![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Sen så skulle du gärna kunna få leta upp en tråd där en lokförare inte har fått några kommentarer. Vore bara kul att se. Det spelar ingen roll om bilden är bra eller dålig. Vill bara se om det finns nån sån tråd. Du är inget hatobjekt. Men jag börjar bli riktigt irriterad på att om jag laddar upp en ganska intressant bild med någorlunda kul motiv så stannar det alltid på ett inlägg i tråden (mitt eget där jag laddar upp bilden) |
Citat:
Citat:
|
Nu anser jag mig själv kanske inte riktigt lämpad att delta i diskussionen då jag själv, så vitt jag minns, aldrig skrivit en kommentar till någons bild eller ens laddat upp någon själv (att det sistnämnda beror på att jag som nybörjare kännt att jag inte riktigt vågat på grund av den elit-ism som kan tyckas finnas här på forumet, hör kanske till ämnet men inte till det jag skulle säga)
Det jag ville säga rör avundsjuka och självhävdelsebehov. Personligen tror jag att det här finns väldigt gott om människor här som faktiskt lägger ut bilder bara för att få kommentarer även om de kanske inte vill erkänna det då det för många är en väldigt öm punkt. Jag vill inte på något sätt peka ut någon på något vis utan ser bara till det stora allmäna där det finns en viss andel människor med de här karaktärsdragen (höjer skamfullt ena handen). Det jag tycker dock är att man inte på något sätt missuna de som faktiskt får kommentarer för sina bilder och är bra på det de gör, själv uppskattar jag sådana som är bättre än mig och har många förebilder bland medlemmarna på detta forum för deras erfarenhet och skicklighet. Själv kan jag säga att även om jag inte ägnar mig så mycket åt fotografering är jag ändå lite av en "Attention-whore" och gillar att få kommentarer men är själv dålig på att ge dem. Det gällde mest tidigare då jag 3D-modellerade för olika förstapersonskjutar-spel, men det har även hänt under det senaste trainz-halvåret att jag laddat upp en render nästan i onödan bara för att få lite extra "bra jobbat" och "skitsnyggt". Så till alla er om besöker 3D-design delen av forumet, inled mig inte i frestelse utan hjälp mig hitta fel som jag gjort på vissa detaljer istället. :rolleyes: Sådär nu tror jag att jag statuerat min åsikt, samt sabbat min image... |
Vad tyst det blev! ;)
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Kolla hur många tusen trådar där vanligt folk har postat utan att få kommentarer. Kolla också alla halvkassa bilder från lokförare. Då skulle du inte kalla det där bevis:) Citat:
Edit: Du tjatar alltid om att jag skulle vara avundsjuk på dig och andra som är lokförare. Jag tycker man kan kräva att alla ska behandlas lika på ett forum oavsett hur bra fotograf man är och vad man jobbar med. Så det är inte avundsjuka. Det är sunt förnuft. Jag förstår inte heller hur jag skulle vara avundsjuk.. Jag är nöjd med hur jag fotar med tanke på hur kort tid jag har varit fotointresserad. Ungefär ett år nu. Sen verkar du tro att min högsta önskan är att bli lokförare:P Om jag nu skulle vilja bli det så kan jag ju välja att bli det när jag nu har fyllt 21. När jag nu skulle kunna bli det, varför skulle jag vara avundsjuk? Sen så kanske du tror att jag är avundsjuk på att du är en bättre fotograf än mig. Visst, du har fotat längre än mig. Jag är nöjd med min nivå med tanke på att jag inte har fotat speciellt länge. Sen märker jag också att jag utvecklas som fotograf lite för varje fototur. Mycket pga tips från fotokompisar, men också av att exprimentera själv. |
Citat:
Citat:
Du får gärna länka till mina halvkassa bilder! Julian: Jag hävdar inte att du är avundsjuk, mendu verkar ha problem med att vi är på olika nivåer här på forumet. I min värld har alla en plats här, men du verkar tycka att de som nått längre i sin utveckling bör dra sig tillbaka och kanske tillochmed aktivt be folk att inte kommentera deras bilder? Snacket om att lokförare skulle få fler kommentarer är bara löjligt! |
Alla dom halvkassa bilder som undertecknad har tagit, som är överexponerade, underexponerade, oskarpa, överskarpa, snea, vinda, uppåner osv...dom lägger jag inte ens ut här...nån självkritik får man väl ändå ha?
Bättre att självkritisera sina bilder å välja ut dom man själv verkligen tycker är bra istället för att pumpa upp varenda bild man har! |
Citat:
En oskarp, överexponerad, sned och brusig bild tror jag inte anses som jätteintressant. EDIT: Som Sealpower skriver så dras man rätt länge med att visa sin första bild här. Det är som en sex-åring som kommer första dagen till skolan. Då möter man ju äldre folk i korridorerna och det skulle inte vara kul om de äldre bemötte än illa. Sen pratar du mycket om avundsjuka. Alla på ett forum borde kunna ha samma chans till att få credit för bilder dom har tagit, vad man än jobbar med. Jag är inte avundsjuk på dig som fotograf. Du tar ibland grymma bilder:) Men jag är nöjd med vad jag själv lärt mig och vad jag har presterat senaste tiden. Jag har bara fotat i ett år så jag är rätt nöjd. Sen nämner du också att jag skulle vara avundsjuk på ditt yrke, skitsnack;) Skulle jag nu vilja vara lokförare själv så skulle jag ju kunna bli det i framtiden. Avundsjuka kan vi snacka om först när jag sitter i rullstol och vill bli lokförare. Så är det inte idag. Jag vill jobba med annat och jag kan bli det om jag vill. Så varför vara avundsjuk över det? Det verkar vara något som du säger när du känner dig osäker i vissa trådar. Sen är det ju också väldigt lustigt att vi som är nybörjare eller helt enkelt ger kommentarer till alla olika fotografers bilder har märkt av problemet. Är det inte ganska uppenbart att ändra på det ni gör då? Fortsätt gärna kommentera era lokförarkompisars bilder men då kanske ni kan börja med att kommentera andra personers bilder också? Låter det för jobbigt? |
Kanske dax att lägga ut sina usla bilder här i stället? De som blev snea, suddiga, konstiga saker i vägen osv...
|
Citat:
Såklart ligger vi alla på olika nivåer. Men där börjar problemet, det är bara proffsen som får kommentarer:confused: Godnatt. Jag ska gå och sova nu. Är allergisk och har tagit tavegyl (det blir man sömnig av) Bara för att jag inte svarar på ett tag så rymmer jag inte från diskussionen. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:58. |