allt om det inte finns nån stort skillnad finns det ingen behövs att ta mer bilder. (at your discretion, thanks alot for the help)!
--

Jag har istället delat bron för att det finns bara en små deck och en små bro man behöver bara att skapa 3 bro i närheten av varandra för att göra den riktigt bron.

Compudoc har gjort det och här är hur den ser ut:

www.svoyager.com/files/bridge3.jpg

SV

Here comes more info om tranebergsbron http://www.tekniskamuseet.se/templat....aspx?id=18709

Julian 2007-10-21 19:27

vad menas med startat? Jag har ju kunnat göra tåget. Menar ni att datorn sätts på?:o

SVoyager 2007-11-08 05:35

FYI, jag har uppdaterat websidan för att alla missing dependencies på tbana layout ska finnas (dem som inte finns på DLS).

SV

SVoyager 2007-11-14 07:20

revision 9 av tunnelbanan ute NU!!

Ny version av layouten finns på webisdan!!!!!

kolla www.svoyager.com .

Hela tbanan finns nu!!!! (det finns förstås mycket kvar att göra och detaljer är inte så hög som det finns just nu mellan fruängen och ropsten men korrekt placering av stationer finns!!).

viktigt att kolla till missing dependencies igen för det finns några nya saker (38 olika nya saker tror jag).

SV

Daniel 2007-11-14 08:18

Äntligen! :)

Sparkfot 2007-11-14 12:34

Citat:

Ny version av layouten finns på webisdan!!!!!

kolla www.svoyager.com .

Hela tbanan finns nu!!!! (det finns förstås mycket kvar att göra och detaljer är inte så hög som det finns just nu mellan fruängen och ropsten men korrekt placering av stationer finns!!).

viktigt att kolla till missing dependencies igen för det finns några nya saker (38 olika nya saker tror jag).

SV

Trevligt mycket trevligt!:)
Någon som har listan för de kuider som måste laddas ner?

Romet12 2007-11-14 17:05

Finns nu alla stationer?

SVoyager 2007-11-14 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av Romet12
Finns nu alla stationer?

jag tror ja!

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot
Trevligt mycket trevligt!:)
Någon som har listan för de kuider som måste laddas ner?

hmm nej men TRS kan hitta allt sin själv. kolla på instruktioner som finns på downloads del av websidan.

vfp420b 2007-11-14 22:29

Vart hittar vi som kör TRS2004, "missing dependencies" ? Eller är det bara jag som är allmänt trött ikväll? ;) Måste veta vilka filer man ska ladda ned för denna version!

Sparkfot 2007-11-15 12:42

Citat:

jag tror ja!

hmm nej men TRS kan hitta allt sin själv. kolla på instruktioner som finns på downloads del av websidan.

Men det tar sån tid, nån kan väl släppa listan med de missade kuidsen?

svenolov 2007-11-15 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot
Men det tar sån tid, nån kan väl släppa listan med de missade kuidsen?

Så här är det:
Om du har installerat Tunnelbana preview och Tunnelbana required contents och du är uppkopplad mot internet, samt att du har registrerat dig hos Auran, så skall alla missing kuids hämtats automatiskt när du startar Tunnelbana preview via Driver eller Surveyor i TRS2004 .

I TRS2006 får du använda dig av Content Manager Plus, högerklicka på Tunnelbana preview och välj download.

Affe 2007-11-15 19:21

DCC - mode!

När jag startar rutten för att köra så startas DCC mode automatiskt upp när jag helst skulle vilja köra med Cab mode... Kan man fixa det?

Daniel 2007-11-15 19:33

Ja, i rutt-editiorn.

SVoyager 2007-11-18 21:22

FYI, det finns nån problem för jag kan inte uppladda tranebergsbron på DLS, vet inte varför (bron finns på layouten).

Jag har uppladdat den på min websidan, man måste nedladda igen det "required contents" zip fil, bron finns i.

SV

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:01.